BAB 34

1K 26 0
                                    

"MORNING Sir"sapa pembantu peribadi Warlin. Dia berdiri dan menyambut Warlin dengan senyuman manis yang menghiasi wajahnya.

"erm encik Raykal ada dekat dalam..dia sampai terus masuk dalam office sir.."kata pembantunya.

Warlin mengangguk dan dia meninggalkan pembantu peribadinya.

"kenapa?"soal Warlin bila kaki dia melangkah masuk ke dalam ruangan pejabat.

"kau kurang ajar eh Arlin!!"kata Raykal tiba-tiba.

Warlin memandang wajah Raykal pelik. Keningnya di angkat.

"kau pahal?"soal Warlin hairan.

"kenapa ku block aku semalam?"Raykal geram. Dia menjeling tajam Warlin.

"oh..saja"balas Warlin tak bersalah.

"kau nak mati ke?!!".

"bunuh lah kalau berani"ugut Warlin.

"eleh main ugut pula..tak aci".

"aci tak aci kisah lak aku..petang ni aku nak kau panggil yang lain meeting dekat tempat biasa..aku nak tahu kes grandpa and granny.."arah Warlin.

Raykal mengangguk dan dia pun berlalu pergi. Telefon dicapai. Nombor seseorang di dail.

"petang ni kumpul yang lain dekat tempat biasa..Prynce nak tahu hal grandpa and granny..dont be late!!"tegas Raykal. Panggilan diputuskan. Dalam hal ini dia perlu serius. Tiada lagi main-main.

Sedang dalam perjalanan keluar dari pejabat Raykal terserempak dengan Warlan. Dia menyapa lelaki dengan kebodohan dia. Sengihan terbit diwajahnya.

"yow dogosss"sapa Raykal ceria. Tangan diangkat keudara.

"yow beruksss"balas Warlan pula. Dia mendekati Raykal.

"kenapa Arlin nak kumpul kan semua?"soal Warlan perlahan.

"dia nak tahu hal granny and grandpa..lagipun dah lama dia tak ambil kisah hal ni sejak dia kahwin dengan Ila.."balas Raykal.

Warlan mengangguk faham. Dia pun meminta diri dahulu. Ruangan pejabat Warlin dituju.

"yow Arlin"sapa Warlan.

"apa?".

"kau tak nak move on lagi ke kes grandpa and granny?"soal Warlan.

"kau bodoh?!!!"tengking Warlin tiba-tiba.

"kenapa?kes ni dah berlaku 10 tahun yang lepas lah Arlin..mungkin pembunuh tu dah mati dah kot."balas Warlan.

"aku tak akan pernah move on dari kes ni!!dulu grandpa and granny mati depan mata kita!!dia orang kena tembak depan mata kita Arlan!!kau fikir aku boleh maafkan pembunuh tu senang macam tu ke?!!never!!"kata Warlin dingin. Mata dipejam sekejap. Dia cuba untuk melupakan trajedi ngeri itu.

"kalau itu yang kau nak..aku ikutkan"balas Warlan pasrah dan dia pun berlalu keluar.

Warlin jatuh terduduk di atas kerusi kerjanya. Dia memandang lama telapak tangannya. Tiba-tiba trajedi ngeri itu kembali terlayar di mindanya.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now