"JULIANA!!!!"jerit Khalif kuat.
"I'm sorry.."Dia menunduk. Rasa bersalah mula menyelubungi dirinya.
"sekarang ni dia dah mulakan plan bodoh dia..nanti mungkin anak Ila yang akan dibunuh..tolong lah jangan buat perkara bodoh!!"Khalif menatap tajam wanita di hadapan nya.
"maafkan Ila abang."Juliana ataupun nama lain nya Kirla itu menunduk memandang jarinya.
"habistu sekarang ni macam mana dengan Warlin dan anak-anak Ila?kalau dia dah mula cuba untuk membunuh!!kita dalam masalah..ni kalau baba tahu habis lah kita.."kata Khalif rungsing. Geram betul dia dengan sikap adiknya sorang ni.
"nanti Ila settle kan..kita kena tangkap Drake dulu bang".
"susah!!sekarang ni kita kena tumpukan pada Darwin dan Danish dulu..mereka berdua masih bayi lagi..tolonglah..and one more thing Ila masih lagi tengah dalam proses pemulihan kan?"
"bukan sekarang nak cerita pasal sakit Ila!sekarang ni kita kena habiskan semua ni!!kalau tak kumpulan kita akan dalam bahaya..family members kita will be in trouble too!!"tegas Kirla.
"sekarang ni Arlin dah tahu kumpulan apa yang bunuh grandpa and granny!!sekarang kita dalam masalah!kalaulah orang tua bodo tu tak buat hal dulu!!"sambungnya lagi.
"baba cakap selagi Ila tak sihat..Ila tak boleh ketuai group ni"tegas Khalif. Tajam mata dia menatap wajah sang adik.
"no!!"bantah Kirla.
"muktamad!!".
Khalif pun berlalu pergi meninggalkan adiknya sendirian di situ. Kirla terduduk. Kepalanya yang terasa pening tu di picit. Badan disandarkan pada sofa.
"Ila kau okay?"soal seseorang.
Kirla mengangguk kepalanya.
"ada apa kau datang?"soal Kirla tanpa melihat wajah figura itu.
"aku nak bagitahu yang Darwin dan Danish selamat dekat rumah mertua kau sekarang."balas gerangan itu.
"thanks Alvin"ucap Kirla.
Pelipis mata di urut perlahan. Tiba-tiba kepala semakin kuat pula berdenyut.
"Alvin tolong ambilkan ubat dan air atas meja tu"pinta Kirla. Dia menunjukkan dimana letaknya ubat dan air yang sudah tersedia untuk dia.
Alvin cepat-cepat mendapatkan dua benda yang dipinta oleh Kirla tadi.
"kau okay tak?"soal Alvin risau.
"yeah I'm fine..kepala aku pening sikit je".
Setelah dia telan ubat kepala disandarkan pada sofa semula. Dia sambung memicit pelipis matanya.
"nak aku tolong apa-apa tak?"soal Alvin.
"tolong panggil Rudy dan tolong jagakan Darwin dan Danish untuk aku..aku tak mampu untuk jaga dia sekarang jadi tolong"balas Kirla dengan mata yang tertutup.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...