Sebaik sahaja aku membuka kelopak mata,aku hanya nampak langit biru yang cerah.
Perlahan-lahan aku bangun lalu teringat insiden di mana aku makan Savage's heart tu.
Yuck!!So disgusting.Okey...firt of all let me get this straight.In this timeline,aku sepatutnya masih belum lahir and my age berkurang setahun bagi setiap 10 tahun aku turn back time.
So....my age right now is 14.No wonder baju yang aku tengah pakai sekarang ni terasa sangat besar.
Okey...then Yuuki kata pergi ke Father Michelle Church.Katanya church tu akan ambik budak-budak orphanage macam aku ni.'Cause perempuan tu pun dah tinggal kat church tu sejak dia dihidupkan lagi.
So...jalan punya jalan, akhirnya aku hanya jumpa church yang berupa puaka ni je.Bila aku nak ketuk pintu utama ni,aku terus menarik semula tangan dan terfikir...macam mana kalau takde orang tapi hanya hantu je yang ada?Or lebih teruk ada samseng tak matang...?
"Ah!Lantaklah."
Aku menghempaskan punggung aku ke atas tangga di hadapan pintu church ni.Lama aku berfikir-fikir sama ada aku perlu pergi mencari shelter yang lain atau tak sehinggalah aku terasa keadaan di sekeliling aku menjadi gelap.
Perlahan-lahan aku mengangkat kepala untuk tengok orang yang tengah berdiri di depan aku sekarang ni.Hah?Lelaki tua,dalam lingkungan umur awal 40-an mungkin?
"Hei,I'm not that old you know?"
Lelaki tua tu tersenyum ke arah aku selepas tu.
Aku hanya membalas senyumannya dan bila dia tanya aku ada tempat tinggal ke tak,aku hanya menggeleng kepala seraya mengikuti langkahnya memasuki ke dalam church tu.Bila aku hampir terjatuh disebabkan baju yang terlampau labuh ni,lelaki tua tadi terus menyambut aku.
"Toilet right there and baju pun dah ada kat dalam.You can meet me at dining hall after shower,okay?"
Aku mengangguk perlahan.Hah...really a great guy huh?Memanglah,dia kan father.
* * *
"So...you're a grim user right?"
Aku berhenti menyuap makanan apabila mendengar soalan Father Michelle.
"Macam mana father tau?"
"You really should control to hide your color eyes."
Ouh yeah....aku memang susah untuk kawal kuasa aku masa umur 14 tahun dulu.Lama keadaan sunyi kembali mengambil alih di antara kami berdua sebelum Father Michelle membuka mulutnya semula.
"So...kamu nak masuk sekolah Shijima tak?"
Hah?
"Boleh ke?"
Mendengar nada suara sendiri nampaknya aku memang tak boleh kawal rasa teruja kan?Yelah...kalau aku dapat masuk sekolah tu lebih senang untuk aku berjumpa dengan lelaki bernama Haruto tu.
"Kamu boleh start masuk sekolah tu esok kalau saya tau nama dan umur kamu."
"Mirai Otosaka,14."
Tanpa ragu-ragu aku menjawab membuatkan Father Michelle tergelak kecil.
"Tapi...tak menyusahkan father ke?Bukan ada budak lain ke kat church ni?"
"Ramai orang yang baik kat luar sana sanggup sponsor church ni so....there's to many money untuk saya spend sorang-sorang.There's only 3 teen in this church.Oh,including you,4.Diorang yang lain dah mula bersekolah.You can meet them after school tomorrow.So...nak masuk tak sekolah tu?"
Aku mengangguk perlahan.
* * *
Jadi...aku berjaya masuk ke dalam kelas pertama tahun 2.Not suprising though.Lagipun ujian yang diorang kasi terlalu mudah.Suruh berlawan dengan senior tahun 5?Aku pernah lawan dengan benda yang lebih teruk dari tu.
Then,as usual,masa kelas P.E kitorang kene buat latihan fizikal dengan pelajar dari kelas lain.Bored jugaklah,jadi aku memang rancang nak cari lelaki bernama Haruto tu kalau nama aku tak dipanggil nanti.Lagipun aku baru masuk sekolah ni,so...kemungkinan untuk nama aku dipanggil amatlah rendah.
"Mirai Otosaka."
Hah..kan aku dah kata....wait,what?!Wah...aku memang benci dengan takdir hidup aku sendiri.
Dengan penuh lemah semangatnya aku berjalan turunke tengah dewan latihan.
"Hmm....Makoto Ryugazaki."
Ouh!Menariknya.Tu bukan budak yang aku terlanggar pagi tadi ke?Katanya rakyat biasa macam aku ni tak layak untuk bertentang mata dengannya hanya disebabkan ayah dia dari keluarga yang kaya and orang yang sponsor sekolah ni?
Nah...I think dia akan pandang aku dengan pandangan yang berbeza kalau aku kalahkan dia dalam latihan ni kan?So...apa kata kita hurry up supaya aku boleh keluar dari dewan ni and dapat cari Haruto dengan tenang?
Sebaik sahaja perkataan 'mula' kedengaran,aku terus meluru ke arah budak lelaki tu tanpa dia sempat berbuat apa-apa lalu menghalakan mata pisau rambo yang aku sentiasa bawa ke mana-mana je tepat ke arah leher budak lelaki tu.
Bila budak tu tak dapat nak berkata apa-apa,aku terus berjalan ke arah cikgu yang bertugas tu.
"Latihan saya dengan dia dah tamat,so...boleh tak saya keluar sekarang?"
Dengan ragu-ragu cikgu tu mengangguk.Bila aku terus berjalan keluar dari kawasan dewan latihan ni,tak semena-mena muka aku terlanggar badan seseorang lalu membuatkan aku terjatuh.
"Aah!Sorry,kau okey tak?"
Perlahan-lahan aku mengangkat kepala bila aku rasa macam kenal je suara tu.
Eh....
Aku terdiam tanpa mampu berkata apa-apa.
"Boleh bangun tak?"
"Riku Takuya."
Hanya kata-kata tu yang mampu aku luahkan.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasía[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...