BAB 39

843 25 0
                                    

WARLIN berjalan-jalan menuju ke kawasan tasik berdekatan rumahnya bersama Darwin dan Danish yang berada di dalam stroler. Dia menolak stroler itu sambil mata melihat sekeliling tasik itu.

Ketika dia berjalan sambil menikmati keindahan alam tiba-tiba matanya terlihat ke arah sekumpulan gadis yang sedang melepak bersama rakan lelaki mereka. Kepala digeleng perlahan.

"haih perempuan zaman sekarang."keluhnya perlahan. Kaki terus melangkah sehingga dia tiba di sebuah bangku yang tersedia di kawasan tasik.

"assalamualaikum Danish..assalamualaikum Darwin."Pipi Darwin dan Danish dicubit perlahan. Dia tersenyum kecil melihat kedua bayi itu.

"hm kan bagus kalau umi ada dekat sini."Perasaan sebak mula bertandang di dalam hati dia. Wajah kedua anaknya ditatap penuh kasih.

Ketika dia menatap wajah kedua anaknya tiba-tiba seseorang berdiri tepat di belakang dia dengan lengkap berpakaian hoodie hitam,mask hitam dan topi hitam.

"comel anak-anak encik."sapa gerangan itu. Dari suaranya memang jelas yang dia adalah perempuan.

"terima kasih..anak saya memang comel..macam isteri saya..lagi-lagi bila tengah tidur"balas Warlin lembut.

Wanita itu tersenyum kecil disebalik penutup muka dia. Mata menatap kedua bayi comel itu.

"isteri encik ke mana?"soal wanita itu sekadar ingin berbual kosong.

"dia dah tak ada."balas Warlin sayu. Kepala ditundukkan menatap telapak tangan dia.

"maaf kalau saya tersalah tanya.."

"saya rasa saya patut pergi dulu..assalamualaikum."sambungnya sebelum dia berjalan meninggalkan Warlin sendirian di situ.

Warlin pun membalas salam itu. Dia memalingkan wajah kebelakang untuk melihat gerangan yang menyapa dia tadi. Tapi dia terlalu lambat sebab wanita tadi dah hilang entah ke mana.

Dia bangun dari bangku dan berlalu pergi untuk mentawaf kawasan tasik itu bersama kedua anaknya yang berada di dalam stroler.

Ketika dia berjalan tiba-tiba Elina menghampirinya bersama senyuman yang tidak lekang dari bibir wanita itu. Warlin memandang Elina dengan riak pelik.

"kau dah kenapa?"soal Warlin hairan.

Elina berdiri di hadapan stroler dan dicium pipi Darwin dan Danish. Bertambah pelik Warlin dekat situ.

Yang lagi membuatkan dia pelik adalah bila Elina datang dan mencapai tangan dia kemudian tangan dia dicium dengan begitu lama.

"are you okay Elina?"soal Warlin hairan.

"I'm okay"balas Elina lembut. Dia pun jalan beriringan dengan Warlin mentawaf tasik itu.

Ketika mereka berjalan bersama Elina tak habis-habis memalingkan wajahnya melihat ke arah Warlin.

Warlin yang sedar akan tingkah laku Elina yang semakin pelik tu terus berhenti secara mengejut.

"kenapa kau pelik sangat?"Matanya menatap tajam Elina. Dia tak suka bila Elina jadi macam ni.

"mana ada pelik"jawab Elina. Dia membalas pandangan Warlin.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now