BAB 48

795 23 3
                                    

KIRLA memandang teleon dia dengan perasaan hairan. Hampir sejam Alvin masih lagi belum menelefon dia. Dia pun mengambil cara alternatif dengan membuat panggilan kepada Alvin dahulu.

Tapi tiada jawapan dari pihak sana. Kening mulai bertaut rapat. Dia risau akan keadaan lelaki itu.

Cepat-cepat Kirla mengemas beg kerjanya dan berlalu keluar dari pejabat. Di dalam kawasan pejabat sudah kosong sejak pukul 6 tadi. Sekarang sudah pukul 8 malam. Fuh tak takut ke tuh Kirla oii kang tetiba keluar hantu mat saleh kang haa tak cukup tanah lari. Tiba-tiba Valak keluar uishh lain macam. Tak Valak annabele.

"jangan macam-macam eh author!!aku tengah risaukan si Alvin ni..kalau keluar hantu Valak ataupun annabele semua salah kau!!"marah Kirla. Langkah makin di lajukan.

Tiba di kereta dia terus menekan punat pada kunci kereta. Setelah membolosi perut kereta. Kirla memulakan pemanduan setelah enjin di hidupkan tanpa menunggu enjin panas.

Kereta di pecut laju bagaikan tiada hari esok bila Kirla memasuki jalan raya. Kereta lain yang menghon keretanya dia abaikan. Makcik dan Pakcik yang sedang berdating di kawasan itu terkejut beruk apabila enjin kereta Kirla yang kuat nak mampus tu mengaum depan dia orang.

Nasib tak mati je orang tua tu. Kalau tak haihh tak tahu lah apa nak jadi.

Setelah hampir setengah jam memandu mengharungi lautan kenderaan di kawasan LA akhirnya sampai juga di kawasan perumahan Alvin.

Kereta di parkir di tempat parkir yang tersedia di kawasan rumah Alvin. Keluar saja dari perut kereta. Kirla pelik apabila dia ternampak doktor peribadi milik keluarganya ada di situ. Musykil betul lah Alvin ni. Ke dia ada hubungan dengan doktor tu. Eh takut betul.

Kaki Kirla mula melangkah secara perlahan-lahan sehingga ke muka pintu rumah. Sempat dia mengintai sikit di celahan pintu.

Sedang Kirla membuat aktiviti mengintip tu. Tiba-tiba pintu rumah dibuka dari dalam. Terkejut dia sampai hampir tergolek dekat situ.

Muka doktor peribadinya di tatap lama sebelum beralih ke arah Alvin. Kemusykilan di situ.

"hye miss Julia..what are you doing here at this time?"soal doktor peribadinya hairan.

Kirla memberikan senyuman senget kepada doktor itu.

"I need to meet Alvin..and what are you doing here Dr Nick?"soal Kirla pula. Matanya menatap hairan wajah kedua lelaki di hadapan nya.

"erm..I need to.."Tapi cepat-cepat dipotong laju oleh Alvin.

"erm..he need to tell me about you're condition"balas Alvin sambil dia tertawa kekok.

Makin musykil lah Kirla jawabnya.

"oh okay..erm Alvin can we talk?"soal Kirla sebelum dia menarik Alvin jauh dari Doktor Nick atau nama panjangnya Nicolas.

"are you gay?"soal Kirla tiba-tiba.

"apa kau merepek ni?!!"bentak Alvin.

"habistu kenapa tiba-tiba si Nico tu ada dekat sini?!kau jangan macam-macam eh Alvin!!".

"kan aku dah cakap yang dia datang nak bagitahu kondisi kau tu..eishh jangan lah fikir bukan-bukan!!"marah Alvin.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now