23) Sistemulighet-prosjektet

6.4K 234 64
                                    

Om du ikke husker hva som skjedde helt i starten av historien anbefaler jeg deg å lese første kapittel på nytt. Du skjønner ikke så mye av denne delen om du ikke husker det :) 

-------------

Gjennom Tines øyne.

"Tenk at du har blitt venner med de du vet!!!!" Nora var helt over the top. Vi var for øyeblikket på rommet mitt å så på Netflix, Bones. 

"Jøss du følger med a gitt." Mumlet jeg.

Hun klasket meg på armen og sa "Ikke gi meg attitude."

Jeg måtte smile, og svarte

"Er ikke min feil at du sier så mye teit."

"Du synes også at sistemulighet-prosjektet mitt var teit. Og se nå, nå har du allerede gjort en av tingene!"

"Som var..?" 

"Å bli venn med dem så klart!" 

Ååå, ja det stemmer. 

"Ja, jippi! Fint, da kan vi si oss ferdig med det der prosjektet ditt sant?" Spurte jeg håpefullt.

Ikke det at jeg faktisk tenkte på sistemulighet-prosjektet hennes da jeg ble venn med dem, men det trenger ikke hun og vite. Det var virkelig ikke planglagt å bli venn med dem heller, hvem i svarte hadde trodd at jeg skulle bli addet av dem på facebook..? Ikke jeg i alle fall, og søren ikke Nora heller. For la oss si det sånn, hun holdt på å besvime da hun så at Oliver hadde sendt forespørsel. Hun var såå nært ved å legge til at jeg var i et forhold med han.. La oss bare si at hun ble litt vel giret.

Hun så på meg som om det var det dummeste hun hadde hørt på laaang lang tid, og det var det sikkert også for hun sa,

"Neinei!! Vi kan ikke gi oss nå, vi må fortsette! Hmm, hva skal vi gjøre nå.. La meg tenke."

"Tenk i vei.." Sa jeg uinteressert og prøvde å følge med på Bones.

"Nå vet jeg det!" 

..

"Vil du ikke høre?"

...

"Tiiineee, dette er syykt bra!"

....

"HØR PÅ MEG DI KU!!!!"

Jeg skvatt til.

"Jesus, hva skjer Nora?!" Spurte jeg forskrekket.

"Fint, nå hører du." Jeg ristet på hodet og så overrasket på henne. Jeez.

"Vi lager en liste over ting som du skal gjøre før skoleåret er slutt." Hun gliste.

"Som jeg skal gjøre? Hvorfor skal ikke du også være med?" 

"Fordi livet mitt er ikke like kjedelig som ditt." Rett på sak, takk Nora.

"Livet mitt er ikke kjedelig..." Argumenterte jeg svakt.

"Nei okei, mindre interessant da." Hun reiste seg og fomlet rundt i rommet på jakt etter penn og papir.

"Dette blir gøy.." Sa jeg sarkastisk.

"Nå har du samme holdning som da vi skulle på fest! Husker du hvor kjip du var i starten og hvor syykt gøy du faktisk hadde det?" Okei hun hadde et poeng. Men alle som kjenner meg vet at jeg ikke er verdens mest positive person, selvom jeg er med på det meste betyr ikke det at jeg går inn med et åpent sinn eller liker det. 

"Greit, hva skal jeg gjøre?" 

Hun gliste så stort at ansiktet hennes nesten ble delt i to. Etter mye om å men hadde hun funnet et papir, penn og et blad som hun brukte som underlag da hun satt seg ned i sengen for å skrive.

"Okei, så rekkefølgen har ikke noe å si. Men du skal gjøre alt dette en eller annen gang." 

Jeg nikket.

Hun skriblet og styret mens jeg så på Bones. Det var siste episode i sesong 6, og jeg ville virkelig få med meg hva som kom til å skje. Selvom jeg hadde visste hva som foregikk, takket være Oliver som avslørte det dagen før. Takk Oliver.

"Den er ferdig!" Ropte hun for full hals.

"Wow, Nora, høyt!" 

"Jeg er bare så giret, dette blir så bra!! Du kommer til å takke meg når året er slutt, det kommer til å være tidenes beste tid for deg Tine." 

"La meg se på den lista først." Hun ga ned til meg og så ekstremt fornøyd ut.

1. Få mitt første ordentlige kyss.

"Nora, du vet jeg allerede har fått mitt første kyss?"

"Les igjen da teita, det står ordentlige!" 

"Jeg vil jo si at det var ordentlige kyss." Sa jeg dumt.

"Ja, men jeg mener sånn, du vet. Ikke bare drunk kyss, men på ordentlig." Til tross for at Nora var helt elendig i å forklare, skjønte jeg hva hun mente. Jeg nikket og gikk videre.

2. Stå i en en full heis og si, "dere lurer nok alle på hvorfor jeg har samlet dere her i dag."

Den måtte jeg faktisk smile litt av.

3. Svar telefonen med "Jeg har gjemt kroppen, du vet hva du skal gjøre."

"Nora, du er helt gal."

"Jeg tar det som et kompliment fordi den lista er heeelt genial." Sa hun både stolt og fornøyd før hun ba meg lese videre.

4. Gi en tilfeldig fyr en klem og spør hvorfor han aldri ringte deg tilbake.

So far, so good.

5. Gni en skallet på hodet og spør om tre ønsker.

"Helt gal.." Mumlet jeg så lavt at hun ikke hørte det.

6. Stå en folkerik plass, se ned i vesken din og spør, "Får du nok luft?" 

Dette kunne bli veldig interessant. 

"Les den siste." Sa hun.

7. Bli forelsket.

---------------------------

TAADAAA! Tusen takk for fine meldinger og kommentarer, dere er flott <3 

Soft spotDonde viven las historias. Descúbrelo ahora