DAR 6

786 20 0
                                    

" Amanda , bukak jap , ni aku bawak nasi untuk kau , kau tak makan lagi ni . " Black mengetuk pintu Amanda bertalu talu , tapi tiada sahutan . Mujur pintu Amanda tidak berkunci , Black terus masuk ke bilik Amanda , terlihat sekujur tubuh tidur mengerekot . Black mendekati Amanda ingin mengejutnya , tapi lain pula yang jadi .

" Eh Amanda , kau tak sihat ke ? Kau okay tak ni ? Muka kau pucat lepastu berpeluh pulak tu . Aku pergi panggil Amoyy eh ? "  Tegur Black dalam keadaan cuak .

" Eh takyah , saya ok je Black , saya cuma nak minta .. belikan saya .. emm .. emm tuala wanita . Saya sengugut , tu yang saya macam ni " balas Amanda malu malu , ya dia malu , dia tak biasa bahas kan benda ni dengan orang lain , lagi lagi dengan lelaki .

" Okay nanti aku minta Amoyy , ni kau makan nasi ni dulu , baru aku panggil Amoyy , karang dia nampak aku bagi kau nasi , mati kita dua " Jawapan Black cuba menyakat Amanda . Amanda tersengih . Bungkusan diambil lalu dibukanya .

•••••

" Sayang , harini i busy sikit , so tak dapat nak bawak you pergi makan , sorry eh darling ? " Pujuk lelaki itu berharap kekasihnya memahami dia .

" Okay sayang .. next time jangan cancel last minute macam ni lagi eh ? " Sengaja perempuan itu manja kan suaranya .

" Alright , promise ok darling , okaylah , i got to go , see you tommorow ! " lambaian lelaki itu dibalas oleh kekasihnya sambil tersenyum .

Sedang lelaki itu drive , dia mendapat panggilan dari Aliff , yang mengajak dia teman Aliff mencari ayam segar . Buat lepas gian katanya . lelaki itu tanpa banyak bunyi , mengikut saja bontot rakan baiknya itu .

Setelah 15 minit perjalanan , dia tiba di lokasi yang dihantar oleh Aliff . Tanpa buang masa , dia terus ke pintu utama kawasan itu . Kawasan itu digabungkan menjadi 2 dalam satu . Ada dua bahagian , bahagian depan tempat berpesta , minum dan mabuk . Bahagian belakang , tempat GRO disimpan .

Lelaki itu duduk di Bar untuk memesan minuman . Lately ni dia stress memikirkan pasal syarikatnya yang terlalu sibuk sampai tak cukup tangan dia menyiapkan segalanya . Dari jauh kelihatan Aliff mencarinya . Dia segera melambai ke arah Aliff . Setelah Aliff memesan airnya mereka pon berbual .

" Bro , kau asal nampak macam kusut je ? Gaduh lagi ke dengan Diyana ? " Teguran Aliff mematikan lamunan dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Bro , kau asal nampak macam kusut je ? Gaduh lagi ke dengan Diyana ? " Teguran Aliff mematikan lamunan dia .

" Bukan pasal tu , pasal company la . Makin bertimbun kerja . Hari hari aku tak cukup rest . Nasib esok cuti , so aku nak minum sampai lebam . " ujar lelaki itu dalam keadaan separuh sedar . Terlalu banyak lelaki ini minum sampai lupa yang dia drive sendiri .

" Okay bro , kau enjoy la , aku belanja kau . Minum sampai puas ! Apa apa kau cari je aku , aku kat belakang , pilih ayam jap . Hahaah " Usai berkata Aliff pergi meninggalkannya .

Dia , Amanda RoseWhere stories live. Discover now