"KIRLA Delisha cukup-cukup lah menyorok dengan nama aku!!kalau dah rasa tak mampu nak menipu tu tak payah menipu..."kata Elina yang berada di muka pintu. Senyuman sinis terbit diwajahnya.
Warlin yang melihat peperangan antara Elina disisinya dengan Elina di muka pintu itu terus membeliakkan matanya apabila nama Kirla yang dulunya di anggap mati disebut.
Elina yang berada di sisi Warlin menayangkan senyuman sinis. Matanya menikam tajam wajah Elina.
"tak sangka kau bijak.."kata gerangan itu sinis.
"Ila.."kata Warlin sedikit terkejut. Dia menatap wajah Kirla.
Kirla yang terdengar namanya disebut terus berpaling ke arah Warlin. Senyuman yang tadinya sinis bertukar kepada senyuman tipis. Nampaknya semua dah terbongkar.
"maaf sebab Ila terpaksa tipu abang..."Kirla rasa bersalah telah menipu suaminya selama ini.
Elina yang melihat drama sebabak itu hanya menayang muka toya. Menyampah.
"Ena bagi aku dengan Ila masa..kau keluar!!"arah Warlin tegas. Matanya tepat menikam wajah Kirla di sisi.
Elina yang terdengar arahan itu hanya ikutkan saja. Dia malas nak menyemak.
"aku tak sangka kau dengan family kau adalah keluarga pembunuh..no wonder lah perangai kau pun macam pembunuh!!"Warlin menatap tajam wajah Kirla.
"apa maksud abang ni?"soal Kirla masih blur walaupun pada hakikatnya dia dah tahu semuanya.
Warlin menayangkan senyuman sinis.
"dasar keluarga pembunuh!!kau tahu tak yang ahli keluarga kau dah bunuh granny and grandpa aku!!dia orang mati sebab kau orang lah bodoh!!!"jerkah Warlin.
Kirla yang baru teringat tentang kejadian itu hanya mampu menggelengkan kepala.
"no!!itu semua salah faham..."kata Kirla tapi cepat-cepat dipotong oleh Warlin.
"salah faham?!!salah faham apa?"soal Warlin penuh kesinisan.
Tangannya laju mencengkam rahang wanita dihadapannya. Kasih sayang yang selama ini disimpan telah bertukar kepada kebencian setelah dia mendapat tahu hal yang sebenar.
"ab..abang sa..sakit!!"adu Kirla. Tangan kanan nya menepuk-nepuk lengan lelaki itu untuk melepaskan dirinya. Tapi apakan daya dia hanya seorang wanita.
"kau sepatutnya mati dari dulu lagi bodoh!!"jerkah Warlin. Tangan dia makin kuat mencengkam rahang Kirla sehingga wanita itu hampir tak bernafas.
Merah padam muka Kirla. Hampir hilang nafas dia dibuatnya.
"kau patut mati!!!"jerkah Warlin kuat.
Kirla pun mengambil cara alternatif dengan menendang tempat yang tak sepatutnya. Warlin pun melepaskan rahang Kirla apabila dia merasakan kesakitan yang tak terperi. Tertunduk-tunduk lelaki itu.
Kirla yang jatuh terduduk itu terus bangun. Dia mencari nafas yang sudah hilang tadi.
"abang salah faham!!semua yang abang tahu itu bukan lah cerita betul.."Kirla cuba untuk memberitahu hal sebenar. Dia harus membetulkan semuanya.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...