A moment after that, lelaki yang kuasanya hampir serupa dengan aku tu dapat bercakap semula tanpa arahan dari aku yang mengatakan dia boleh berbuat demikian.
F*ck.
Yesterday and today are really weird days.
"You....Have the Order?"
Nada suaranya yang bertanya seakan-akan dia geram yang aku juga mempuyai kuasa yang sama sepertinya.
Well.....
Takdelah sama sangat.
He can't even make me kneel. Just some kind of random power yang hanya berkesan ke atas orang lain selain aku.
"I'm asking. Do you have the Order?!"
F*cking hell. Macam manalah aku nak tahu kuasa aku ni jenis apa?
I mean look here. I even use my power without saying the 'Order' word. And you assume that my power is the same as you?
Hah! Hell no.
Dan sudahnya, aku menjawab pertanyaan yang ditanyakan dua kalinya tu dengan;
"I don't know."
With a very tak berperasaan voice.
Yang mana juga menimbulkan kemarahan berlipat kali ganda di dalam diri si mamat 'Order' ni.
Yeah. From now on I'm gonna call you Order Guy.
"F*ck. I thought I already killed all your kind-"
Kind?
What....kind?
"You mean there are others like me. With the power that can give someone order?"
"Duh. Precisely. Do you think you're the only one that have this forbidden power?"
For....bidden?
Hold on.
Before that.....
Aku memberi arahan kepada kawan-kawan aku supaya mereka dapat berdiri semula.
And thank god no one is hurt.
"Okay. Let's continue. Are you f*cking nuts? If there are people that has this order...power. World will fall apar-"
"Why do you think aku kat sini pun in the first place?"
What?
"World does not revolve around you, you know? Hah....You're a selfish person I see. Aku. Dah. Bunuh semua orang yang ada sama power macam aku- Oh. I'm sorry. The same power as us."
Dan suddenly Yuuki membisikkan;
"What? What is he talking about, Mirai?"
Yang mana membuatkan aku juga tertanya-tanya sambil menunggu ayat seterusnya yang bakal keluar dari Order Guy tu.
"Which is why....our world is still in one piece. Because I killed those guys that has the power Order!"
Okay. Hold on.
Aku menarik nafas lalu menghembusnya lalu pandangan kembali diberikan kepada lelaki di hadapan kami semua ni.
And pada masa yang sama, telinga aku dapat mendengar langkah seseorang mula mendekati aku dari belakang dan dari pandangan ekor mata, I can see that it was Shuu.
"So.....You're going to kill me?"
"Of cours-"
Dia tak sempat menghabiskan kata-katanya bila Minase datang daripada belakang lalu mengetuk kuat kepalanya tu.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...