Önceki Bölümden Kesit:
Yatağına uzanıp Dorpi'ye "İyi geceler." dedikten sonra gözlerini yavaşça kapadı. Günün yorgunluğunu üzerinden atacak bir uykuya daldı.
-----------------
Kapının çalmasıyla uyandı Kortis. Yavaşça yatağında doğruldu.Yarı açık kapısına bir bakış atarken aşağıda konuşulanları dinlemekteydi. "Merhaba efendim. Biz K.A.İ.A.B.'dan geliyoruz. Mümkünse Kortis Kiriste, oyundaki ismiyle Korkulan_Yargı012 ile görüşebilir miyiz?" "Bekleyin, hemen çağırıyorum." Ardından bir takım merdiven çıkma sesleri duyuldu ve kapı açıldı. "Baba, çoktan uyandın mı? Hadi kalk, seni götüreceklermiş." dedi Troy. Kortis, geçen gün yaşadıklarını hızlıca aklından geçirip ayaklandı. Heycanlı olmasına karşın eli titremiyordu. Sanırım bu onun 20 yıllık tecrübesinden kaynaklanıyordu. Hızlıca hazırlanıp aşağıya indi. İnerken saatin kaç olduğuna bakmayı da ihmal etmedi:9.30.
Aşağıya indiğinde siyah gözlükleri ve takım elbiseleriyle tam bir ajan gibi görünen, biri erkek diğeri kadın iki kişiyle karşılaştı. Erkek olan "Merhaba, adımı size yasal nedenlerden dolayı söyleyemem ama bana 'Magister' diye seslenebilirsiniz." dedi kendisinden beklenmeyecek bir yumuşaklıkla. "Dün saat 7.45'te gerçekleştirmiş olduğunuz sınavı geçmiş bulunmaktasınız. Sizi en kısa zamanda İşçi Şubesi'ne götürmemiz gerek." Kortis Troy'a gidip gitmemesi gerektiğini bakışlarıyla sordu. Troy'da bakışlarıyla gitmesini söyledi. "Peki." dedi Kortis ve yavaşça kapıdan çıktı. Troy'da kapıdan çıkmaya yeltendi ama kadın kendisinden beklenmeyecek bir sertlikle "Lütfen efendim, merak etmeyin. Onu güvenli bir şekilde götüreceğimizden emin olabilirsiniz." dedi.
Fazla üstelemeden ve bir miktarda kadından korkarak geri çekildi Troy. Kortis arkasına minik bir bakış attı. Troy'un gözleri kendisine acır gibi bakıyordu. Yine de pek üzerinde durmadı ve o da fazla üstelemeden Magister'i takip etti. Siyah, Kortis'in bilmediği bir markası olan, arka arkaya dizilmiş üç arabadan ortadakine bindiler. Bindikleri arabanın kalkışa geçmesiyle diğer iki araba da hareketlendi. Arabanın içinde kız ön koltuğa geçmişti. Magister ise hemen arka koltukta yanında oturuyordu. "Şu anda İşçi Şubesi'ne gitmekteyiz. Sormak istediğiniz herhangi bir şey varsa hiç çekinmeden sorabilirsiniz." dedi gülümseyerek. "İşçi Şubesi nedir?" diye sordu Kortis. "İşçi Şubesi, sınavı geçen kişileri oyuna bağlamak için kurulan özel alanlardır. Bu alanlarda oyuna bağlanan insanların, yani işçilerin her türlü ihtiyacı karşılanır. Yemek, su, duş ihtiyaçları gibi..."
Kortis şaşkınlıkla sordu:"Nasıl yani? Ben oyundan hiç çıkmayacak mıyım?" "Merak etmeyin. Yıllık izninizi, oyunda ilk ayınızı geçirdikten sonra kullanabilirsiniz." "Bir dakika, kimse bana böyle olacağını söylemedi! Ben oyunda sadece bir miktar bulunmam gerektiğini düşünmüştüm. Aynı işe gider gibi. Kimse bana böyle olacağını söylemedi!" "Lütfen sakinleşin efendim. Bu duruma bir süre sonra alışacağınıza eminim." "Kapa çeneni, beni kandırdınız! Yoksa Troy da bunu biliyor mu?" "Efendim..." "Cevap ver!" "Evet, efendim."
Demek bu yüzden o şekilde bakmıştı Kortis'e. O acıyan bakışla... "Troy! Sen! Sen..." derken sesi giderek alçaldı. Daha saniyeler önce bundan kaçmak için kendisini arabadan aşağıya atmaya hazırdı ama aklına gelen bir kelime tüm düşünceleri kafasından silip atmıştı. "Dorpi" Her şey onun içindi. Her şey... "Efendim, görünüşe göre sakinleştiniz. İzin verin size gerçekleri anlatayım." Kafasını hafifçe eğerek karşılık verdi Kortis. "İlk olarak haklı olduğunuzu söylemek isterim. Normalde İşçi'ler, aynı işe gider gibi sabahları oyuna girerler ve akşamları oyundan çıkıp tekrar evlerine dönerler. Bu yaptıkları karşılığında belli bir miktar maaş alırlar ve bu kişilere 'Normal İşçi' denir. Fakat bazı insanlara bu para bile yeterli gelmez. Bu yüzden ömürlerini oyuna vererek daha yüksek miktarda maaş alırlar ve kendilerini kurtaramasalar bile ailelerini kurtarırlar. Bu insanlar her an oyunun içindedir. Her saniye... Oyunun içinden sadece yıllık izinlerini kullanarak çıkabilirler. Yıllık izinleri toplam 7 gündür. Çoğu insan bu yedi günü tek bir seferde kullanmayı tercih eder çünkü oyundan çıktıklarında ilk birkaç gün, oyunda uzun süre kalmanın yan etkisi olarak baş döngüsü, yüksek miktarda baş ağrısı, ayakta duramama ve denge sağlayamama gibi problemlerle karşılaşırlar. Bu kişilereyse 'Ağır İşçi' denir. Bunlar çok gereksiz bazı ayrıntılar. Asıl konuya gelecek olursak, oğlunuz size çok miktarda paraya ihtiyacı olduğunu söylemiş olmalı. Ama buraya Normal İşçi olarak gelmenizin bu kadar büyük miktarda bir meblağayı karşılayamayacağını söylememiş. Ayrıca bir torununuz olduğunu öğrendik. Oğlunuz onun üzülmesini istememiş olmalı. Sizin, torununuz için kendinizi feda edeceğinizi düşünmüş. Bu nedenle size, son ana kadar hiçbir şey söylememiş olması normal bir durumdur. Bu yüzden ona bu kadar kızmamalısınız. Eğer oyunla ilgili daha fazla sorunuz varsa oyunu bizzat oynarken daha iyi anlayabileceğinize inanıyorum. Geldik, karşınızda İşçi Şubesi!"...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Diğer Dünya
Aksiyon"Hata yapmaktan korkma." derdi büyüklerimiz. Ama tuhaftır ki her şey bir hatayla başladı. Küçük bir hatayla... Oyunun yapay zekası hatalı yapıldığı için artık doğru düzgün çalışmıyor. Hatta oyunun içinde ölen bir insanı gerçek hayatta da öldürebiliy...