"ARE you okay?"soal Elina risau. Matanya melihat ke arah tangan Warlin yang dipenuhi dengan cairan merah pekat. Laju dia mendapatkan tangan suaminya.
"jangan sibuk hal aku!!"kata Warlin senada dan terus berlalu keluar dari bilik. Dia menepis kasar tangan Elina.
Kakinya melangkah menuju ke luar dari rumah. Badan mula membolosi perut kereta.
Hanya satu tujuan dia sekarang. Rumah mama dan papa nya. Dia tidak mampu untuk menatap wajah Elina buat masa ni. Hati dia terlalu sakit.
.........
"KAMU ni kenapa Arlin?!!"soal Julia risau setelah dia mendapatkan Warlin yang baru keluar dari perut kereta. Matanya melihag ke arah tangan dan baju Warlin yang dipenuhi dengan darah.
Laju dia menarik Warlin untuk masuk ke dalam rumah dan meminta mak Zah untuk mengambil peti kecemasan.
"what happen Arlin?"soal Warlan yang baru masuk ke dalam rumah. Terkejut juga dia tengok tangan Warlin yang penuh dengan darah.
"nothing happen..I just tertumbuk cermin."jawab Warlin lemah. Mungkin sebab terlalu banyak darah yang keluar sehinggakan dia menjadi lemah begitu.
"are you dumb?!!!"Marah Julia.
Warlin dan Warlan terus memandang wajah si ibu. Warlin memberikan sengihan.
"sometime"jawab Warlin selamba.
"ni kalau aku maki budak ni tak saja kang!!"kata Julia sendiri. Geram betul dia dengan si Warlin ni. Tak habis-habis buat kerja bodoh.
"ma pelan sikit sapu ubat tu..sakit lah"adu Warlin kesakitan.
"tahu pun sakit!!masa buat ni ada pikir sakit tak?!!"marah Julia. Makin kuat dia tekan luka tu. Terjerit kecil Warlin.
Warlan ketawa melihat abang kembarnya dimarahi oleh sang ibu. Bukan senang nak tengok ni.
"alaa ma..masatu ada yang lagi sakit dari ni"balas Warlin lemah. Pandangan dijatuhkan ke arah luka dia.
"sakit apa?"Julia mengangkat kepalanya. Dia melihat wajah Warlin yang sugul tu.
"hati".
"ingatkan dia lagi ke?"soal Julia. Matanya menatap Warlin dengan perasaan sedih dan kesian.
Warlin mengangguk perlahan. Warlan mampu melihat saja. Jujur dari hati dia pun rasa sedih bila Kirla pergi. Tapi nak buat macam mana. Begitulah takdir setiap umat manusia.
"Arlan"panggil Julia lembut.
Warlan mendekati abang dan ibunya. Dia berdiri tepat di sisi Julia.
"apa?".
"mama sayang kamu berdua..jadi tolong jangan buat perkara-perkara yang boleh menyakitkan."pesan Julia.
Tubuh badan Warlin dan Warlan dia peluk erat. Dua orang anaknya itu membalas pelukan sang ibu.
"sayang mama"kata Warlin dan Warlan serentak. Comel betul.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...