42.

1.4K 100 3
                                    

Dari laman hingga ke ruang tamu dalam rumah agam tu di cari Luna. Dan dia berhenti mencari lepas penat ke sana ke sini menjelajah rumah sebesar tiga biji rumah banglo tu.

Macam dah tak ada kerja je rupa dia sekarang ke hulu hilir dekat situ. Lagi bagus dia tidur ke apa. Buat lenguh badan je.

Tolak je pintu bilik tidur tempat mereka menginap di rumah tu, Luna di kejutkan dengan kelibat seseorang duduk dalam gelap dekat atas katil.

Niat nak jerit, tapi lepas dia buka suis lampu dan cahaya menerangi bilik tu, terus terbatal niatnya setelah sedar orang tu adalah Aaron sendiri.

"Dekat sini rupanya awak.."keluh Luna dengan muka letih sewaktu tutup bilik lalu jalan dekati katil tu.

Aaron yang duduk membelakangkan pintu bilik tu tak terkutik dengan teguran tu. Dia hanya diam tunduk memandang ke bawah sambil merehatkan kedua-dua siku dekat atas lutut kaki.

Buat kali pertamanya, Aaron tak sahut Luna. Biasanya Aaron sentiasa sahut no matter what his doing. Namun kali ni, lelaki tu tak.

Dekat saja pada Aaron, Luna berdiri dekat sebelah kiri Aaron lalu pegang bahu tegang lelaki tu. "Hei...."

Sentuhan tu berjaya buatkan Aaron tersentak. Lelaki tu perlahan-lahan angkat kepala lantas dongak memandang Luna.

Keningnya berkerut-kerut."You okay?"soal Luna yang mana jelas-jelas dia tahu suaminya tak okay, tapi itu je soalan yang logik di tanya dalam situasi macam ni.

Tanpa berkata apa-apa Aaron hulur tangan kirinya ke sekeliling pinggang Luna dan tarik Luna dekat pada dia sebelum sembamkan muka ke perut Luna.

Sentuhan itu buatkan Luna menahan nafas terkejut taktala kehangatan dari badan Aaron dirasainya bila suaminya sandar padanya macam tu.

"Maafkan keluarga saya Luna...saya malu dengan awak. Kalau saya semua ni akan berlaku, saya takkan bawa awak ke sini...sekarang baru la saya faham kenapa awak meragam setiap kali saya cuba bawa awak berjumpa dengan ahli keluarga saya..."luah Aaron dengan nada suara orang baru kalah dari peperangan.

Luna tunduk memamdang kepala Aaron. Masih lagi tidak balas pelukan tu. Kedua-dua tangan dia berada di sisi.

"Tiada apa-apa yang awak patut mintak maafkan. Dah memang itu kenyataannya..." balas Luna dengan mendatar.

Aaron geleng kepala dan eratkan pelukannya. "Please....jangan cakap macam tu. Ianya buat saya sedih."

Terus Luna cuba leraikan pelukan dari pingangnya itu supaya dapat rawat luka Aaron. Nak tengok teruk ke tak. "Sudah la. Lepaskan saya."

"No!"degil Aaron yang mengeratkan lagi pelukan dan sandar pada perut Luna macam anak kecil.

"Aaron Evans....lepaskan saya sekarang."sebut Luna sambil pandang ke depan dengan muka jengkel.

Sekali lagi Aaron geleng kepala.

Hish!Merimaskan betul. Nanti kalau dah ada anak takkan la buat perangai macam ni. Memandangkan cara tegas tak lut dibuat Aaron, Luna terpaksa mengalah.

Dia tarik nafas dalam-dalam lalu dihembus dengan perlahan cari kekuatan lalu pejam mata nak tahan diri dari berasa cringey dengan apa yang bakal dia lakukan sekejap lagi.

Gosh! Tak pasal-pasal betul!

"Aaron sayang...please. Lepaskan saya supaya saya dapat lihat tangan awak yang luka tu?" mintak Luna dengan lemah lembut seperti memujuk anak kecil.

Ew-ew-ew!

Gross!

Oh my god!

Beritahu dia jangan buat lagi!

Berasa terpujuk, Aaron turunkan tangan dia dari pinggang Luna dan jatuhkan tangan dengan lemah di atas pehanya.

"Macam budak kecik betul.."sungut Luna lepas tu.

Dengan kening berkerut tak puas hati Luna pun melutut depan kaki Aaron dan capai tangan kiri suaminya untuk di periksa.

Diam termenung, Aaron hanya perhatikan saja tangan lembut Luna menyentuh kulit tangannya dengan berhati-hati seakan handle benda yang vurnarable. Suka dia kalau Luna sentuh dia lemah lembut macam ni.

"Sakit lagi tak?"tanya Luna masa pandang kesan darah yang kering dekat tapak tangan kiri Aaron tu dengan kening mencerlung risau.

Aaron diam tak menjawab, dia terlalu terpaku melihat mata, hidung dan bibir Luna masa tu.

"Perlu ke awak sakitkan diri sendiri macam ni?"bebel Luna sambil belek dengan teliti sebab takut kalau ada serpihan kaca melekat pada kulit yang berdarah tu.

Tak sabar dengan hanya melihat, Aaron ambil keputusan untuk bertindak.

Luna angkat kepala bila soalannya tak dihiraukan. "Awak dengar t-"

Masa itu la Aaron pegang belakang kepala Luna dengan tangan kanan lalu tunduk mengucup bibir Luna tanpa amaran.

Hinggap saja bibir tu pada bibirnya, mata dia terbutang. Kaku Luna di buatnya dekat situ bila Aaron kiss dia dengan mengejut.

Dengan tangan yang sedang luka tu, Aaron pegang sebelah lagi kepala Luna dan tarik Luna bangun dari melutut tanpa jauhkan bibir dia.

Masih terpempan dengan situasi tersebut, Luna ikutkan tarikan tu dan bangun dari melututnya dan bergerak ke katil.

Perlahan-lahan Aaron bawa Luna baring di atas katil dan sambung memberi deep kiss pada isterinya. Tak lama kemudian, Aaron turun mengucup leher Luna lalu gerak ke tulang selangka Luna. Setelah itu baru la dia gerak menghempap Luna dan kembali mengucup bibir Luna.

"I want you.."bisik Aaron di balik kucupan itu.

Tangan Luna naik mencengkam kain baju kemeja Aaron dengan erat. Tiada niat nak menghalang. Suami dia kan...ikut kan je la.

13. Luna AlanaWhere stories live. Discover now