Episod 6: Newcomer

33 18 0
                                    

"Hey....korang tak pernah terfikir ke apa yang jadi kat parents kita?"

Semua orang yang tengah bergelak ketawa dari tadi terus terdiam apabila mendengar apa yang baru dikatakan oleh Yuuki.

Aku yang hanya mendiamkan diri dari tadi mula memandang muka Yuuki dan dia hanya tersenyum hambar ke arah aku.

"Hah...!Parents?Buat apa kita nak depends kat diorang kalau kita hanya jadi hamba je kepada orang yang bernama....'parents' ni?"

Kazuma berkata sambil membuat reaksi muka 'jijik'.Seolah-olah dia lansung tak suka dengan ibu bapa dia sendiri.Ah....apa boleh buat?Aku pun tak suka my parents.

"Don't say things like that.Kau tak fikir ke perasaaan orang lain yang masih ada keluarga?"

Sukuro memandang tajam ke arah Kazuma dan aku dengan relanya menyaksikan pergaduhan kalau ada yang bakal terjadi nanti.Tapi...kalau aku biarkan je nanti,there's will be blood anywhere and aku tak nak lah tempat yang aku akan tidur nanti akan bergelumang dengan darah.

"Yeah...yeah....bla,bla,bla.All parents that,all parents this.All they have succeed until now was being a monster."

Sukuro terus meluru ke arah Kazuma lalu mencengkam kolar bajunya.

"You heartless jerk!!"

Baru je Sukuro ingin melepaskan tumbukan,aku terus menahan buku limanya.Auch!Boleh tahan kuat tekanan dari tumbukan dia.

"Don't make a scene here.Ramai lagi yang masih shock dari kematian perempuan har-.."

Tak sempat aku nak habis cakap,sebuah memori telah melintas di benak fikiran aku apabila tangan aku masih memegang utuh buku lima Sukuro.

"Huh....You have been infected?"

Sukuro terus menepis tangan aku lalu dibawakan tangannya yang dari tadi aku pegang ke dada.

"Macam mana kau tau?"

Aku menelengkan kepala.Dia tanya macam mana aku tau?Mestilah.....

"Through your memory."

Dan setelah mendengar penjelasan aku,serta-merta muka Sukuro terus berubah kepada...marah?

"You told us before that kau hanya ada 2 types of power."

"Aku bukan tak nak bagi tau,tapi tak sempat nak bagi tau.Besides......it's just read people memories.What harm can it be any damage to others?"

"Ah!!Can you guys stop fighting?Macam mana dari ungkit pasal parents boleh jadi macam ni?And Mirai,kau kata Sukuro dah infected?"

Dengan hanya sebuah jeritan,maka tamatlah pergaduhan yang sia-sia ni.Aku mengalihkan pandangan ke arah Yuuko yang masih tengah kawal kemarahannya lalu mengangguk bagi menjawab pertanyaannya.

"What we gonna....do now?"

Okumura bertanya dengan nada yang menggigil.

"There's no choice here.Kill him or not."

"Wait,what?!"

Aku hampir tergelak bila tengok reaksi terkejut dari Sukuro apabila mendengar Kazuma ingin membunuhnya.

"Relaks....Kalau kau bertukar baru kitorang akan bunuh kau."

Aku menepuk bahu Sukuro beberapa kali.

"Buat masa sekarang.....Mirai akan jadi partner Sukuro untuk night watch memandangkan dia lebih great in combat.So....Kazuma,kau partner dengan aku."

Kazuma tak berkata apa-apa apabila mendengar changes yang Yuuki katakan sambil menjeling tajam ke arah Sukuro.

* * *

"So....sejak bila kau infected."

"Perlu ke aku bagi tau kau?"

"Hey...Kalau kau nak hidup lebih lama,mestilah kau kene friendly dengan semua orang,kan?"

"But you gonna kill me soon,though."

Aku terdiam apabila mendengar apa yang Sukuro katakan.Betul jugak tu....Dia akan mati jugak akhirnya.

"Hey....kalau aku bertukar nanti,aku nak kau orang yang bunuh aku."

Aku tersentak.

"You want it to be suffer or painless?"

"Ah!!Kenapa kau tanya soalan bodoh tu dengan muka innocent macam tu?!!"

Aku tergelak bila nampak Sukuro marah macam ni.

Bang!!

Aku terkejut bila pintu gudang ni secara tiba-tiba terbuka dari luar.Bukan ke aku dah kunci ketat-ketat pintu tu tadi?

Dari samar-samar cahaya bulan,aku ternampak ada seorang perempuan tengah beddiri di hadapan pintu gudang sambil mendepakan tangan kanannya ke depan sebelum dirinya rebah ke tanah.

Perlahan-lahan kaki aku berjalan ke arah perempuan tu lalu memeriksa nadinya.

"Hidup lagi ke?"

Aku mengangguk bagi menjawab pertanyaan Sukuro.

Tiba-tiba,ada seseorang berlari seperti orang gila ke arah gudang ni sambil tangan kurikya terbelah separuh.Eww.....macam mana dia boleh lari dengan tangan berlumuran darah macam tu?

Entah-entah.....orang yang tengah berlari tu salah satu dari monster parasite tu tak?Tersedar dengan pernyataan yang lebih logik ni,aku terus mengarahkannya untuk........

"Twist your neck!!"

Dan tubuhnya rebah betul-betul di belakang perempuan yang dah tak sedarkan diri ni.

"Apa yang jadi,Mirai?"

Yuuko datang entah dari mana sambil bertanyakan soalannya dengan muka mamai dia tu.Hampir terlepas encik jantung ni dengan kedatangan tanpa bunyi derapan kaki Yuuko ni.

"Somone just fainted in front of us."

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now