BAB 23

1.4K 33 2
                                    

KIRLA yang sedang meneliti baju di dalam salah sebuah kedai pakaian bayi itu tiba-tiba dilanggar oleh seseorang. Tersentak dia. Nasib dia tak jatuh.

Kepalanya dipalingkan ke arah gerangan yang melanggarnya itu. Mata dia tak berkedip. Kejutan apakah ini?

"hai"sapa gerangan itu mesra.

"h..hai"balas Kirla. Senyuman nipis diberikan.

"buat apa dekat sini?sorang je ke?"soal gerangan itu. Saya rasa anda tahu siapa gerangan itu.

"erm..cari baju baby..haah sorang je."balas Kirla.

"ohh..bagus juga tu..alang-alang tu boleh Arlan belanja terus.."kata Warlan dengan senyuman manis dia. Perut Kirla yang sudah membuncit itu dia pandang lama. Keluhan berat dilepaskan.

"tak payah lah Arlan.."tolak Kirla lembut.

"eh tak apa..ni anak sedara Arlan juga..so dont worry..erm by the way berapa bulan dah tu?"

"dah 8 bulan.."balas Kirla lembut. Perutnya dia tatap dan dia pun menggosok lembut.

"dah tak lama dah ni..wahh..tak sabarnya."teruja Warlan berkata.

Kirla tersenyum senget. Comel betul riaksi lelaki di hadapan dia. Kan bagus kalau Warlin yang membuat riaksi macam tu depan dia.

"dah jom cari baju..no excuse!!"ajak Warlan. Tangan Kirla ditarik lembut. Dia membawa gadis itu ke bahagian perempuan.

"ni boys"kata Kirla apabila dia melihat Warlan seronok sangat pilih baju bayi perempuan.

"what?!!boys?!!"terjerit kecil Warlan bila dia dengar Kirla sebut boys.

Kirla mengangguk perlahan. Dia tersengih kecil.

"okay jom pergi dekat tempat boys.."ajak Warlan. Tiba-tiba dia semakin teruja. Tak sangka dia akan dapat dua orang anak buah sekaligus.

Warlan terus mencapai baju-baju bayi lelaki yang menarik dimatanya. Hampir seluruh kedai dia borong. Suka sangat dia tuh!

Tanpa kirla sedar dia melakarkan senyuman kecil bila dia tengok Warlan. Dia rasa macam Warlin ada disebelahnya sekarang ni. Dia rindu akan lelaki itu. Tiba-tiba pandangannya menjadi sayu.

"Ila nak apa-apa lagi tak?"soal Warlan mengejutkan Kirla dari lamunan.

Kirla terus berpaling ke arah Warlan. Dia menggeleng perlahan. Mereka berdua pun berlalu ke kaunter pembayaran.

"wah..encik dapat anak kembar ke?tahniah!!"soal jurujual itu ceria. Kirla memberikan senyuman pahit apabila jurujual itu fikir yang Warlan adalah suaminya.

"haah kembar..thankyou.."balas Warlan ramah. Senyuman manis diberikan.

Jurujual itu membalas senyuman Warlan. Dia kemudian berpaling ke arah Kirla pula.

"untung betul puan dapat suami macam encik ni..dah lah kacak lepastu sweet pula tu.."puji jurujual itu lagi.

"erm ni ad.."jata Kirla. Tapi cepat-cepat dipotong oleh Warlan.

"tak ada lah..saya biasa je"potong Warlan.

Selesai membayar. Warlan mengheret Kirla pergi makan pula. Kirla hanya ikutkan saja. Lagipun dia tengah lapar juga ni.

"Ila nak makan apa?"soal Warlan apabila pelayan meletakkan menu di atas meja mereka.

"saya nak lamb chop lepastu chicken chop and ice cream vanilla..lepastu nak air jus tembikai"kata Kirla. Tercengang Warlan bila dia dengar pesanan Kirla. Telan air liur dia.

"encik nak makan apa?"soal pelayan itu.

Warlan pun memesan makanan dia. Selepas pelayan itu pergi. Warlan terus menyoal Kirla.

"tak rasa membazir ke?"Bukan dia kedekut tau dia cuma nak berjimat. Tak baik membazir. Ada orang lagi susah dari kita. Jadi jangan membazir!

"saya mengidam dari semalam lagi..kenapa tak boleh ke?"soal Kirla berjauh hati.

"tak lah..saja je tanya..habis tak tu makan?".

"habis punya.."jawab Kirla dengan penuh bangganya.

Warlan pun mengangguk saja. Kita tengok kejap lagi..

Tiba saja makanan. Kirla pun mula operasi melantak. Bila makanan itu hanya tinggal separuh. Kirla pun dengan bagusnya berkata yang dia tak habis.

Warlan menepuk dahi.

"Ila ni kalau Arlan gigit kang tak saja je..dah lah gemuk.."kutuknya selamba. Geram betul dia bila nampak makanan tak habis ni.

"apa?tak apa lah kalau macam tu..Ila ni gemuk kan hm"balas Kirla berjauh hati. Nada merajuk dikeluarkan. Bibirnya dah mula menjadi itik.

Warlan tertawa kecil. Comel betul kakak ipar dia ni bila merajuk.

"ingat comel lah tu?"soal Warlan sengaja. Dia sengaja nak buat Kirla merajuk lagi. Comel.

Kirla terus berlalu meninggalkan Warlan sendirian bersama barang bayi yang dibeli tadi. Bila Kirla dah tiba di hadapan pintu kedai. Warlan terkocoh-kocoh mengejar Kirla dari belakang sambil memegang beg kertas.

Mereka bila dilihat dari jauh bagaikan pasangan bahagia. Comel je.

Bila Warlan sudah sampai dihadapan Kirla. Dia terus menahan wanita berbadan dua itu dari berjalan. Kirla mendengus geram.

"sorry lah..jangan lah marah..nanti kang anak ikut muka tu..hodoh lah Kirla.."pujuk Warlan.

Kirla terus menarik muncung lagi panjang.

"Kirla nanti kenan dekat anak..hodoh lah.."kata Warlan lagi. Kirla menjeling tajam adik iparnya itu.

"stop buat muka macamtu..hodoh lah..".

"Ila naik apa datang sini?jom Arlan hantar balik"soal Warlan bila Kirla dah tak nak layan dia.

"naik grab"balas Kirla acuh tak acuh. Mood merajuk dia masih ada.

"okay bagus..dah jom"ajak Warlan. Tangan Kirla yang dilapit lengan baju dia tarik. Kirla menurut saja bagaikan lembu dicucuk hidung.

Mereka berjalan ke arah tempat parkir. Warlan membuka kan pinru untuk kakak iparnya. Dia tersenyum kecil.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now