42. BÖLÜM

1.6K 104 38
                                    

"Kalk kız! Sanki benim nişanım." Başımda ki konuşma ile gözlerimi açtım. Ne var yine? Ne!

"Ne var, ne!" dedim anneme.

"Saat kaç, haberin var mı? Nişan kaçta olacak?" dedi. Nişan 17.30 da olacaktı.

"He var anne ne oldu?" dedim. Annem telefonumu aldı ve ekranını açıp saati bana gösterdi.

Oha! Hemen yataktan kalktığım gibi banyoya koştum. Saat 14.50 idi. Çok az kaldı! Nasıl hazırlanacaktım ki ben?

"Anne! Nasıl hazırlanacağım ben. Yengem geldi mi? Saçım ve makyajımı o yapacaktı. Offf, neden erken kaldırmaz...." Gözde banyoya girince sustum.

"Ama sen çok güzel olmuşsun." dedim ve kucağıma aldım. "Ben güzel oldum abla ama sen olamayacak gibisin." dedi. Aklıma saat gelince hemen Gözde'yin indirdim ve banyoya koştum.

"Laflara bak ya!" dedim. Hemen yüzümü yıkadım ve aşağı indim. "Anne! Açım ben, aç." dedim. Annem başıyla masayı gösterdi.

Hemen oturdum ve beni tok tutacak kadar yedim. Sonra yukarı koştum. Saat üçü geçiyordu.

Odamın kapısı açıldı ve yengem girdi. "Yenge yetiş, yoksa ben kendi nişanıma geç kalacağım ya!" dedim.

Yengem gülümsedi. "Kalmazsın, kalk önce nişanlığını giy. Ben kızları çağırayım." dedi ve odamdan çıktı. Maviş bacağıma sürtünmeye başlamıştı.

Kucağıma aldım. "Açıktın mı sen?" Miyavladı. Gülümsedim ve kapının önüne bıraktım. "Anne? Maviş gelir. Ona yemeğini verir misin?" dedim.

"Tamam." dedi. Kedi 'tamam' dediğimi duyduğu gibi aşağı uçtu.

Bende hemen nişanlığımı giydim. Çok güzeldi. Kızlar ve yengem geldi. "Oha! Yiğit değil, tüm erkekler düşecek sana!" dedi Arya.

Bir şey demedim. Hepsi çoktan hazırdı. Sandalyeye oturdum. "İlk makyaj mı yapsam, saç mı?" dedi yengem. Bilmem der gibi dudak büktüm.

"Saçını yap abla, Deniz'in saçı zor yapılıp, zor bozulanlardan." dedi Burçin ablam. Yengem başını salladı ve maşayı aldı.

Saçlarımın hepsini maşa yaptı. Sonra onları teker teker, ince bir şekilde açtı. "Su aşkım? Topuz yapacaksındır inşallah. Pişerim yoksa ben!" dedim.

"Yoo, eğer güzel olacaksan dayanacaksın." dedi ve geri çekildi. "Yenge ya." dedim.

Kahkaha attı ve geldi. "Şaka yaptım kuzum. Dağınık topuz yapacağım." dedi ve saçımı yukarıdan tutturdu. Ama aralarından da bırakmıştı. Çok güzel duruyordu. Sonra elbisemle aynı renk olan taçımı taktı.

"Saça düştüm Su abla. Benim nişanımada yaparsın artık." dedi Masal. "Kız daha yaşın kaç?" dedi.

Masal gülümsedi. Gözde yanıma geldi. "Abla ben sıkıldım." Yanağını sıktım. Benim gibi çok çabuk sıkılıyordu. "Tamam ablam. Ayza? Gözde'yi Yiğit'lere bırakır mısın?"

Gözde hemen karşı çıktı. "Hayır, Savaş abilere gidelim." dedi. Savaş abimi çok sevmişti. "Telefonu mu ver." dedim.

Hemen getirdi. Bende abimi aradım. "Abi, Gözde'yi almaya gelsene?"

"Dayanamadı değil mi?" dedi gülerek. Biraz daha konuştuk. Sonra kapattım. "Geliyor." dedim.

Koşarak aşağı indi. Yengem saçıma sprey sıkmıştı. Şimdi makyaja geçecekti. "Yenge, gözlerim belirgin olsun. Gerisine ben karışmıyorum." dedim ve arkama yaslandım.

Eline kapatıcıyı aldı ve heryerime sürdü. Aslında yüzümde pek bir şeyim yoktu ama olsun. Sonra far fırçasını aldı ve göz kapağıma sürmeye başladı.

KUZENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin