Deel 28

264 14 26
                                    

Kenza:

'Imrane' zei ik verbaast en keek naar imrane die net mijn naam had geroepen door het restaurant waar ik met Jaouad - mijn broer Adil - Yassir en Rasmina zat te eten.

'Oh Hay' zei ik super ongemakkelijk. 'Ik had je geappt kreeg je mijn bericht binnen' vroeg hij. Mijn hart stopte met kloppen en zachtjes knik ik. 'Kan ik je spreken?' Vroeg hij. 'Wat als je bij ons komt zitten. Kunnen jullie effe praten zonder dat de hele restaurant mee kijkt' zei Yassir bot die hem heel vies aan keek.

'Oké goed' zei hij en pakte een stoel en schoof aan tussen mij en Yassir. Als ik jullie zeg dat ik op dit moment gewoon wil weg rennen. Want daar had ik de neiging voor.

Het was letterlijk stil en iedereen keek elkaar ongemakkelijk aan. 'Zo Imrane toch. Over welke appje had je het over' zei Yassir en keek hem doordringend aan. Imrane keek hem ook zo aan en ze hadden een kleine staar wedstrijd.

'Kenza ik wou sorry zeggen voor de vorige keer' zei Imrane. 'Euhh.. nee het was mijn schuld' onderbreek ik hem. 'Sorry dat ik die deal voor je verpeste' zei ik en keek hem aan en negeerde alle vragende blikken van Rasmina. 'Oh.. ik had dat niet moeten zeggen' zei Imrane. 'Wat had je gezegd?' Vroeg Yassir. 'Niet belangerlijk' zei ik meteen. 'Vrienden?' Vroeg ik en stak mijn hand uit naar Imrane. Hij nam die stevig aan. 'Tuurlijk' zei hij.

De medewerker kwam aan en nam de bestelling van Imrane op. 'Zo Imrane? Ben jij de ex van kenza?' Vroeg Jaouad terwijl hij de kaas stengels aan het op vreten was. 'Ja' 'nee' antwoorden we tegelijk. Waardoor ik meteen alle oog contact vermeed.

Mijn broer zit letterijk tegen over mij. Hij gaat denken dat ik een of ander kechje ben. 'Oh dus geen ex?' Zei Yassir. 'Het is ingewikkeld' zei Imrane. 'Nou nee dat is het niet.' Zei ik direct. 'Ik was met hem mee gegaan naar een gala van werk en we hadden elkaar ontmoet in Marokko maar geen andere contact' zei ik meteen.

'Ja ja' zei Jaouad. 'Dat zeg je alleen maar omdat je broer naast je zit en hij je in een keer wahed klap kan geven' zei hij lachend. 'Heb jij geen andere dingen te doen? ' zei Rasmina boos tegen Jaouad en ze begonnen weer te bek vechten.

'Ik oordeel niet kenza.. je mag eerlijk zijn' fluisterde Adil in mijn oor. Ik keek hem aan en glimlachte. 'Thanks maar ik was ook eerlijk' fluister ik. Hij knikt en glimlacht zacht. 'Ik geloof je'

Meteen voelde ik de broer en zus band ontstaan. Ik was alleen nieuwsgierig. Waar was hij al die tijd waarom leefde hij niet thuis bij ons.

Het eten werd gediend en Jaouad viel meteen aan. 'Oaghh dit is super lekker' zei hij met mond open. 'Klaar ik ben klaar met baby sitten! Yassir wissel plek met mij nu!' Zei Rasmina boos en moest bijna kotsen. Meteen wisselde Yassir plek met Rasmina.
————

Na het eten stonden we allemaal op en liepen naar de auto. Imrane was al weg gegaan voor zijn werk. Ik moet dit allemaal nog gaan uitleggen aan Yassir. Het voelde alsof ik het moest zeggen. Ookal ben ik nergens verplicht aan.

In de auto viel Rasmina in slaap. Meteen pakt Jaouad aan stift uit zijn tas. 'Nee Jaouad!' Zei Yassir die aan het rijden was. Maar hij luisterde niet en ging met de stift naar haar gezicht. Meteen pak ik het af en gooi het uit het raam.

'Jaouad het is niet grappig. Het is gwn super vervelend' zei ik. 'Het is gwn super vervelend' deed Jaouad me na met een meisjes stem. Ik keek moe weg.

Niemand heeft genoeg kracht om Jaouad aan te kunnen.

Thuis aangekomen stap ik uit en groet iedereen gedag. Ik en Adil lopen naar de flat en ik zwaai nog de auto uit. We lopen de trappen op naar boven en bellen aan. Mijn moeder doet open. 'Salam alikom. En was het leuk' vroeg ze. 'Mmhhh' zuchtte ik en liep naar binnen. 'En jij Adil was vond jij der van' vroeg ze. 'Ja was leuk om kenza's vrienden te ontmoeten' zei hij en deed zijn schoenen uit.

'Waar is papa ' vroeg ik. 'Moskee' zei ze. 'Ik ga effetjes douchen mag dat' vroeg Adil. 'Tuurlijk hbibi' zei ze. Hij keek der alleen aan en knikte en liep weg. 'Moet ik wachten om hem zo te noemen' vroeg mijn moeder aan mij. Ik haalde mijn schouders op. 'Mama het is tijd voor jou om alles uit te leggen' zei ik streng. Ze knikt. 'Kom zitten hbiba' zei ze en ging zitten op de bank.

'Ik was vroeger best koppig en toen mijn ouders mij wouden uithuwelijken aan een man die ik niet kende was ik daar meteen tegen op en wou er niks meer van horen. Ik rende weg van huis samen met je vader hij was daar mijn huidige vriend. We hadden paar fouten gemaakt en ik raakte zwanger. We hadden het uitgemaakt omdat je vader een hele rijke familie had die het meteen zou afwijzen. Dus ik beviel van een prachtige jongen en rende weg naar Nederland. Waar je vader woonde. Maar ze hadden me weg gestuurd en mijn baby af gepakt' zei mijn moeder. 'Wie had je baby afgepakt' 'jeugd zorg ik was een zwerver en leefde in een tehuis'

Mijn mond valt open. 'Ik was zo verdrietig en belde je vader op. Hij had alles gedaan wat hij kon om zijn zoon terug te halen maar het was al te laat. Ik trouwde 3 jaar later met je vader en we hadden toen jou. Ik was toen 19 jaar.' Zei mijn moeder. 'Wacht wacht wacht. Je kreeg een baby op je 16e !! Helemaal lijp' zei ik verbaast.

'Ja ik had er ook spijt van' 'jij bent hier tegen mij aan het zeggen dat ik geen vriend helemaal niks mag en ondertussen zat jij je als een hoer te gedragen' roep ik boos. 'Kenza zak je toon!!' 'Ik ken Adil al 12 jaar toen hij 18 was zocht hij zijn ouders op. Maar toen hij ons ontmoeten en het verhaal hoorde wou hij niks met ons te maken te hebben. Hij kwam nu terug omdat zijn adoptie vader overleden was en zijn laatste wens was dat Adil contact met zijn biologische familie had. Dus daarom was hij terug' legde mijn moeder uit. 'Was je ooit van plan om te zeggen dat ik een broer had' vroeg ik en voelde mijn tranen verzamelen.

Ze schudde haar hoofd. 'Eerlijk niet'

'Ik haat je meer dan dat ik je al haten!!' Riep ik boos uit en stond op en liep de woonkamer uit en sloeg de deur dicht. Ik brak in tranen uit.

Stem en reageer. 🍬
Deze was serieus gezegd voor Yasmina !! Love you

Diamant💎Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu