Trots att jag redan hade sett Rileys hus en gång innan blev jag lika chockad denna gången.
Det var säkert 8 meter högt och 20 meter långt. Och en vanlig villa är runt 5 meter hög.
Jag kunde inte annat än börja fundera över det som Riley hade sagt om sin familj. Han hade sagt att hans familj också var hemsk. Dom verkade ju ha allt. Dom verkade vara en perfekt familj."Kommer du?" frågade Riley.
Jag vände mig mot honom. Jag hade inte märkt att han hade stannat bilen.
Jag såg antagligen ut som ett dumt fån som bara satt och stirrade.
"Ehm... jo ja juste." stammade jag fram och öppnade bildörren och klev ut.Jag väntade på att Riley skulle komma runt bilen och gå in före mig.
Vi gick fram till ytterdörren som var vackert utsmyckad med olika mönster i träet.
Han tog fram en nyckel och låste upp, sedan öppnade han dörren och släppte in mig.
Direkt när jag klev in genom dörren slogs jag av hur stor hallen var. Den måste vara lika stor som hela vårat vardagsrum.
"Wow." andades jag.
"Äsch." sa Riley och suckade besvärat.Jag tog av mig skorna och gick ut från hallen och in i vad jag skulle gissa var något slags vardagsrum.
Eller jag vet inte om jag skulle kalla det för vardagsrum. Det var ett stort vitt rum med två vit/beiga soffor och ett litet soffbord.
"Ehm, vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med detta rummet så ah vi ställde bara in två soffor." sa Riley bakom mig.
Jag nickade, fortfarande stum.
"Är du hungrig?" frågade Riley.
"Lite."
"Jag kan fixa lite mat." sa Riley fortfarande bakom mig.
Jag vände mig om mot honom.Jag behövde verkligen duscha, jag kunde känna hur mitt hår är kaos och att kläderna inte heller är på topp.
"Ehm tror du att jag skulle kunna få låna en dusch?" frågade jag.
"Såklart. Du kan få låna kläder också." sa Riley vänligt.
Jag kunde se att han försökte dölja ett flin, men misslyckades med det.
Jag skrattade till och boxade honom lätt i magen.Riley tog tag i min hand och drog med mig upp för en stor trappa som jag inte hade sett innan. Hur kunde jag missa den?
"Här är ett badrum där du kan duscha." sa Riley och pekade på en dörr precis bredvid mig när vi hade kommit upp för trappan.
"Tack." sa jag och log.
"Jag fixar mat så länge." sa Riley.
"Okej." svarade jag och log.Sedan sprang han tillbaks ner för trappan och jag gick in i badrummet.
Badrummet såg ut som ett vanligt badrum fast typ dubbelt så stort.
Jag gick och satte på vattnet i duschen och kollade mig sedan i spegeln.
Jag slogs än en gång över hur stort blåmärket på kinden hade blivit. Annars så såg jag inte så illa ut som jag hade trott. Visst håret var rufsigt och kläderna var skrynkliga men annars såg jag ungefär ut som jag gjorde när jag gick hemifrån i morse.
Men jag behövde ändå en dusch.Jag tog av mig kläderna och klev in i duschen och tvättade mig noga. Det fanns både schampo och balsam i stående i duschen vilket jag var väldigt tacksam över. Jag schamponerade håret två gånger innan jag tog i balsam och sköljde ur håret noga.
När jag var klar och klev ut ur duschen insåg jag att det inte fanns någon handduk. Jag greps av panik och började leta i skåp och hyllor efter rena handdukar. Och jag hittade dom såklart i det skåpet jag kollade i sist. Jag virade handduken runt kroppen och kollade mig än en gång i spegeln. Trots att mitt hår var blött och ansiktet fortfarande lika lila som innan så såg jag bättre ut än innan.
Kläder. Jag hade inga kläder att ta på mig. Shit.
Riley hade sagt att jag kunde låna kläder, men jag hade aldrig fått några. Jag stod och funderade en stund innan jag bestämde mig för att jag inte hade något annat val än att gå ut ur badrummet och leta rätt på Riley. Men precis när jag öppnade dörren såg jag att det låg en hög med nytvättade kläder precis utanför dörren.
Jag hade inget minne av att dom hade legat där innan så jag antog att Riley hade lagt fram dom till mig.
Jag plockade upp kläderna och återvände till badrummet och låste dörren.
Kläderna var ganska stora så jag antog att dom var Rileys.
Ett par gråa mjukis shorts och en mörkblå t-shirt.
Jag tog på mig samma underkläder som jag hade haft på mig innan och sedan Rileys kläder.
Sedan kom vi till håret. Jag hade ingen hårborste så jag bestämde mig för att torka det så gott jag kunde och sedan sätta upp det i en tofs.
När jag var klar granskade jag mig i spegeln. Jag konstaterade att jag har sett värre ut, typ.
YOU ARE READING
I ensamhetens ensamhet
Teen FictionJasmine har alltid varit den tjejen som det var okej att säga taskiga saker till och spotta på. När Jasmines mamma får reda på detta tvingar hon Jasmine att byta skola. Jasmine vet att detta inte kan göra någon skillnad. Rykten sprids. Men redan ef...