Episod 23: Eat for living?

19 10 1
                                    

For a long time.......akhirnya suara yang selalu bermain di fikiran aku sebelum ni datang balik.

'You need to eat something."

'Ugh!Can't you just stay shut up like you used to be?'

'You know you can't survive with human food right?"

Aku terdiam.Bukan disebabkan aku deny semua perkara yang suara dalam kepala aku ni baru katakan but,....it's the opposite.

What this guy said was true afterall.

Each day passed,aku rasa macam nak mati je.

There's one time masa Minase bunuh all the turning human in front of him......violently,salah satu makhluk tak bernyawa tu darahnya terpercik dan terkena dalam mulut aku.

Right.In.My.Mouth!Ugh!That Minase guy....dia kene lebih berhati-hati lah lepas ni.

Anyway,back to the story,...suprisingly,bila aku 'tertelan' darah tu,I feel more....energetic?

Something like that.It feels like....bila korang dapat makan gula-gula yang banyak and then korang terus jadi hyperactive.

Ah....tapi tu kejadian minggu lepas.

So sekarang ni....aku memang rasa nak mati je sekarang.

'Bingo!!'

'What bingo?'

'Your theory about the turning human.They have.....the Savage's blood.'

And entah kenapa satu badan aku terus meremang bila mendengar kata-kata lelaki yang ada dalam kepala aku ni.

* * *

"Mirai."

Aku tersentak bila tiba-tiba je Yano mengejutkan aku.

"It's your turn."

Aku mengangguk dengan keadaan mamai sambil bangun keluar dari dalam khemah ni.

Ouh....what we are doing right now?

Sekarang ni aku dengan yang lain tengah ambil giliran untuk berkawal di sekeliling khemah ni.

You know...disebabkan dunia ni diambang kemusnahan,maybe ramai orang akan buat ape je untuk teruskan hidup.

Even membunuh sekalipun.

And.....what I'm trying to say is....banyak kedai or rumah yang dah musnah masa first Scenario hari tu.

You guys pon tahu kan?

Scenario yang memaksa korang untuk membunuh.

So....disebabkan kebanyakan kedai musnah or dah pun 'dirompak',tak banyak bekalan makanan yang ada kat Japan ni.

Yap!!Berkemungkinan orang-orang yang takde bekalan makanan tu sanggup membunuh demi meneruskan hidup je.

Hah....

Aku menguap sambil pandangan dihalakan ke langit malam yang ditaburi dengan bintang-bintang kecil tu.

Krak!

Aku tersentak bika terdengar bunyi macam ranting patah.

Dan dengan tindakan refleks aku terus berdiri lalu berada di dalam posisi bersedia.

But...bila ada seorang the turning human yang keluar dari sebalik hutan tebal tu,aku terus menghembus nafas lega.

They will not attack us as long kitorang takde kesan darah kat badan.

So...we don't need to worr-

Jantung aku terus berdegup kencang bila the turning human tu mula berjalan tanpa arah tuju di sekeliling khemah kami ni.

I clenh my theeth bila....bau darah dari salah satu organ the turning human yang terkeluar tu menusuk kuat ke dalam hidung aku.

Dan....tanpa aku sedar,tangan aku dah menembus masuk ke dalam leher the turning human tu yang mana membuatkan ia dah tak bergerak lagi.

Sebaik sahaja makhluk ni terjatuh bila aku menarik keluar tangan aku dari dalam lehernya,aku terus tersungkur jatuh kat depan benda yang dah tak bernyawa ni.

Why...the hell did I do that for?

Aku meramas kasar rambut aku dengan kedua-dua belah tangan ni walaupun tangan aku berlumuran dengan darah.

Bila aku mengangkat kepala semula,bau darah yang datang kuat dari benda ni membuatkan aku merangkak mendekatinya.

Perlahan-lahan tangan aku cuba mencapai usus yang dah terburai keluar dari perut makhluk ni.

But tangan kiri aku terus menarik tangan kanan aku ni lalu dibawakan ke dada.

Aku cuba mengatur nafas semula tapi lansung tak berkesan.

'Just eat it.'

'Shut up!'

'Eat it Mirai.'

'Shut up.'

Aku menekup telinga aku dengan kedua-dua belah tangan aku ni.

'You want to stay alive right?So eat it!!!'

'I said shut up!!!'

And.....lepas aku membuka kelopak mata,jantung aku kembali berdegup kencang.

Both of my hand....and my mouth...and my face....and my clothe......

....semuanya dilumuri dengan darah dari the turning human yang berada kat depan aku ni.

Aku cuba untuk muntah semula apa je yang aku baru makan tadi but aku lansung tak boleh muntah.

Sekali lagi aku melirikkan mata ke arah perut makhluk tu dan.....aku boleh nampak yang.....

All the organs in that thing....dah takde.

Did I.....ate that thing's organs?

Krak!

Pandangan aku dialihkan ke arah punca bunyi tu dan dengan jelas aku dapat tengok ada seorang lelaki yang keluar dari sebalik hutan tebal tu.

And that guy.....is the guy yang aku terjumpa kat dalam 'bilik' kitorang berdua berkumpul sebelum kene revived.

Dia memandang aku lalu memandang ke arah the turning human tu pulak.

Aku hanya mampu mendimkan diri bila lelaki tu mula membuka mulut.

"You....did you just ate those things?"

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now