That Marbas guy said yang there's a couple of hours left until the next Scenario.So...let's just find Yuuki's body and cari tempat yang selamat dan ada ramai orang untuk buat tempat perlindungan.
Baru je aku nak melangkah pergi menuju ke arah ruang basement tu,tiba-tiba je perempuan yang dah terselamat dari terbunuh dari Scenario tadi memegang pergelangan tangan kanan aku.Aku hanya menepis tangannya lalu memalingkan tubuh aku.
"Apa yang kau nak?"
Perempuan tu lansung tak tunjukkan reaksi muka yang takut lepas je saksikan pembunuhan murid-murid dan guru-guru beramai-ramai tadi.Instead.....dia tengah cuba menghalang aku dari pergi ke mana-mana selain daripada hanya berdiri kat ruang padang sekolah ni.
"Kau nak pergi mana?"
Aku menjeling nametag nya and her name is Akari Yano.
"Listen here,Yano.Aku memang takde intension untuk duduk je kat sini and tak buat apa-apa.Better kau cari tempat yang lagi selamat dari sini dengan lelaki tu."
Aku meneruskan perjalanan semula sebelum perempuan bernama Yano tu menjerit memanggil nama aku.Terlupa pulak yang aku masih pakai nametag yang sekolah kasi kat aku ni.
"Otosaka!Kau ingat aku nak ke duduk je kat sini and do nothing?!That's why I asked you where you were going so aku dengan Kazehaya boleh tolong kau.There's only us yang tersalamat dari Scenario tadi kalau nak dibandingkan dengan 3200 orang yang ade kat sekolah ni."
Hah....aku mengeluh.Betul jugak tu.Daripada 3200 orang,hanya aku and 2 orang ni je yang terselamat and I can't believe yang Marbas pun sebenarnya dapat bunuh Haruto dengan Riku.I mean...diorang ada self helaing power,kan?So why can't they come back to life.
"You were thinking about those two,right?Riku and Haruto Sensei.You know.....semua Grim User akan mati kalau seluruh otak diorang berkecai.Even orang yang ada self healing power sekalipun.So....let's just work together for now.Just until the next Scenario."
Lama aku cuba proses ayat lelaki yang bernama Arai Kazehaya tu lalu mengeluh perlahan.Yeah....he's right.
"But....if you guys being a burden to me,...I'm not gonna hesitate to kill you two."
Dan...perempuan tu tersenyum sambil berkata;
"Don't worry.We'll not."
Tanpa berkata apa-apa lagi,aku mula berjalan ke arah ruang basement tu.Lama aku memandang kolam yang berada kat belakang bangunan sekolah ni.Let's see....
Kalau aku hancurkan ruang basement ni,semua orang yang ada kat bawah ni akan mati.But,wait....Marbas jugak yang cakap semua orang yanga da kat sekolah ni dah mati except three of us.So....Memang tak jadi masalah kalau aku hancurkan je kolam ni yang mana pintu masuk ke ruang basement tu.
But the problem is.....macam mana aku nak angkat runtuhan tu semua nanti?Aku bukannya kuat sangat pun.And macam mana kalau runtuhan tu nanti akan buat badan Yuuki hancur?And macam mana kalau.....
"Hei!"
Aku tersentak bila Yano tiba-tiba je menepuk bahu aku and disebabkan tindakan dia tu,aku tanpa sengaja memusingkan tangannya and hampir mematahkan tangan dia.
"Sheesh..!Calm down.Aku just nak cakap kalau kau nak pergi ke ruang basement tu,I can help you.But....untuk apa kau nak pergi kat bawah sana?Bukannya ada apa pun."
Aku terus menggenggam kedua-dua belah bahu Yano and tanya;
"You really know how to get in there?!"
Yano tersenyum lalu mengangguk sekali.Dia menepis tangan aku lalu berjalan ke sekeliling kawasan kolam ni.
"Nak bukak pintu ke ruang basement tu ada banyak cara.Aku pun tak tau kenapa Haruto Sensei pasang banyak sangat pintu rahsia tu.Maybe dia tak nak ada orang yang tak betul kot ganggu makmal yanga da kat bawah tu."
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...