Year 2020;
Haruto;
Aku melihat sekeliling ruang basement yang rupanya hampir nak musnah ni.
Mata sempat menjeling ke arah seorang budak lelaki yang tengah mengerekot di suatu sudut di ruang basement ni.
Bila aku ternampak yang runtuhan yang berada di atas budak lelaki tu hampir menghempas tubuh badannya,cepat-cepat aku cuba untuk selamatkan budak tu.
Luka yang aku dapat kesan daripada cubaan untuk selamatkan budak lelaki ni dari runtuhan tadi segera sumbuh.
Mata budak tu bersinar-sinar bila nampak luka aku terus sembuh.
"Kau Grim User ke?!"
Tanyanya dengan nada yang teruja.Aku mengangguk dengan ragu-ragu.
* * *
Selepas kejadian tu...aku dapat tau yang budak lelaki tu boleh travel time.But...just travel time to the future.Dia tak boleh gunakan kuasanya untuk pergi ke masa silam.
Hmm....mungkin ada sebab kenapa budak tu tak boleh pergi ke masa silam?Tapi kuasanya hanya works on him.Means....dia sorang je boleh travel time.Tak boleh bawak orang lain sekali.And walaupun dia cuba untuk ubah history masa depan,history yang tertulis dalam takdir tetap tak akan berubah.
Oh....and his name is Hirasu.Hirasu Otosaka.His parents dah takde disebabkan letupan yang berlaku kat Seksyen 1.Aku pun tak percaya......yang mak bapak dia sanggup lakukan eksperimen tu semua kat atas anak diorang sendiri.Yap...!His parents were one of those psycho scientists.
* * *
Hirasu selalu je ikut aku ke mana-mana.Katanya sebab dia masih terhutang budi kepada aku sebab aku selamatkan nyawa dia.
And then....one day.....
"Hah?Kau nak travel time lagi?"
Hirasu mengangguk laju.Aku mengeluh sekejap sebelum berfikir-fikir.
"Hmm....pergi je lah.Kenapa kau nak mintak izin aku?It's your power anyway."
Budak tu tersenyum lebar bila mendengar kata-kata aku and keesokkan harinya,Hirasu tinggalkan nota kat atas sticky note kat meja kerja aku di bilik guru.
'Aku pergi dulu!'
itu yang tertera kat atas sticky note tu.
* * *
But e few months after budak Hirasu tu travel time.....Budak bernama Mirai ni pulak yang tiba-tiba datang ke tahun 2020 and bagi tau aku yang kau dah mati!
Apa je yang kau dah buat....Hirasu?
* * *
Masa kini (2020);
Mirai;
"Tapi...aku ada jumpa benda ni kat dalam poket seluar dia masa....dia mat-....."
Aku tak dapat meneruskan kata-kata lagi dan hanya mengluarkan usb yang aku jumpa kat dalam poket seluar Hirasu.Ha.Ha.Ha.Ha.Bila difikirkan balik,sanggup jugak aku ni bawak je usb ni ke mana-mana even masa apocalypse tu berlaku.
Haruto menghulurkan tangan kanannya ke luar lalu aku meletakkan usb tu ke atas tapak tangannya.Haruto membuka laptop yang memang dah ada kat sebelah dia dari tadi lalu memasukkan usb tu.
Aku mengambil tempat duduk di sebelah Haruto and.....tak sangka pulak ada banyak fail datang dari usb tu.Haruto membuka fail yang bernama '2048'.
Sebuah video mula bermain.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...