Episod 24: New Scenario

14 10 0
                                    

Aku melihat keadaan sekeliling.

Ni....bukan bangunan untuk orang dewasa selalu bekerja tu ke?

Eh....asal pulak semua orang dikumpulkan kat bangunan ni?

Satu per satu orang-orang mula pop out of nowhere in this building.

This is a main hall,so....mesti lah ada pintu untuk keluar dari sini kan?

Sebaik sahaja aku berpaling,aku hanya nampak pintu yang sepatutnya selalu berada kat depan bangunan tu....dah kene sealed by somekind of metal.

Agh!!That's mean memang takde jalan keluar dari bangunan ni.

"Mirai!"

Aku terus mengalihkan pandangan ke arah punca suara tu.

"Yuuki."

Perempuan tu terpaksa berlari ke arah aku disebabkan dia tiba-tiba je muncul kat tingkat 2 bangunan ni tadi.

"You...also don't know what's going on huh?"

Aku terus mengangguk tanpa ragu dengan persoalan Yuuki tu.

Aku menebarkan pandangan ke sekeliling.Cuba mencari ahli kumpulan aku yang lain.

Yano and Minase.

Where the hell are they?

"Ah!Yano,Minase!"

Yuuki melambaikan tangannya kepada Yano dan Minase yang muncul serentak di tingkat 3 bangunan ni.

Sebaik sahaja mereka berdua nampak kelibat aku dan Yuuki, diorang berdua terus menuju ke arah kami berdua.

"What the hell is goin-"

Kata-kata Minase terhenti bila tiba-tiba je Marbas muncul entah dari mana.

He's a floating in the air while counting everyone in this building.Apa pasal dia kira jumlah orang dalam bangunan ni pun?

"Yap!Sekarang dah cukup!"

Sebaik sahaja Marbas habis bercakap,muncul sebuah skrin besar di belakang badannya.

He touches the screen and entah apa pengiraan yang mula berjalan di skrin tu.

Suara riuh dari semua orang yang berada kat bangunan ni berjaya membuatkan aku hilang kesabaran.

Can't they just.....shut their mouth for a few minutes?

Aku mengalihkan pandangan ke sekeliling tempat ni sementara menunggu pengiraan kat skrin tu tamat.

And....fokus aku terhenti kat lelaki....biadab hari tu.Lelaki yang dah nampak kejadian di mana aku makan.....ugh..Aku tak sanggup nak ingat balik.

But kalau diingatkan balik, sebelum sempat aku cakap apa-apa untuk bagi alasan, lelaki tu terus potong kata-kata aku dan berkata;

"I don't even care what you're doing with that corpse. I just try to find a shelter for tonight. That's all."

And terus berlalu pergi macam tu je.

Renungan tajam dari lelaki biadab tu berjaya mengembalikan aku ke alam nyata.

And aku terus mengalihkan pandangan ke depan semula.Kembali memfokuskan pandangan kepada skrin besar yang terpampang di depan semua orang yang berada dalam bangunan ni.

But...kalau aku tengok balik,dari tingkat paling bawah iaitu di mana aku tengah berada sekarang and sampai lah tingkat 4 bangunan ni semuanya dipenuhi dengan kerumunan orang ramai.

Kenapa ramai sangat orang ni?Scenario baru ke?But terlalu ramai orang lah kalau nak anggap si Marbas tu nak buat Scenario baru sekalipun.

Then...

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now