33) SvampeBob bh

5.4K 246 45
                                    

Gjennom Tines øyne. 

Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere. Planen var ikke å møte Oliver riktig ennå.. Skulle få litt tid på meg slik at jeg kunne tenkt på hva jeg skulle gjøre. Egentlig så burde ikke dette plage meg. Men det var vanskelig å ikke tenke på det. 

"Hey Tine, kan jeg få snakke med deg et øyeblikk?" Spurte Oliver mens han så direkte meg på meg. Han må ha syntes at jeg ikke så helt bra ut, han så på meg med bekymrede øyne. 

Nei.

Nei.

Vil ikke.

Vil hjem.

"Ja, klart." Nikket jeg. Jeg følte det var nødvendig å ta denne samtalen hvis vi skulle fortsette å være venner. Dere må gjerne bruke det mot meg senere, men jeg likte å ha Oliver som venn.. 

Ví gikk litt unna resten av folkene for å få det litt roligere rundt oss når vi snakket. Derfor endte vi opp på biblioteket, der var det så og si aldri noen. Vi satt oss på noen høystoler, dette var enda vanskeligere enn jeg hadde trodd. 

"Okei, hva skjer?" Spurte han endelig og brøyt ned fæle stillheten. 

"Uhm, hva mener du..?" 

"Du har ikke sett på meg siden vi kom hit."  Først nå løftet jeg blikket og så på han. 

"Hva sa han om meg?" 

Hvordan visste han det? Jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle reagere.. Jeg sukket tungt og startet. Da jeg hadde fortalt alt det Fredrik sa så jeg på han med store øyne. Han hadde ikke sett bort fra blikket mitt gjennom hele historien og nå gjenstod det bare å vente på hva han skulle si.

Det var nervepirrende for å si det mildt. 

"Jeg skal ikke lyve, jeg er ikke jomfru." Startet han. 

"Men de jentene visste hva de var med på. Jeg hadde aldri behandler noen som helst på den måten." Han sa det med så oppriktig het at det var umulig å ikke tro på hvert eneste ord han sa. Det var helt utrolig, for plutselig løsnet knutene i magen seg og jeg kunne puste lettet ut. 

Jeg nikket og sa , "Godt å høre.. Nå får jeg nok sove i natt."

"Sov du ikke på grunn av det?" Spurte han overrasket.

Jeg så flaut ned i bordet, det var faktisk helt idiotisk at jeg skulle lage en så stor sak ut av det. 

"Du kunne ha ringt vet du." Herregud hvorfor måtte han være så forbanna søt? 

"Skal det neste gang." Forsikret jeg. 

"Hvordan vet du at du får vite noe mer mystifystisk om meg?" Og lett som bare det, var den tense stemningen borte og vi var tilbake som vi pleide. 

"Det er mye rart som skjer på vgs vettu." 

"Vet, har hørt at noen driver å røyker stoff i guttegarderoben i fritimene." 

"Er du liksom gossiptypen?" Spurte jeg lattermildt. 

"Altså, det er ikke min feil at jeg bare hører det!" Han prøvde å forsvare seg selv. Vanligvis setter jeg pris på forsøket, men Oliver var helt elendig på å lyve og det var helt tydelig at han var fan av gossip.

"Olli-poo, ser du på Gossip Girl?" 

Denne gangen var det han som så i bordet, og da jeg så nøyere etter kunne jeg se noe rosa dukket opp på kinnene hans. Jeg blunket et par ganger før jeg braste ut i latter. Jeg lo så høyt og mye at det ble vanskelig å puste til slutt. Oliver så ikke lengre på bordet, men på meg. Og han så ikke imponert ut. Blikket hans, som tydeligvis skulle være skremmende var det stikk motsatte, og jeg lo enda mer da han skulte på meg.

"Er du ferdig snart eller?"

"Snart." Sa jeg mens jeg lo. Det tok enda en stund før jeg fikk roet meg.

"Hvem er favoritten din?" Uten å tenke seg om svarte han,

"Har ingen favoritt. Men Vanessa begynner å gå med på nervene." 

"Ah, samme her! Hun kommer å blander seg heeele tiden."

"Hvem liker du best av jentene?" Rart å tenke på dette egentlig, vi satt for øyeblikket å diskuterte Gossip Girl.

"Syns egentlig alle er litt alternative.." Han nikket, og sa

"Alle har liksom sine øyeblikk hvor dem er sykt irriterende."

"Ikke sant! Men herreguuud Serena er pen, jeg er så sjalu." 

"Det burde du ikke være." Vanligvis ville jeg blitt flau eller gjort narr av han for å si noe så klissete. Men akkurat nå tok jeg det i mot og smilte til han. Smilet hans dukket også opp da han så på meg. 

"Når skal vi se SvampeBob?" Spurte jeg til slutt, plutselig veldig ivrig.

"Bare si i fra når det passer du." 

"Det passer hele tiden." 

"Oi, er ikke du fleksibel." Svarte han lattermildt. 

"Fleksibl meg her og fleksibel meg der." Det må ha vært mitt beste svar så langt. 

"Har du tenkt å ha på deg den bh'en der?" Han nikket mot brystene mine og jeg så forskrekket ned. JEG HADDE TATT BH'EN UTEN PÅ TSKJORTEN. Redd meg plis. Ikke nok med at jeg hadde dummet meg ut allerede, bh'en hadde SvampeBob tema. Det var grunnen til at det var så mange som stirret da vi stod i gangen. Trodde de bare kjedet seg og ville beundre en stakkars med sovemerker i ansiktet. Men neida, de ville beundre en taper med bh'en på utstilling.

"Hvorfor sa du ingenting?" Spurte jeg anklagende.

"For å være ærlig trodde jeg du merket det." 

Det var helt tydelig at han koste seg max, gliset var beviset på det. Jeg lot hodet falle bakover mens jeg ristet svakt hodet, var det mulig. 

"Hadde ikke tenkt å vise undertøyer før date nummer 10." Svarte jeg nedstemt.

"Er dette en date?" Spurte han med et lite smil og et øyenbryn hevet. Jeg gliste og svarte,

"Klart, vil ikke du si at oss to sittende på biblioteket og gjøre narr av antrekket mitt er en date?" 

"Har vi hatt flere før som jeg ikke visste om?" Jeg elsket denne lekene stemningen mellom oss. Dette var en av grunnen til at jeg digget Oliver, vi kom faktisk ganske godt overens når vi ville.

"Skuffet over at du ikke visste det... Vi har hatt 4 før."

"Jojo , jeg husker! Den gangen vi drakk smoothie og han fyren gjorde slik at jeg mistet den." 

"Ja, det var en."

"Og i går, regnet du filmkvelden som en?" Han rynket brynene og så spørrende på meg, jeg nikket.

"Okei, da mangler jeg bare en.." 

"Da vi møttes ved isdisken." Han så betenkt ut en stund før et lyst gikk opp for han.

"Åååå, I see. Så da må jeg vente 6 ganger til før jeg får se bh'en uten tskjorte?" Jeg nikket ivrig og han gliste og svarte,

"Gleder meg." Jeg smålo. 

"Forresten.." Startet han. Det så ut som han egentlig ikke ville si det alikevell men ville vite det samtidig. Litt sånn som meg da jeg lurte på om jeg skulle spørre Oliver om det Fredrik sa var sant.

"Spurte Fredrik om du ville gå på ballet med han?" 

--------------------

Takk for at dere fortsatt henger med, blir såå sykt glad når jeg ser at dere kommenterer å voter. Love you <3 

Soft spotWhere stories live. Discover now