BAB 28

1.5K 31 1
                                    

KIRLA membuka matanya perlahan-lahan. Sakit dikepala dia abaikan. Tiba-tiba dia terasa loya lagi. Plastik di cari dan dia terus memuntahkan segala isi perut. Muntah yang masih berwarna merah tu dia abaikan.

"abang,Arlin mana?"soal Kirla kepada Khalif yang sedang berbual dengan Doktor Murni.

Khalif terus mendapatkan si adik.

"Arlin mana?"soal Kirla lagi. Suaranya bagaikan tenggelam timbul.

"d..dia belum datang lagi..sabar ye"balas Khalif cuba menenangkan Kirla.

Kirla mengangguk perlahan. Dia memanggil Doktor Murni pula.

"doktor saya nak buat pembedahan tu.."kata Kirla.

Doktor Murni mengangguk. Dia memberikan senyuman kepada Kirla. Akhirnya apa yang mereka tunggu-tunggu dari Kirla sebelum ni terjadi juga.

"abang..ibu dengan baba dekat mana?"soal Kirla lagi. Sosok ibu dan baba dia di cari.

"dia ada dekat luar..nak abang panggil kan ke?"

"no..tak apa.."balas Kirla perlahan. Dia kembali membaringkan badan ke atas katil.

"Ila tak nak bagitahu ibu dengan baba ke?"soal Khalif.

Kirla memandang wajah si abang. Senyuman tipis diberikan.

"tak payah lah"balas Kirla lembut. Dia kembali melelapkan mata.

Doktor Murni memandang wajah Khalif. Dia hanya mampu mengeluh je. Kirla degil.

"syukur lah dia setuju..saya akan arrange operation tu as soon as possible.."kata Doktor Murni.

Khalif mengangguk.

"jom ikut saya pergi tanda tangan surat kebenaran tu dulu".

Mereka berdua pun berlalu menuju ke bilik Doktor Murni.

"nampak sesuai lah dua orang tu"kata Julia kepada Puan sri Syarifah. Matanya tidak lepas memandang Khalif dan Doktor Murni.

"haah..agak-agak dia berdua ada hubungan tak?"soal Puan Sri Syarifah pula.

"doa-doa ada lah..lagipun si Khalif tu dah single lama dah"celah Tan sri Idham.

Itu dia. Bila pakcik dan makcik membawang. Lain macam.

.........

WARLIN rasa tersisih. Dia sedih. Dia kecewa. Dia juga rasa bersalah.

Rumah Raykal menjadi tujuan nya. Hanya lelaki itu saja tempat dia meluah segalanya.

Warlin memberikan salam. Imani yang keluar untuk menyambut tetamu.

"Raykal ada dekat dalam masuk lah"jemput nya setelah pintu pagar dibuka.

"cakap dekat Raykal aku tunggu dekat kolam"kata Warlin lembut. Kakinya melangkah menuju ke arah kolam renang.

Imani masuk ke dalam untuk memanggil si suami. Tak sangka betul dua orang ni dah kawin. Baru nak mengorat Raykal.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now