" Abang , awalnya abang balik ? " Tanya Amanda sebaik sahaja mendengar deruman enjin kereta suaminya dilaman parking .
" Haah sayang . Kerja habis awal " Jawab Harris sambil tangannya menyambut huluran tangan Amanda .
" Oh , baguslah . Sebab Amanda nak ajak abang pergi beli barang . Lusa Amanda dah start belajar . " Ajak Amanda sambil senyuman manis dilemparkan .
" Er , harini ke ? Harini tak boleh abang nak keluar kejap ada hal sikit . Kalau esok boleh la " Dalih Harris . Nak keluar dengan ex girlfriend padahal .
" Ada hal ? Tadi kata kerja dah habis ? "
" Kerja dah habis , tapi err ha perbincangan pasal pengurusan dekat Johor tu tak settle lagi . " Padu penipuan Harris .
" Takpelah . Esok jelah kita pergi . Ni bila abang nak keluar ? " Amanda menyorok rasa kecil hatinya . Kerja memang penting . Tapi waktu bekerja dah tamat pon masih lagi nak keluar atas urusan kerja .
" Abang nak mandi jap . Pastu keluar la . " Kata Harris sambil tangannya memaut bahu isterinya lalu dibawa naik kebilik .
•••••
" Abang , nanti malam balik makan tau . Amanda nak masak ni " Didekati suaminya yang baru turun tangga . Handsomenya .
" Okay sayang . Abang pergi dulu . Kunci pintu ya . " Dahi isterinya dicium lalu menyuakan tangan untuk disalam oleh Amanda .
Setelah memastikan kereta Harris tiada di perkarangan parking , dia masuk semula ke rumah . Pintu dikunci . Niatnya mahu masak diteruskan . Harini nak masak apa eh ? Ayam sambal okay kot ? Then sup sayur sikit . Boleh laa .
•••••
" You , thankyou sebab sudi teman i . Ni la sebab kenapa dulu i sayang you . " Sengaja dilunakkan suaranya bila dihadapan Harris . Jarinya bermain main dilengan lelaki itu .
" I teman you pon sebab kesian you takde kawan . So i teman you tak lebih dari kawan " Mati senyuman Diyana. Ergh tak guna betul .
" Em Harris , bini you apa cerita ? " Sengaja Diyana bertanya begitu . Acah ambil berat gitchuww .
" Dia okay je . Lusa dia nak sambung belajar dekat kolej Jelita . Lepasni sunyi la i tak dengar mulut kecil dia tu membebel " Terang Harris sambil tergelak kecil mengenangkan Amanda dirumah .
Ergh aku tanya sikit je . Amanda .. tunggu kau !
" Oh yeke ? Nanti kalau you sunyi , i ada . I boleh temankan you . Kitakan kawan . Boleh kan Harris ? " Pancing Diyana , jika Harris setuju , bermakna selangkah or dua langkah . Harris bakal jadi miliknya . Bermadu pon dia sanggup !
YOU ARE READING
Dia , Amanda Rose
RomanceStart ; 28 May 2020 End ; 25 Oct 2021 - " kalau jatuh kerana manusia , bangkitlah kerana tuhan . " " Amanda ! Apa lagi yang tak cukup !!? Kau gila jantan ke ?! Kau nak tengok gila jantan aku macam mana pulak ?!!! Kau memang cabar aku Amanda Rose...