KAVGA PART 2

3K 166 555
                                    

LGS'ye  giren okuyucularım sınavınız nasıl geçti?

YKS'ye girecek okuyucularım nasılsınız, heyecan var mı?

Arkadaşlar bu bölümde her satırı dikkatlice okuyun. Kitabın geleceği için önem teşkil  etmektedir.

**********

Kahraman bakış açısı /Asya 🖋️

Kaya şaşkın bir ses tonuyla "Ercüment dayı?" diye mırıldanmıştı. Kapının arkasından isminin Ercüment olduğunu öğrendiğim adam "Evet benim tosunum  Ercüment dayın, geldim sonunda!" diyerek küçük bir kahkaha patlatmış ve " Koş, koş dayına tosunum" diyerek devam etmişti.

Tosunum mu ? What?

Kaya'nın yüzüne baktığımda öfkeyle dişlerini sıkarak karşılık verdi.

"Geliyorum dayı, on dakika sonra."

" Hemen gel diyorum. Hemen."

"Hadi" diye mırıldanıp pikeyi üzerime doladım. Bu dışardaki adam her kimse gerçekten saygısız herifin tekiydi. Kaya "Ama" diyerek yalvarırcasına gözlerime baktığında kapının arkasından gelen ses yine yükseldi.

"Ben on beş yıldır bu anı bekliyorum. Aslan yeğenim, paşa yeğenim, yakışıklı  yeğenim, tosun  yeğenim."

"Hadi git tosuncuk" diyerek kıkırdadım. Sinirlerim bozulmuştu, sinirden gülüyordum. Kaya gözlerime bakıp " Bu işi tamamlayacağız, birazdan" diyerek sağ elini sinirle sakallarınan geçirdi ve  hışımla yataktan kalktı.

                        ********

Kahraman bakış açısı /Neriman 🖋️

Fazla güzel ve zeki  olan insanların hayatları, zannedildiği gibi başarılarla, mutluluklarla, hoşluklarla ya da ihtişamlarla dolu değildir.

Ben ve benim gibi zeki ve güzel olan özel ruhlar, dışardan muhteşem görünsek de aslında kendi içimizde herkes tarafından özenilen ve arzulanılan bedenimizle mutlulukla   yaşamamızı sürdürmek  yerine  sıradan ve basit insanlara  özenmekteyiz. Bunun nedeni Tanrı'nın bize vermiş olduğu yüksek zekayı ve ihtişamlı güzelliği yalnız ve taçsız bırakarak bizi sınamasıdır.

Oysa  sıradan insanlarda durum böyle değildir. Onlara fazladan verilen zeka ve güzellik olmadığı için onlar her zaman  aptal ve çirkin şansına sahiptirler.

Asya gibi.

Biraz önce annemden Asya'yla  Kaya'nın evlilik haberini almıştım. Annem bu haberi dayım Sadettinle telefonda konuşurken öğrendiğini   söylüyordu. Babam ise  bu kadar olan olayın üzerine annemin nasıl olur da hâlâ  dayımla görüşebilmesini sorguluyor, sorgulamakla kalmayıp öfke dolu cümleleriyle isyan ediyordu.

Asya hiçbir vasfı olmayan, sıradan ve basit bir insandı. Tanrı ona adil olabilmek için  biraz şans kırıntısı armağan etti. Ve o şans kırıntısı koskoca evrende Asya'nın Kaya'nın gözüne güzel ve alımlı görünmesine sebep oldu.

Tanrı adil olduğunu zannetti fakat olamadı. Güzel ve zeki olanı, taçsız ve başarısız bırakmak adil olamazdı.

Adil olamamanın ötesindeydi, hakkaniyetsizdi.

Kaya benim olmalıydı. Hak buydu.
Ve hakkı bulmak ; yakışanı bulmaktı.

*********

Kahraman bakış açısı /Asya 🖋️

"Çorbanı soğutma" diyen Hülya Teyzeye bakarak "tamam" diye mırıldandım.

Fenomen Kocam (Düzenleniyor) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin