"Ah....forget I ever said that.Bye."
Dan bersertakan dengan ayat Maou tu,lelaki yang bertanduk claim nama dia sebagai Byleth tadi terus menghilang dari pandangan kami semua.
Ugh!Things becoming more complicated.
* * *
"Kenapa semua orang terkejut sangat masa Byleth kata yang dia nak buat channel kat sini?"
Anne tersentak bila mendengar soalan aku tu lalu perlahan-lahan dia mengambil tempat duduk di sebelah aku.
"You know.....demon realm is a forgotten realm.So it's weird when a Host wants to create a channel in this world."
Aku meregangkan kedua-dua belah tangan ke atas bila mendengar penjelasan Anne tu and hujung jari aku tersentuh hujung jari Anne bila tangan aku diturunkan ke bawah semula.
"So-"
And baru je aku nak membuka mulut, kata-kata aku terputus when a sudden rush of memories come into my mind.
- "He's our son...."
- "Don't be reckless......"
- "You just like him....."
Dan dengan serta-merta aku menjarakkan tangan aku dari tangan Anne and memori tu semua hilang dari bayangan aku.
"Anne.You...."
"Hmm?"
Anne memandang pelik ke arah aku sambil menunggu ayat yang bakal keluar seterusnya dari mulut aku.
"You're not human?"
In fact she's a half human.
No.She's not like that Demi Human back than.
She's still a human being.
But....not fully human.
And pada masa yang sama aku boleh nampak tangan Anne yang aku tersentuh tadi bergetar bila dia mendengar statement aku.
"How...did you know?"
* * *
And from that,aku dapat tahu yang Anne ni pernah berkahwin with one of those lower-grade demon.
Yeah...she's human before married him.
But bila Anne kene executed from the Scenario disebabkan dia tak dapat selesaikan satu Scenario tu,her husband give all of his memories and blood so this Demon Realm can accept her existence.
So basically she's still a human but contain memories and blood of demon in her body.
But Anne kata Scenario yang dia tak dapat selesaikan tu berlaku 50 tahun lepas.
But I just experienced this whole Scenarios thing in about....a week?
Anyway,kenyataan ni has proven yang Scenario dah lama berlaku sebelum ni pun lagi.
And aside from that,kenapa Scenario ni berlaku awal sangat?I mean masa kitorang belajar Sejarah kat sekolah dulu,cikgu or buku pun tak kata yang zaman Riku Takuya ni ada berlaku kejadian Scenario ni semua.
It only said that this timeline only experienced that Savage War.
Which mean....there's only one explanation to this whole weirdness.
"Mirai?"
Suara Anne berjaya membuatkan aku kembali ke alam nyata dan aku hanya menggeleng kepala perlahan bila dia menunjukkan reaksi mukanya yang risau disebabkan aku terlalu lama berdiam diri tadi.
"Issei tau ke?"
Aku boleh dengar Anne tergelak kecil bila dia mendengar soalan aku sebelum dia menjawabnya.
"Of course he knows.....and that's why he still hate me."
That last sentence...walaupun Anne membisikkan ayat terakhir tu hanya untuk dirinya, I....still can hear them.
* * *
Byleth;"You really have gone mad,Byleth"
Vine mengeluh sambil meletakkan gelas yang berisi air Vodka tu di depan aku.
Aku mencapai gelas kecil tu lalu diteguk sekali air di dalamnya sebelum aku mengeluh sambil bermain-main dengan gelas ni.
"Where's Marbas?"
"He's doing a Sub Scenario in Tokyo."
"Hah...!I really want to go to Tokyo!"
Vine yang menyaksikan perangai kebudak-budakan aku ni hanya mampu mengeluh sebelum dia mengisi semula gelas kecil aku yang dah kosong tadi.
"And that's why you created a channel in Demon Realm?"
I just shrug my shoulder and keep staring at that tiny glass.
"Your action will cause a huge Probability you know?"
"I know."
"And then why?Why you created it eventhough you know it will cause a huge consequences?"
Vine dah mula memberikan pandangan tajamnya ke arah aku dan aku pula hanya memberikan senyuman lebar aku kepadanya.
"I have met an interenting Mortal."
* * *
Issei;"Ah...It fell down."
Aku hanya memerhatikan ikan kecil yang dah terlepas dari tangan aku tadi yang mana dah terjatuh ke dalam sungai di depan aku ni.
I crouch in front of this river and then try to reach to one of those branches yang ada kat sini.
Hujung ranting tu mula melukis-lukis bentuk abstrak apa entah dekat atas rumput ni tanpa aku sedar and suddenly, a huge explosion can be heard.
"What was tha-"
Kata-kata aku terputus bila tiba-tiba Mirai muncul entah dari mana sambil menjerit memanggil nama aku.
Tangan kananya pula tengah sibuk menekan luka besar yang ada kat abdomennya.
Aku mula berdiri dan dengan lebih jelas aku boleh nampak banyak titsan darah mula menitis dari luka tu.
"Just what the hell happened here...?"
Langkah mula diatur mendekati Mirai and bila aku nampak badan lelaki tu macam nak rebah,langkah kaki aku mula dipercepatkan lalu aku menyambut tubuh badannya tu.
Tanpa fikir panjang lagi,aku terus memapah tubuh badan lelaki ni and sama-sama kitorang berdua mula berjalan masuk ke dalam library yang satu-satunya ada kat bandar ni.
Mirai mengambil tempat duduk dekat salah satu kerusi yang ada kat library ni lalu aku mula memunggah semua peralatan medicinal mom yang ada kat sini.
Bila aku dah jumpa barang-barang yang diperlukan,aku terus berlutut di depan Mirai lalu baju yang tengah dipakainya dikoyakkan.
"Gah!Slow down!"
Aku hanya buat tak endah kepada rungutan Mirai tu lalu laju kaki melangkah ke arah tempat penyimpanan Memories Pack.
Sibuk aku memasukkan jarum ke dalam lengan lelaki ni,aku terus membuka mulut untuk menanyakan tentang apa yang sebenarnya tengah berlaku.
"Say...apa yang dah buatkan kau bleed sampai macam ni?"
"That bastard Byleth...."
Who?
Ouh...The Host tu ke?
"He just started the Main Scenario."
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...