Episod 3:Meeting New 'Friends'

51 18 0
                                    

Jalan tar yang mana manusia pernah gunakan dulu sekarang tengah terbelah.Rekahan-rekahan yang besar mula muncul di serata tempat dan wap panas yang kuat tekannanya meletus keluar dari rekahan yang terbentuk tu.

Sambil berlari untuk menyelamatkan diri,aku juga menyaksikan orang-orang yang innocent mati di hadapan mata aku sendiri.And I can't....do anything to save them.

Just watching while running.I'm a good guy right?Just leaving mereka yang mintak tolong semata-mata hanya nak selamatkan diri sendiri.

"Concetrate!!You want to die in this kind of world?!"

Perkara yang Riku pernah katakan kepada aku dulu kini bermain-main di benak fikiran lalu menyentak aku ke alam nyata.

Air mata mula perlahan-lahan turun.Ah!!!Kenapa lelaki bernama Riku Takuya tu sanggup tolak aku dari terjatuh ke dalam rekahan tu and rather sacrifice himself?!

All people around me....really selfish!Aku tak suka lah kalau korang korbankan diri sendiri semata-mata nak selamatkan aku je!

"Hoi!"

Pendengaran aku mula mencari punca dari mana datangnya suara tu dan kelibat seorang perempuan tengah melambaikan tangannya dari jauh mula menghiasi pemandangan aku di tengah-tengah kawasan yang mula diselebungi ribut pasir ni.

Laju kaki mula berlari ke arah perempuan tu yang tengah berkumpul bersama beberapa orang remaja yang lain.Sebaik sahaja kaki aku menjejak masuk ke dalam gudang yang mereka gunakan untuk berteduh,pintu terus dihempas kasar lalu keadaan susana di dalam gudang mulai senyap sunyi.

Perempuan yang memanggil aku tadi mengibas pasir yang melekat di bajunya sambil berjalan ke arah aku.

Tangan kanan dihulur ke depan.

"Yuuki Sasako.Kau?"

Dengan teragak-agak aku mencapai tangan dia lalu berjabat tangannya dengannya.

"Mirai Otosaka."

Tangan aku dan Yuuki dileraikan.

"Yuuki?"

Perempuan tu mengangguk bagi menyetujui keputusan aku untuk memanggil dirinya dengan nama pertama.

"Kau....tau tak apa yang dah jadi sebenarnya?"

"Kau tak tau lagi?It's obvious.The world is ending in front of us."

Tiba-tiba seorang lelaki mencelah perbualan aku dan Yuuki.

"And you are?"

"Yato.Yato Kazuma."

Aku masih mendiamkan diri selepas mendengar jawapannya bagi soalan aku tadi.

"So....if what you're saying is true,kau rasa kita ada peluang untuk hidup ke?"

Selepas mendengar apa yang aku katakan,kawasan ni kembali senyap sunyi.

* * *

"So....apa kuasa kau?"

Aku tersentak apabila Yuuki menanyakan soalan tu semasa kami semua tengah beramai-ramai berkumpul di sekeliling unggun api.

"Kenapa...kau tanya?"

"Just for fun.I will ask the others too.Lagipun aku nak alihkan perhatian semua orang dari ingat apa yang dah terjadi petang tadi."

Aku mendiamkan diri sekejap sebelum menjawab pertanyaan Yuuki.

"Worst.."

Dengan hanya satu perkataan,semua orang mengalihkan pandangan mereka ke arah aku sambil menunggu ayat yang seterusnya yang bakal keluar dari mulut aku.

"My power is worst of all."

"Huh...cakap je lah.It's not gonna be worst than apa yang baru je berlaku kat dunia ni tadi."

Kazuma menyampuk.Aku menarik nafas sekejap sebelum menjawab dengan lebih jelas soalan Yuuki tadi.

"One of my power is like.....If aku suruh kau bunuh diri,you will do it."

Sekali lagi semua orang terdiam.

"And another?"

Seorang perempuan berambut putih menanyakan soalan yang lain kepada aku.

"Rewrite the future.Aku ulang balik masa dan restart balik history dunia."

"All history dunia?!"

Nada perempuan yang berambut putih tu tinggi senada.

"No.....bukan all history.Just from masa aku patah balik masa.It's like,if aku go back time 4 tahun sebelumnya,sejarah 4 tahun yang akan datang akan berubah."

"And kau pulak?"

Yuuki mengalihkan pandangan ke arah Kazuma pula.Menanyakan soalannya dengan nada suara yang dingin.

Kazuma hanya tersenyum sinis sambil menyinsingkan lengan baju kanannnya.

Dan duri-duri yang tajam mula menusuk keluar dari bawah permukaan kulitnya bersama darah merah yang membuak-buak sehinggalah seluruh tangan lelaki tu dipenuhi dengan.......duri tajam.

"So what?Kau akan pukul orang dengan tangan berduri tu sampai dia mati-"

Tak sempat Yuuki ingin menghabiskan ayatnya,tangan Kazuma yang berduri tu mula memanjang lalu ia hampir menusuk muka aku.Rasa pedih dari luka kecil yang aku dapat daripada serangan Kazuma tadi mula terasa.

Darah yang menitik aku mengesat kasar.

"Not bad.Then....."

Aku memandang tajam mata lelaki tu.

"Stab yoursel-.."

Yuuki menekup mulut aku sebelum sempat aku menghabiskan kata-kata.

"Stab himslef?Control your temper."

Tangan Yuuki yang berada di mulut aku perlahan-lahan diturunkan.Tangan berduri Kazuma yang hampir menusuk dirinya sendiri juga turut diturunkan semula.

"Don't use your power on him.Not worth it."

Sesudah berkata ayat tersebut,Yuuki menghadiahkan senyuman nipisnya kepada aku.

Senyuman tenang yang pertama kali aku pernah tengok sejak aku hidup selama hari ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Senyuman tenang yang pertama kali aku pernah tengok sejak aku hidup selama hari ni.

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now