"NO!!mama tak akan setuju perempuan macam tu jadi menantu mama!!"tegas Julia. Langsung dia tak berkenan dengan perangai Seri yang menggedik. Dah lah badan tak habis-habis menyendel dengan Warlin. Geli-geli je.
"but why?"soal Warlin tak berpuas hati dengan jawapan mama dia. Dia langsung tak tahu tentang cita rasa mama dia sorang ni.
"kalau mama cakap..mama tak suka tu mama tak suka lah!!"tegas Julia.
"tapi kenapa ma?Seri tak ada lah teruk sangat pun!"balas Warlin dengan suara yang sedikit tinggi.
"Arlin watch your mouth!!depan kamu tu mama kamu!!"tegas Isaac. Dia sebenarnya tak nak masuk campur. Tapi disebabkan Warlin meninggikan suara. Dia terpaksa tegur juga.
"kamu suka atau tak..mama dengan papa akan pinangkan anak kawan papa tu untuk kamu..dia lebih baik,sopan dan bagus"tegas Julia dan terus dia berlalu pergi.
Warlin mengeluh kasar. Kakinya melangkah menaiki tangga. Sakit hati dia bila mama dia langsung tak pernah nak kalah dan suka buat keputusan sendiri macam tu.
Hal hidup dia pun mama dia nak sibuk. Serabut dia rasa.
Kaki Warlin melangkah ke dalam bilik persalinan. Baju ditukar lalu dia pun berlalu setelah mengambil kunci kereta. Dia perlukan ketenangan sekarang. Serabut kepalanya.
........
KETIKA dia tiba di destinasi. Dia menelefon kawan baiknya. Di mamak lah tempat dia melepak dan menghilangkan tekanan hidup.
"Karl kau datang mamak..aku tunggu"kata Warlin lalu dia memutuskan panggilan.
Raykal memandang telefon dia. Jam dilihat kemudian dia menepuk dahi. Orang tengah mamai dia telefon ajak lepak. Buang tabiat ke dia ni ajak lepak pukul 12 tengah malam.
Raykal pun bangun dengan malas dan bersiap untuk berjumpa kawan dia sorang tu.
........
"KAU kenapa?tak pernah-pernah ajak aku lepak pukul 12 tengah malam ni tetiba ajak pula..buang tebiat nak mampus ke?"soal Raykal geram ketika dia tiba di meja. Wajah Warlin dipandang. Jelas terpancar di wajah itu yang dia sedang tertekan.
"aku serabut..mama aku tu tak habis-habis suruh aku kahwin dengan anak kawan papa aku..semak bodo!!"kata Warlin perlahan. Kepala di tongkat di atas meja.
"dah tu kahwin je lah apa masalahnya?"soal Raykal bosan.
"taik kau..habistu si Seri tu aku nak letak mana?"soal Warlin geram. Orang ajak lepak nak hilangkan tekanan. Ni makin tertekan pula.
"lohh..buang je lah dia dekat lorong"balas Raykal selamba.
Bulat mata Warlin memandang wajah sahabatnya yang tak ada rasa bersalah tu.
'Ada ke dia suruh buang baby titew dekat lorong.'Omel hati Warlin.
"kau gila?!"bentak Warlin.
"lol..lagipun dia punya pakaian pun macam orang lorong dah..apa salahnya kalau kau hantar dekat situ."balas Raykal tenang. Dia memang bencikan Seri lama dah sejak dia nampak Seri curang. Ish ish ish.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...