"ILA are you okay?"soal Alvin setelah mereka tiba di sebuah banglo yang besar.
Di banglo itu penuh dengan kereta yang bermacam-macam rupa. Di kawasan tengah-tengah terdapat bulatan seperti roundabout. Di tengah-tengah bulatan itu terdapat air pancut.
"I'm okay..apa yang buat kau tanya aku soalan tu?"soal Kirla tanpa membalas soalan Alvin. Matanya menatap wajah Alvin seketika sebelum berjalan masuk ke dalam rumah itu.
Alvin mengangkat kedua bahunya tanda dia sendiri pun tak tahu.
"mesti kau tahu yang aku dah bercerai kan?"teka Kirla.
Alvin menayangkan sengihan.
"I'm okay je but a little bit rasa sakit.."balas Kirla senada. Kakinya melangkah masuk ke sebuah bilik yang agak besar. Di dalam bilik itu dipenuhi dengan buku dan sebuah meja di tengah-tengah bilik itu.
Kirla menghampiri meja itu. Punggungnya dilabuhkan di atas kerusi yang sedia ada di situ.
Alvin pula berdiri di hadapan Kirla sambil mentap wajah wanita itu.
"erm kau pasti ke kau tak nak aku pukul dia?"soal Alvin cuba untuk membuat Kirla tertawa. Tapi bukan tawa yang keluar dari Kirla jelingan pula yang terserlah.
"chill..chill"kata Alvin mengangkat kedua belah tangan nya untuk menyuruh Kirla bersabar.
"sejak bila tak boleh ajak bergurau ni?"Kakinya melangkah menuju ke salah sebuah rak di situ. Dia mencapai sebuah buku dan mengambil tempat di sisi meja yang Kirla duduki.
"sometimes what we do just for someone happiness but they think we do for ourself..I hate someone like that."kata Alvin tiba-tiba sambil tangan membelek buku di tangan.
"Alvin apa kata kau je yang bahagiakan aku."Matanya memandang tepat ke wajah Alvin.
Tersentak lelaki itu. Dia membalas pandangan Kirla seketika sebelum mata kembali kepada buku tadi.
"you know what Ila?aku memang suka kau dari first time kita jumpa lagi..but aku tahu diri aku tak sesuai dengan kau..kau terlalu baik sedangkan aku ni selalu membunuh."ujar Alvin. Buku ditutup dan di letak semula ke dalam rak.
"Alvin setiap manusia selalu melakukan kesilapan..sometimes kita sendiri tak sedar semua tu..tapi kita boleh berubahkan..aku pun pernah membunuh juga dulu."Dia bangun dari kerusi yang di dudukinya. Buku yang berada di atas meja dicapainya. Dia memberi buku itu kepada Alvin.
"read and learn"ujar Kirla dan dia pun berlalu pergi meninggalkan Alvin terpinga-pinga di situ sendirian sambil menilik buku yang diberi oleh Kirla tadi.
Bila diteliti elok-elok rupanya sebuah novel bertajuk Life is What You Make It dikarang oleh Preeti Shenoy.
Alvin terus mengejar langkah si Kirla yang dah jauh meninggalkan nya.
"for what?"soal Alvin sambil tangan menunjuk ke arah buku tadi.
"saja nak bagi kau membaca sikit..nampak macam bodoh je"balas Kirla selamba. Kakinya semakin laju melangkah.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...