TIBA di kawasan yang titujui Kirla menyelitkan pisau dan pistol ditempat-tempat yang sesuai. Biasalah nak berperang kita perlu lengkap ye semua.
Dia keluar dari kereta miliknya. Di kawasan itu matanya terlihat beberapa orang lelaki berbadan sasa menjaga. Nafas ditarik panjang-panjang sebelum dia berjalan ke arah gudang lama itu.
Dia melangkah masuk ke dalam gedung lama yang nampak buruk dan hodoh dari luar. Itu baru dari luar ye. Kita tidak boleh judge the book by it's cover. Jadi Kirla pun melangkah masuk ke dalam gedung itu dengan langkah kanan. Ambil berkat.
Dia di tahan oleh seorang lelaki berbadan sasa. Matanya menatap tajam wajah lelaki itu.
Salah seorang dari mereka membuat pemeriksaan suhu badan Kirla untuk memastikan gadis itu tidak demam serta tidak membawa sesuatu yang berbahaya.
Sedang dia memeriksa belakang badan Kirla dia terdapat selaras pistol di situ. Kemudian dia memeriksa lagi. Tapi tiada apa-apa dah. Okay mereka bodoh.
Mereka membawa Kirla menuju ke tempat di mana terletaknya abang dan kakak ipar kesayangan nya serta bekas suaminya yang kurang berguna.
"where's Elina?"soal Kirla kepada dua orang lelaki itu apabila mereka tiba di tempat yang ditujui.
"well..well..well."kata seseorang dari belakang Kirla dengan gediknya.
"apa kau?memang tak reti bagi salam ke?"soal Kirla sinis.
"oh lupa..maafkan saya."kata gerangan itu bosan.
"ni aku dah datang..so lepaskan dia orang!!"arah Kirla. Dia malas nak berbasa-basi dengan mangkuk tu.
"relax..kau ada bawa sesiapa tak datang sini?".
"kau nampak aku bawa sesiapa ke?tak kan?so please don't be so stupid!"balas Kirla malas.
"cehh kau.,berlagak".
"biasa dah.."balas Kirla berbangga diri.
"ikat dia!!"arah Elina kepada dua orang lelaki tadi.
"lah melayu..buat penat je aku speaking.."keluh Kirla. Dengan relanya dia biarkan dirinya diikat bagaikan beruk. Eh tak..tak.
Setelah dia diikat. Dia diletakkan di sebelah Murni.
"hm..aku rasa boleh dah kot aku bunuh sorang-sorang."Dia mengeluarkan selaras pistol dari belakangnya.
Tangan mengacukan pistol itu arah Kirla seterusnya pada Murni dan dia mengacukan pada Khalif. Warlin dia biarkan keseorangan di situ.
"mana satu agaknya?"soal Elina pada mereka semua.
"kau bodoh eh?"soal Kirla menyampah.
"pahal pulak?".
"entah..sebab kau bodoh lah!!"Dia sengaja nak buat Elina marah.
"tak guna!!"jerit Elina kuat. Entah lah tiba je marah. Perempuan memang macam ni eh mood dia orang. Kejap boleh gurau-gurau. Kejap marah. Lepastu gurau balik. Takut betul.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...