"ALVIN what happen?"soal Kirla hairan. Dia memandang Alvin dengan riak risau.
"nothing..I just worried you didn't come to your office yet.."Dia menatap wajah Warlin dengan pandangan tajam.
"I need to discuss something with Mr Arlin..so you just wait in my room or if you worried about me you can wait outside.."balas Kirla lembut.
Alvin mengangguk akur. Dia pun berlalu keluar dari ruang mesyuarat meninggalkan Kirla dan Warlin berduaan.
"risau betul dia dengan kau,,"kata Warlin sinis. Matanya tepat menikam wajah Kirla. Dia rasa sesuatu di dalam hatinya. Tapi dia perlu sorok kan nya.
"alaa cemburu ke tuh?"Kirla cuba untuk memanaskan hati yang sudah panas. Dia sengaja buat macam tu. Padahal dia tahu Warlin tu cemburu. Dasar lelaki. Semua nak sangjungkan ego tu. Apa yang seronok sangat entah lah.
Warlin mendengus geram. Dia menjulingkan matanya ke atas..
"jangan rapat sangat dengan dia..dia tu hanya bodyguard kau je.."amaran Warlin walaupun kata-katanya tidak menunjuk kan dia memberikan amaran.
Kirla menayangkan senyuman sinis.
"who said he just my bodyguard?"provok Kirla. Sengaja dia ni nak bagi Warlin marah.
"habistu siapa dia bagi kau?"soal Warlin dingin. Matanya dikecilkan sedikit. Makin geram ye semua.
"maybe my fiance lepas semua hal penceraian selesai.."balas Kirla dengan senyuman penuh makna.
Warlin mendengus kasar.
"kau tu isteri aku bodoh!!!"jerkah Warlin tiba-tiba. Kuat suara Warlin sehingga orang di luar mampu mendengar nya. Nasib lah Alvin sorang saja di luar.
Alvin dengan pantas berlari dan mengeluarkan pistol dari belakang. Dia pun mebolosi ruangan itu.
Pistol berwarna silver itu diacu ke arah Warlin.
"are you okay Ila?"soal Alvin risau. Sempat dia melihat keadaan Kirla.
"I'm okay"balas Kirla sambil mata menatap wajah Alvin.
"look..dia sanggup berlari untuk tahu keadaan aku..tapi kau!!kau sendiri sanggup halau aku dulu masa aku mengandung kan anak kau..aku betul-betul kecewa masa tu Arlin..terlalu kecewa!!"Matanya tepat menikam wajah Warlin. Jelas riak kecewa terpapar di wajah Kirla.
Tiba-tiba air mata membasahi pipinya. Teringat dia tentang kejadian yang pernah menimpa dirinya dulu.
"dua kali kau halau aku Arlin!!dua kali!!kau memang tak sepatutnya untuk aku..kau..kau tak sesuai dengan aku.."tangis Kirla.
Dia pun mulai melangkah pergi meninggalkan Warlin di situ sendirian. Alvin mengikut jejak langkah Kirla.
Setelah Kirla melangkah pergi. Tiba-tiba Warlin merasa bersalah. Tapi semua yang dilakukan tidak lah sia-sia. Dahulu pun nenek dan atuknya dibunuh tanpa perasaan. Biarlah kali ini dia pula yang membuat Kirla rasa sakit.
"are you okay?"soal Alvin simpati sambil kakinya membontoti Kirla membolosi ruangan pejabat Kirla.
"okay je"balas Kirla malas.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...