BAB 27

1.4K 34 0
                                    

'ILA please bertahan.'kata hati Khalif. Di dalam hati dia tak berhenti berdoa agar adik dia selamat melahirkan.

Puan Sri Syarifah dan Tan Sri Idham yang berada di sisi nya pula tak berhenti berdoa meminta keselamatan anak dan cucunya.

"lama lagi ke Khalif?"soal puan Sri Syarifah risau. Wajah anaknya ditatap.

"tak tahu lah ibu..kita tunggu dan doa je ye."balas Khalif dengan senyuman manis.

Pun sri Syarifah mengangguk.

Sedang mereka menunggu tiba-tiba mereka terdengar derapan tapak kaki orang berlari menuju ke arah mereka. Mata dikalihkan melihat siapakah gerangan yang tak reti nak berjalan elok-elok tu.

Bila gerangan itu hampir sampai. Jelas terpancar riak tidak puas hati pada wajah Khalif. Puan sri Syarifah dan Tan sri Idham hanya biasa saja. Mereka masih belum tahu lagi tentang hal itu.

"kau buat apa dekat sini?"soal Khalif dingin.

"apa kamu ni Khalif?Arlin kan suami Ila dia datang nak tengok isteri dengan anak dia lah"ujar Puan sri Syarifah backup menantu dia.

"suami apa kalau sanggup buang isteri macam sampah?!!"soal Khalif dingin. Matanya tajam menikam wajah Warlin.

Warlin menunduk memandang lantai. Dia tahu yang Khalif tak akan dapat maafkan dia.

"apa kamu merepek ni Khalif?!!buang apa nya?kan Ila cakap Arlin pergi outstation dekat luar..dia tak dapat balik.."sampuk Puan sri Syarifah lagi.

"herhh pergi outstation sangat..Ila tu tak nak ibu tahu je yang suami tak guna dia ni dah buang dia macam sampah sebab kan satu fitnah je.."balas Khalif sinis.

Warlin hanya kaku di situ.

"apa maksud kamu?"soal Puan sri Syarifah bingung. Tan sri Idham di sisi hanya mendengar saja.

"dulu Ila kena perangkap dengan bekas girlfriend dia sampai lah dia sanggup buang Ila..and dia buat Ila ni macam sampah masa tu..dia cakap yang dia tak nak tengok muka Ila lagi ibu..tapi apa yang dia buat dekat sini?!!kau nak seksa adik aku lagi ke?!!!"ujar Khalif geram. 

"betul ke apa yang Khalif cakap ni Arlin?"soal Puan sri Syarifah tidak pecaya.

Warlin mengangguk perlahan.

"hm tak apa lah..yang ni nanti kita bincang..kita tunggu Ila keluar dulu."sampuk Tan sri Idham.

"mama dengan papa kamu tak datang ke?"soal Tan sri Idham.

"dia orang on the way"balas Warlin.

Tan sri Idham mengangguk. Dia kembali menunggu si anak.

Setelah dua jam menunggu. Akhirnya doktor keluar dari labour room. Mereka berlari mendapatkan Doktor Murni untuk mengetahui keadaan Kirla.

"alhamdulillah Kirla baik-baik je..anak dia pun sihat je."kata Doktor Murni dengan senyuman tipis.

Yang lain mengucapkan syukur. Mereka tersenyum bahagia.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now