Ilham: (moeder van imrane) (hoofdpersoon uit ilhamslife mijn vorige boek)
Ik hoor wat beneden en sta op. Ik merk dat mijn man niet naast me licht. Ik trek mijn pantoffels aan en mijn badjas. Ik sluit mijn badjas en hou de bovenstukje vast met mijn hand zodat ik mijn boven lichaam kan verbergen.
Ik loop naar beneden naar het geluid toe. Meteen zie ik mijn man dood liggend op de grond en naast hem mijn vorige man... bloed overal bloed... overal bloed.
Einde droom van ilham:
'OVERAL BLOED' gil ik en sta meteen overeind. Mijn man jaouad kijkt me moe aan en zucht. Meteen zoek ik een flesje water om me heen. 'Kom laten we effe naar beneden gaan' zei jaouad en trekt een badjas aan.
Ik knik en loop achter hem aan. We lopen naar beneden en Jaouad doet wat melk in een kleine pan.
Dit is een routine..
Ik kan al jaren niet slapen na de dood van Saïd. Het is alsof ik zijn dood elke keer weer opnieuw meemaak. Maar nu jaouad een plekje in mijn hart heeft. Is het onvermijdelijk.
'Weer de zelfde droom' vroeg jaouad en legde de kopje melk voor mijn neus. Ik knik. 'Gaat het ooit stoppen jaouad' vroeg ik. En voelde me emotioneel wordend 'wat stoppen' vroeg hij. 'De pijn.. de nachtmerrie's.' Zei ik en hield het klopje melk vast.
'Luister ilham je hebt een trauma. Want je bent ook door iets heel traumatisch heen gegaan. Dat gaat niet 123 weg..' hij pakte mijn hand vast. 'Ik ben hier? Altijd eeuwig.. ' zei hij en kuste mijn hand. 'Beloofd?' Vroeg ik als een kleine meisje. 'Beloofd'
Opeens gaat de deur open. Meteen kijken we op. Imrane komt binnen met een gezichts uitdrukking op onweer. Hij slaat de deur dicht. Hij doet de licht aan en schrikt als hij ons ziet zitten. 'Wat doen jullie zo laat nog wakker' zei hij. 'Wachten op jou' loog ik maar ik vond het niet normaal dat hij om dit tijdstip thuis komt.
'Waar was jij ik was dood ongerust' loog ik weer. Ik viel in slaap om 7 uur maar dat mag hij niet weten. 'Sorry mama ik was..' hij stopte met praten en zuchtte. 'Ik kan ook niks goed doen' hij zakte in op de bank en deed zijn handen voor zijn gezicht.
'Oh imrane vertel wat is er gebeurd' vroeg ik. Ik voelde me schuldig voor liegen tegen hem. 'Ik heb wat doms gedaan mama' zei hij. Meteen keek ik op. 'Wat heb je gedaan dan' vroeg ik. Hij keek me aan en schudde zijn hoofd. 'Ik had der gevonden ik wist niet eens of ze leefde of niet. Maar sinds die dag.. ik kreeg der niet uit mijn hoofd.. ik denk dat ik der nooit meer ga zien.' Zei hij en keek verdrietig. 'Over wie heb je het' vroeg ik.
'Kenza.. het is een dame die ik leerde kennen' zei hij. Wacht wacht wacht...
Mijn zoon is eindelijk verliefd ?!!!
'Oh maar dats goed toch' zei ik blij. 'Nee ik heb wat doms gedaan. Haar beste vriendin kuste me' zei hij en deed zijn handen weer voor zijn gezicht.
Ik kijk jaouad aan die begon te lachen. 'Imrane je gaat HARDDD' zei hij lachend. 'SSHHHTTT' zei ik boos.
'Imrane zo heb ik je niet opgevoed waarom zou je zo iets doen ?' Zei ik boos en stond op.
'Ilham laat hem.. jongens zijn eenmaal zo.' Zei jaouad. 'Oh dus jij vind het normaal om andere dames te kussen terwijl je getrouwd bent' zei ik en deed mijn handen in mijn zij.
'Eejjj dat zei ik ook weer niet' zei jaouad en stond op. 'Laten we slapen het is al laat' zei imrane en liep naar boven.
Ik knikte en niet veel later volgde ik en jaouad hem en gingen ook slapen...
Volgende ochtend (er gaat nu iets gebeuren maar jullie mogen me niet haten oké ?)
Imrane:
Ik ga zitten aan de ontbijt tafel en iedereen is hier. Tante alham en tante khaola. Mijn moeder en jaouad. En de vader van soraya en soraya zelf.
We praten over de vakantie. 'Wat als we naar Italië gaan hé' stelde jaouad voor. 'Daar zijn we al een tig keer naar toe gegaan' zei mij moeder. 'Wat dachten jullie van Dubai?' Vroeg ik. 'Huh ? Hoezo' vroeg Soraya. 'Ik heb een paar zaken daar te doen voor werk enzo' zei ik.
Meteen knikte iedereen blij.
Opeens gaat de bel....
'Ik doe wel open' zei mijn moeder en veegde snel der mond.
Ze staat op en loopt naar de deur. Ik hoor de dier open gaan. En daarna POEWWW.
Een harde shot die letterlijk oorschade veroorzaakte. Meteen sta ik op en ren naar de deur.
Daar zie ik mijn moeder liggen met een gat in der voorhoofd. 'M..mama'
Ik kijk op en er staat aan man voor me neus hij had een bivak must op. 'Je wou niet luisteren imrane dan moet je voelen je hebt nog een week om de schulden van je vader te betalen' hij wou me neerschieten.
Maar jaouad sprong voor me en de shot kwam in zijn borst.
Trillend van de angst en van alles wat er net gebeurde in 5 seconde weet ik een houte stok vast te pakken.
Ik wou hem aanvallen maar hij rende weg. Hij stapte op een scooter en reed weg.
Het gegil van alle vrouwen en alles hoorde ik nu pas...
En toen besefte ik het....
Hij heeft mijn moeder vermoord...
Vergeet niet te stemmen en te reageren
Omg 😱
Ilham is dood 🥲👍
Vergeet niet te stemmen en te reageren
JE LEEST
Diamant💎
RomanceDeel 2 van Rayan en Yasmin en mijn leven💎 Weetje als er iemand belangrijk is in je leven is het een soort van diamant. Mijn diamanten zijn mij twee vrouwen. Mijn moeder en mijn vrouw. Ik vertel je nu een verhaal. Mijn verhaal. Als jongen opgevoed...