Episod 4: Parasite

49 16 0
                                    

Termasuk hari ni,dah seminggu berlalu sejak kejadian 'gempa bumi' dan bencana alam tu semua.

Dan kitorang semua dah bersetuju untuk berkawal pada waktu malam secara bergilir-gilir if ada serangan mengejut nanti.

And every 4 days,dua orang akan ditugaskan untuk mencari bekalan makanan dan minuman semasa hujan ribut ni berlaku.

* * *

Selesai aku take a shower,rambut aku yang masih basah dilap kasar dengan tuala kecil ni.Aku memberhentikan langkah apabila melintasi sebuah cermin.

Lama aku memandang cermin tu sambil merehatkan kedua-dua belah tangan di atas sinki.

Kenapa....dunia yang sekarang aku tengah hidup ni......are being destroyed inside out?Tak boleh ke Bumi ni buat suicide masa aku dah takde kat dunia?Takdelah aku terjebak sama dalam bencana alam yang tengah berlaku ni.

Tik....Tik....

Aku memandang titsan air yang menitik di atas sinki.

Merah....

Kepala diangkat untuk melihat biaaan wajah aku di cermin tu.Semakin deras titisan darah yang berwarna merah tu keluar dari kedua-dua belah hidung aku.

Laju tangan kanan menekup hidung tapi darah lansung tak nak berhenti keluar.Akhirnya,lepas beberapa minit,baru darah berhenti.Aku melihat kolar t-shirt yang aku tengah pakai.Habis penuh dengan cecair berwarna merah.

"Haih...."

Kaki berjalan keluar dari bilik air.

"Yuuki.Kau ada baju lebih....."

Aku tak dapat meneruskan kata-kata apabila semua orang hanya mendiamkan diri sambil menumpukan perhatian mereka ke satu arah iaitu kepada Ann Kawakami.Perempuan berambut putih hari tu.

Aku berjalan ke arah Yuuki lalu membisik,

"Kenapa ni?"

"Can't you see?"

Aku mengalihkan perhatian ke arah Kawakami.Dia hanya menundukkan kepala sambil darah yang banyak menitik ke atas lantai.Apabila dia mengangkat kepalanya,aku boleh tengok yang darah tu semua datang dari hidung dia.

Tak sempat aku nak berbuat apa-apa,perempuan tu mula berlari ke arah aku bersama tangan kanannya yang telah bertukar kepada bentuk tangan beruang.

Dan Kazuma terus menusuk bahu perempuan tu dengan tangannya yang dah berduri.

"You owe me this one."

Aku hanya mendiamkan diri sambil melihat Kawakami yang dah tergantung tu bersama tangan Kazuma yang masih terbenam di bahu kirinya.

"What happen?"

"I don't know.Masa dia keluar dari bilik air,hidung dan baju dia semua penuh dengan darah.And suddenly...."

".....She just attack out of nowhere."

Aku meneruskan kata-kata Yuuki.

"Hah!Tv dah boleh bukak...."

Suara Mifune Okumura kedengaran dari jauh.Dia...lansung tak terkejut lepas apa yang baru berlaku tadi ke?Siap boleh baiki tv pulak tu.

Tapi...apa yang aku dengar dari berita selepas tu.....really suprise me.

"Walaupun seluruh Jepun mengalami bencana alam ini,rakyat-rakyat tidak perlu risau.Para tentera akan datang selamatkan anda.Tapi.....sesiapa yang mengalami gejala hidung berdarah,sila kuarintin diri anda buat sementara waktu."

"Anda mungkin dijangkiti parasite yang membuatkan para rakyat menjadi gila lalu membunuh apa sahaja yang berada di depan mata sehinggalah mereka puas dan membunuh diri sendiri.Non-power mempunyai risiko tinggi untuk dijangkiti parasite ini terlebih dahulu.Tapi sebelum semua itu terjadi....Just keep SURVIVE."

Tv terus menjadi ralat semula dan tidak dapat digunakan lagi.Mifune terduduk sambil menekup mukanya ke dua-dua belah lututnya.Aku pun....mungkin akan menggigil ketakutan kalau diri sendiri adalah non-power.Remaja yang tak memiliki sebarang kuasa....

"Maksudnya....Kawakami tadi,dah kene parasite tu ke?"

Mifune bertanya dengan suara yang menggigil.

"Nampknya macam tu lah..."

Kazuma menjawab soalan Mifune dengan nada suara yang rendah.Gejala kepada parasite tu hanyalah hidung berdarah.

Tak boleh specific lagi ke?Kalau hidung berdarah sebab perkara lain macam mana?

"Then....kita nak buat apa dengan Ann?"

Yuuki akhirnya bersuara apabila semua orang hanya mendiamkan diri selepas mendengar berita tu.

Sekali lagi...gudang ni menjadi lebih sepi.

"Kalau dia kene dah kene parasite tu...maksudnya there possibility yang orang lain pun akan terjangkit."

Sadayo Sukuro bersuara 'akhirnya sejak sekian lama'.

"Then..apa point kau?"

Nada suara Kazuma dingin menanyakan soalan kepada Sukuro.

"We need to kill her."

Tak semena-mena,aku mencengkam kolar baju Sukuro.Tindakan di luar kawalan agaknya yang terjadi kepada aku sekarang ni?

"Kau takde perasaan sangat ke sampai sanggup nak bunuh orang lain?!"

Lelaki tu menepis tangan aku lalu memandang tajam ke arah aku.

"So...kau lebih rela dia bunuh lagi ramai orang?Or worst case scenario,orang lain pun akan kene parasite tu and bunuh lagi ramai orang.Kau nak ke benda tu terjadi?!"

Aku terdiam.Tiba-tiba,Yuuki menepuk bahu aku dari belakang membuatkan aku berpaling untuk melihat wajahnya.

Dan perempuan tu hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum hambar yang bermaksud; "Sukuro is right.We need to kill her."

Perlahan-lahan aku berjalan selangkah demi selangkah ke belakang menjauhi Sukuro.

"Kazuma....don't make her more suffer.Just end her life without Ann feels any pain."

Aku hanya mampu mengucapkan ayat-ayat tersebut untuk menyelebahi nasib Kawakami pada masa ni.

"Kau tak cakap pun aku akan buat macam tu."

Kazuma bermonolog perlahan sebelum tangan kirinya juga dipenuhi dengan duri dan......Tangan kirinya menesuk tembus kepala Kawakami.

Perlahan-lahan tubuh badan perempuan yang tak bernyawa lagi tu diturunkan dan kami semua membuat keputusan untuk membakar mayatnya.Untuk....mengelakkan parasite tu dari spread ke orang lain pulak.

* * *

Aku mengalihkan pandangan ke arah langit malam yang dah ditaburi dengan bintang sambil memikirkan.....'Apa akan ada lagi hari untuk esok?'

'Apa akan ada lagi hari untuk esok?'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now