BAB 65

932 23 5
                                    

SEBULAN Alvin menghilang dirinya dari semua orang. Kirla mengeluh perlahan. Dia dah tak tahu lagi mana nak cari lelaki yang telah membukakan hatinya buat kali kedua.

"jauh termenung.."Kirla memusingkan kerusinya dan melihat ke arah gerangan itu. Dia memberikan tatapan tajam sebelum kembali memusingkan kerusinya menghadap bandaraya Los Angeles semula.

"what are you doing here?"soal Kirla malas. Sejak kehilangan Alvin. Gerangan itu sering menganggu dirinya. Dia naik muka dah.

"nothing just want a see you.."balas gerangan itu tenang. Dia melangkah masuk tanpa rasa bersalah. Kakinya melangkah menuju ke sebelah Kirla. Dia duduk di atas meja Kirla.

"siapa bagi kau kebenaran untuk duduk atas meja aku?!"soal Kirla dingin. Matanya masih memandang bandaraya Los Angeles.

"saja aku nak duduk sini.."balas lelaki itu selamba.

"Arlin kau tak ada kerja ke?aku serabut lah tengok kau dekat sini!!Darwin dengan Danish tak duduk sini dengan aku..so what do you want from me?!!"soal Kirla geram. Kerusinya dipusingkan menghadap Warlin. Matanya tajam menikam mata lelaki itu.

Warlin memberikan senyuman manis kepada Kirla sebelum dia menjawab soalan wanita itu.

"I want your heart..can you give me your heart?"balas Warlin selamba.

"perlu ke aku bagi hati aku dekat orang yang tak reti nak hargai macam kau ni?"soal Kirla sinis. Dia bangun dari kerusinya.

Ketika dia ingin melangkah menuju ke tempat lain. Warlin lebih cepat menarik tangannya. Badan Kirla berpusing menghadap wajah Warlin.

"I promise I will take care of your heart if you give me another chance.."pinta Warlin. Matanya redup menatap wajah Kirla.

"you know what Arlin?aku ni dah tawar hati dengan kau..I don't think I will give you another chance.."balas Kirla tak berminat. Dia merentap tangannya kasar.

Kaki melangkah meninggalkan Warlin. Tapi malangnya Warlin tak lagi mengalah. Dia mengejar langkah Kirla.

Dia berdiri di hadapan Kirla. Badan Kirla ditarik ke dalam pelukan yang erat. Kirla yang tersentak dengan perbuatan Alvin itu hanya mampu membulatkan mata saja.

"k..kau dah kenapa?"soal Kirla bila dia sedar akan apa yang berlaku. Entah kenapa dia rasa selesa berada di dalam pelukan lelaki itu.

"aku rindu nak peluk kau."balas Warlin lembut. Pelukan semakin dikemaskan sebelum dia meleraikan pelukan itu.

Kepala Kirla diangkat untuk memandang wajahnya. Biasalah orang tinggi kan.

Kirla hanya mampu menurut saja. Matanya melihat setiap pelosok wajah Warlin. Dari mata sehinggalah ke bibir lelaki itu. Entah kenapa. Matanya terhenti di bibir lelaki itu.

Lama dia perhati sehingga lah entah tiba-tiba bibirnya didekatkan dengan bibir Warlin.

Cup..

Satu ciuman diberikan. Warlin terkedu. Matanya membulat besar.

Kirla pun terkejut dengan perbuatan dia tu. Dia terus menolak badan Warlin menjauh dan melangkah pergi.

Warlin yang sedar akan langkah Kirla terus menarik Kirla semula. Kali ini dia menyatukan bibirnya dan bibir Kirla.

Tanpa paksaan Kirla menerimanya dengan hati yang terbuka. Oh no!!! Mana JAIS tangkap dua orang ni buat scene 18 pulak.

Setelah mereka merasakan nafas tak mencukupi mereka menghentikan perbuatan kurang bermoral itu.

Warlin menyatukan dahinya dengan dahi Kirla sementara dia mencari nafas.

"please..forgive me."rayunya setelah dia mendapat kembali nafas yang telah hilang tadi.

Kirla menatap mata Warlin lama sebelum dia mengeluh panjang.

"Arlin hati aku sakit!!terlalu sakit untuk tak sesenang saja bagi kau peluang yang lain..kau kata family aku pembunuh Arlin!!"bentak Kirla. Tiba-tiba air matanya mengalir.

Dia tak mampu lagi menahan tangis. Dia penat. Dia penat dengan semua ini. Dia penat mencari Alvin. Dia penat menjaga syarikat yang besar dan gah. Dia penat menjaga perasaan orang sedangkan perasaan dia sendiri tidak terjaga.

"aku penat Arlin aku penat!!"kata Kirla lagi.

Tanpa menunggu balasan dari Warlin Kirla melangkah keluar dari bilik pejabatnya. Mata yang sembab dia biarkan saja.

Warlin menatap kepergian Kirla dengan keluhan panjang. Dia menunduk sayu memandang jari-jemarinya.

Tiba-tiba dia mendapat panggilan telefon dari seseorang. Panggilan di jawab dan kaki melangkah keluar dari ruangan pejabat Kirla.

"yes Arlan?"soalnya malas.

"dah dapat ke pikat kakak ipar aku?"

Warlin mencebit menyampah.

"kau sibuk sangat ni kenapa?!"

Warlan ketawa kecil dihujung talian.

"garang nya abang aku ni..nak tanya sikit pun tak boleh."guraunya.

Warlin mengeluh panjang. Dia menatap Kirla dari kejauhan.

"kejam sangat ke aku dulu?"

"nak aku jujur atau tak?"soal Warlan.

"jujur."Mata masih menatap Kirla.

"ye kau kejam.."balas Warlan jujur.

Sekali lagi Warlan mengeluh. Dia menunduk memandang lantai sebelum mengangkat kembali pandangan nya.

"dia reject kau lagi ke?"soal Warlan yang dah tahu jawapan dari soalan nya.

"hm."gumam Warlin.

Warlan diam seketika.

"aku doakan kau dapat pikat dia balik..don't give up."katanya sebelum memutuskan panggilan.

Warlin menyimpan telefon dia ke dalam poket. Kaki melangkah keluar dari bangunan pejabat itu.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now