Ah!Aku meregangkan badan.Hari dah makin larut malam.Baik aku balik sebelum jadi apa-apa karang.Sebelum melangkah pergi,sempat aku mengucapan ucapan selamat tinggal buat perpisahan sementara ni.
"Tahun depan aku lawat lagi."
Bila kaki dah melepasi pintu pagar,satu tempat je yang aku nak pergi pada hari istimewa ni.Bukit Suzuya.Beg gitar yang berada di belakang badan dibetulkan kedudukannya.
* * *
Sesampai je kat puncak bukit,aku melutut lalu melepaskan beg gitar dari bahu dan meletakkannya di sebelah aku.Pistol sniper dikeluarkan dari beg gitar lalu aku meniarap.Wait!Before you guys think anything weird,aku bukannya pembunuh ke apa.
Cuma....Abang aku selalu masuk pertandingan pistol tu.Tembak apa aku tak tau.Nama sebenar pertandingan tu pun aku tak tau.Main hentam je lah.However,abang aku minat sangat dengan pistol sampaikan dia ajar aku cara nak gunakannya.
Lelaki tu pun satu.Dia ingat aku nak ikut jejak langkah dia ke?Tapi...sejak abang pergi,aku selalu sangat menembak kat Bukit Suzuya bila hari istimewa ni datang.Kawan-kawan aku pun tak tau hari ni hari apa.
Just menembak kat bukit ni....untuk hilangkan rindu aku kat lelaki tu.
Wah!Aku dah nampak target.Sebatang lolipop dimasukkan ke dalam mulut.Nafas ditarik dn dihembus.Lama aku perhatikan burung helang tu sebelum....
Bang!
Tembakan dilepaskan.Aku terus berlari ke arah di mana sasaran aku terjatuh tadi.And..again!Jangan salah faham.Aku ni bukannya pembunuh haiwan.I just hate only eagle.Aku ada memori buruk dengan bangsa helang ni semua.
Kaki dah sampai ke destinasi target.Ceh!Dah macam buat filem mission impossible pulak.Aku menundukkan kepala.Darah.Makin lama aku ikut jejak darah tu,makin banyak kesannya di atas jalan tar tu.Woah....berapa jauh burung tu melayang?
Pergerakan aku terhenti.Mayat helang tu memang aku jumpa,cuma....Tembakan aku tadi kene sasaran lain jugaklah.Aku kaku.Tak tau nak buat apa.Macam mana kalau lelaki yang aku tertembak tu mati?Tak ke kene label pembunuh aku ni?
And then kalau dia hidup,mesti lelaki ni nak bawak kes aku ke mahkamah kan?
Pap!
Aku menepuk kedua-dua belah pipi.Yang penting I need to save that guy.
Aku menendang hujung kaki lelaki ni.Bukannya sebab aku biadab ya!It's just....aku ni jenis paranoid dengan orang asing.Yelah...kot-kot lelaki ni berlakon je and then dia nak rompak aku ke apa.
"Kau hidup lagi?"
Aku mula bertanya sambil mengeluarkan lolipop dari mulut.Lelaki tu dah buka mata tapi nampaknya dia tak dapat nak berkata apa-apa.Maybe tengah tahan sakit.
"Guess you still alive.Aku akan bawak kau balik rumah sebagai tanda mintak maaf."
Aku menarik sedikit lengan dia lalu mendukung lelaki ni.Hmm...takde lah berat sangat.Tapi..dari aura presence lelaki ni.Dia...
"Kau...Hero tu kan?"
* * *
Luka dah dicuci.Badan dia pun aku dah balut macam mumia.Ha.Ha.Ha.Gurau je lah.Elok dan cantik dah badan dia aku balut.
Lama aku melihat muka lelaki yang aku dah tertembak ni.Hmm...Betullah.Muka dia sama macam lelaki yang aku tengok hari tu.Riku.Riku Takuya.
Tiba-tiba,lelaki tu dah terjaga.Dia cuba untuk bangun dan aku tolong dia jugak.Lama kitorang berdua hanya mendiamkan diri sebelum aku orang pertama yang memecahkan keheningan ni.
"Kau...Betullah kau hero tu kan?"
Lelaki tu..I mean Riku Takuya memandang tajam muka aku.
"Macam mana kau tau?"
"Hmm?"
Aku menelengkan kepala.Macam mana aku tau?Sebab...
"I can see memories in that memorials.Maybe memories dari orang yang berniat membina memorials tu untuk memperingati kau."
Riku Takuya menggenggam kedua-dua belah bahu aku.
"You tell me that....kau boleh nampak semua memories orang lain dalam memorials through people's intentions?"
Ragu-ragu aku mengangguk.Pelik sangat ke kuasa aku?Aku rasa ada je kuasa orang lain yang lebih pelik dari aku kat sekolah Shijima tu.Oh!FYI,sekarang ni dah tak ramai remaj-remaja yang develop powers tu semua.
Jadi sekolah Shijima jadi tumpuan utama untuk memasukkan people macam aku ni.People like us.People that others look at us like monster.
Riku Takuya terduduk semula.
"Ah!Aku nak mintak maaf pasal tembakan tu."
Dia mengalihkan pandangan ke arah aku.
"Kau sebenarnya...tengah aim apa masa tu?"
"Hm...Burung helang yang dah terdampar kat sebelah kau masa tu.Aku dah anggarkan jarak korang berdua sejauh 2 kilometer.Jadi...takde masalah kalau aku menembak tadi.Tapi...."
Aku memfokuskan pandangan ke mata Riku Takuya.Tangan kiri dibawa ke belakang leher lalu digosok tanda rasa bersalah.
"....Tak sangka pulak peluru tu tembus sejauh 2 kilometer tu."
* * *
Riku;
"Hm...Burung helang yang dah terdampar kat sebelah kau masa tu.Aku dah anggarkan jarak korang berdua sejauh 2 kilometer.Jadi...takde masalah kalau aku menembak tadi.Tapi...."
Budak lelaki tu meberhentikan kata-katanya sekejap lalu menggososk belakang leher dia tanda rasa bersalah.
"....Tak sangka pulak peluru tu tembus sejauh 2 kilometer tu."
Hah?!Kau nak kata....Kau tembak aku dari jauh.....Dan tepat kene jantung aku...Sejauh...2 kilometer lebih?
Budak lelaki ni....betul ke tak berbahaya?
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...