BAB 60

877 20 0
                                    

"WE want to propose Kirla to be our daughter in law.."kata ibu Alvin. Mereka tiba di KLIA pada pagi tadi. Petang itu terus mereka datang ke rumah Kirla bersama cincin.

Puan Sri Syarifah berpaling memandang wajah suaminya. Senyuman tipis terhias diwajah mereka.

"but we must ask to Kirla first.."balas Tan Sri Idham tenang.

"kenapa abang tak bagitahu Sya dulu?"bisik Puan Sri Syarifah.

Tapi Tan Sri Idham hanya buat tak endah saja. Tengok lah. Malam ni mesti ada yang kena tido luar.

"okay.."balas bapa Alvin.

"Jah panggil Ila."arah Tan Sri Idham.

Mak Jah berlari marathon mendapatkan Kirla. Setelah beberapa minit Kirla pun turun bersama mak Jah. Dia bersalaman dengan ibu Alvin.

"Ila did you want to married with our son?"soal ibu Alvin lembut.

Kirla memandang wajah ibu Alvin sebelum dia berpaling ke arah Alvin. Di wajah Alvin benar-benar mengharapkan persetujuan dari mulutnya.

Kirla menarik nafas panjang-panjang sebelum dia menjawab soalan ibu Alvin.

"I will.."balas Kirla tenang.

Tersentak Puan Sri Syarifah. Dia fikirkan anaknya tak nak kahwin dah.

Alvin tersenyum kecil. Di dalam hati dia dah melompat-lompat.

"thank you.."kata Alvin membuat gerak mulut.

Kirla menayangkan senyuman paksa pada Alvin. Matanya kembali memandang wajah ibu dan bapa Alvin.

"this ring I buy when we at US..I doesn't know if this ring fit or not with you.."kata ibu Alvin. Dia menghulurkan sekotak baldu merah yang terisi dengan cincin bewarna silver.

Kirla menyambut kotak itu dengan tenang. Cincin yang berada di dalam kota itu dibawa keluarnya. Dia menyarungkan cincin itu ke jarinya. Diteliti cincin itu. Cantik betul.

"this ring is so beautiful..thank you"kata Kirla.

"it's doesn't matter..thank you because you accept our propose.."balas ibu Alvin.

Kirla memberikan senyuman kepada ibu Alvin.

"thank you too because you can accept me and my sons.."balas Kirla lembut. Mereka pun berpelukan bagaikan tiada hari esok.

"so went is the wedding date?"

"I think next month.."Matanya menatap wajah sang ibu.

"what?sempat ke?"soal Puan Sri Syarifah terkejut.

"sempat je."

Ibu dan ayah Alvin hanya mampu mendengar saja. Faham? Semestinya tidak.

"we will make the wedding next month at here..so..are you okay with that?"soal Kirla kepada bakal-bakal mertuanya.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now