İfade

2.1K 175 188
                                    

Kahraman bakış açısı / Asya 🖋️

" Teşekkür ederim" diyerek çalışma odasından çıktım. Demet hanım çalışma odasına hazırlamış ve saat 13.30 olmuştu. Kaya Gülistan'ın 14.00 gibi bizde olacağını söylemişti. Bu süreçte boş boş beklememek için mutfağa gidip çay almaya karar verdim ve merdivenlere yöneldim. Basamakları ağır adımlarla inlerken salon odasından Hülya Teyze'nin ve Ziya Amca'nın sesleri geliyordu.

"  Sakin ol iyi düşünelim, iyi olsun Hülya."

" Tamam hayatım."

Merdivenleri tamamlayıp salon kapısından içeri baktığımda Hülya Teyze heyecanlı bir şekilde salonda volta atıyordu. Merak ettiğim için yavaş adımlarla salona geçtim ve " Merhaba" diye mırıldandım. Hülya Teyze başını çevirerek avuç içlerini kaldırdı ve  " Aa Asya sana da söyleyeceklerim var. Otur şöyle kızım" diyerek siyah deri koltuğu işaret etti. Yavaş adımlarla ilerleyerek koltuğa oturdum. Söyleyeceklerini merak etmiştim. Anlatması için gözlerine bakarken Hülya Teyze yemek masasına koştu ve masanın üzerindeki örtüyü düzeltmeye başladı. Çok heyecanlı görünüyordu, neler olduğunu anlayamıyordum. Bakışlarımı Ziya Amca'ya çevirdim. Çok sakin bir şekilde sodasını içti ve alaycı bir gülüşle Hülya Teyze'yi işaret edip " Delirdi" diye fısıldadı.

Ziya Amca çok komik görünüyordu. Kıkırdamamak için dudaklarımı birbirine bastırıp derince nefes aldıp  " Ne söyleyeceksiniz?" diye mırıldandım. Hülya Teyze masa örtüsünü son kez düzeltip başını arkaya çevirdi ve gözlerime bakarak cevap verdi.

" Bugün sosyal hizmetlerden gelecekler. Kontrol amaçlı geliyorlar. Alpay'ın ve Alper'in yaşadığı hayata bakacaklar. Bu ziyaret bizim için çok önemli. Birazdan burada olurlar herkese söyledim sana da söylüyorum ; dikkatli olalım tamam mı kızım? "

" Hay Allah! "diyerek sağ elimi alnıma koydum. Hülya Teyze gözlerini kocaman açarak" Ne, ne oldu? "diye sordu. Kaya Gülistan'ın bize getiriyordu, misafirim belki sorun olabilirdi. Suratımda mahçup bir ifadeyle ellerimi diz kapaklarıma götürdüm ve gözlerimi kısarak mırıldandım.

" Şey... Kaya benden habersiz arkadaşımı bize çağırmış. Ders notlarını getirmesi  ve ders çalışmamız için. O da birazdan burada olacak. "

Hülya Teyze içinde tuttuğu nefesini dışarı vererek tebessüm etti ve karşılık verdi.

" Ay ben de bir şey oldu zannettim. Kaya işe giderken söyledi yavrum. Arkadaşının geleceğini biliyorum. Siz yukarı katta olursunuz bir problem olmaz. "

" Ben yukarı çıkayım o zaman"diyerek koltuktan kalktım. O sırada zil çaldı. Hülya Teyze heyecanla zıpladı. Ziya amca ise gayet sakin bir şekilde ayağa kalktı.

"Geldiler Hülya"

" Ay vallahi geldiler. Sen yardım et yarabbim. Koşun, koşun"

Hülya Teyze'nin endişeli yüzüne bakarak "En iyisi ben yukarı çıkayım" dedim ve merdivenlere yönelerek basamakları  ikişer üçer atlayıp  merdiveni tamamladım. Birinci kata geldiğimde kapının açılma sesi gelmiş, Hülya Teyze'nin "Ay hoşgeldiniz" nidaları yükselmişti.

*******

Kahraman bakış açısı / Asya 🖋️

İkinci kata çıkan merdiven basamaklarında otururken aşağıda konuşulan sohbeti dinliyordum. Sosyal hizmetlerden gelenler Canan ablanın boşanma durumunu sorgulayıp, eşinin neden çocukları kaçırdığını soruyordu. Canan abla da Alpay'ı ve Alper'i alıp aşağı inmişti. Çocuklara ise evde neler yaptıklarını soruyorlardı...

Fenomen Kocam (Düzenleniyor) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin