Episod 63: Truth time

4 2 0
                                    

Mirai;

"Oh, yeah. Forgot to answer your question. Kesedaran yang lagi satu tu is Maou."

"Maou?!! As in Mazoku's power?!!"

Okay. You don't need to yell.

'Hey Maou. Is what he said was true? You're one of Mazoku's powers?'

"Mh-hmm. Yes. Mazoku tu lah master aku yang lama tu."

Dan baru je aku nak tanya soalan lain kepada Maou, gelak tawa gila yang datangnya dari Satan ni berjaya membuatkan aku mengalihkan fokus ke arahnya pula.

Sheesh. How can I meet someone crazy like him?

"Looks like darah dia yang ada dalam badan kau tu yang atrract Maou." He mumbles to himself.

But I still can hear it though and what he said is....actually true. Nama pun aku terlibat dalam Mazoku Project, mestilah ada kemungkinan juga yang darah Mazoku tu ada dalam badan aku sekarang ni.

"Okay, now. Aku dah jawab pertanyaan kau. Sekarang boleh tak kau jawab soalan aku pulak?"

Satan cuba menenangkan gelak tawanya yang makin galak tu sebelum dia berdeham sekejap lalu pandangannya diangkat untuk menghadap aku.

"What question then?"

"If I'm not dead, then why kita boleh ada kat sini? Macam mana pula kau boleh berjumpa aku kat tempat ni?"

Satan terdiam beberapa ketika sebelum dia mengangkat kedua-dua belah tangannya ke atas, seolah-olah dia mengaku kalah sebelum mulutnya dibuka untuk menjawab persoalan aku.

"Okay. Truth time. You are dead. But for some reason, the Underworld doesn't want to accept you. That's all I know. And this thingy-dark place is my mind."

"Your what now?"

"My mind. I mean for some reason, lepas je kau kene bunuh dekat mortal world tadi, kau terus masuk ke dalam kesedaran aku ni. I don't why and how, but that's what happened."

Aku memandang lama ke dalam anak mata Satan. Cuba mencari kebenaran di sebalik kata-katanya dan nampaknya dia macam tak menipu.

But if what he said was true. Then.......

The reason aku tak boleh masuk ke dalam Underworld mesti disebabkan Persephone. Because she once said before yang kalau aku masuk balik ke dalam dunia Underworld tu, dia tak boleh nak hidupkan aku semula.

So the only choice she can make is kick me out from that world, huh?

But wait. Satan juga ada mention pasal the mortal word. Which means.......

"Kau pun ada lah dengan Legion-legion yang lain masa aku dengan kawan-kawan aku kene hadap Scenario tu?"

"Of course. You're famous among the Legion. Everyone is talking about you and yet....You still didn't choose your sponsor."

Well, if I have a sponsor, then aku akan terikat dengan sponsor tu selama-lamanya lah. I don't want that.

But there is one more question I need to ask.

"So, macam mana aku nak keluar dari mind kau ni?"

"You can't."

What? Aku memberi pandangan tak puas hati kepada Satan dan dia hanya mengelip-ngelipkan matanya seloah-olah tak bersalah.

"You're dead, remember?"

Right.......as if that was something new to me.

"Then kau pulak. Why don't you just leave this place?"

"I can't either."

Pulak?

"Your present alone make me trap in my own head. So bare with me. Okay?"

Okay tak okay, can you just stop giving me your creepy smile?

* * *
Yuuki;

Shu dah menghilangkan diri dia dari rumah Aki ni. After Mirai's death of course.

For god's sake! Macam lah dia seorang je yang sedih atas pemergian Mirai.

Aku even ada memories bersama Mirai sebelum dia turn back time to this timeline pulak tu and Shuu wants to fight with me for who's more sad over his death?

Hah! He wish.

"Pakcik tu dah takde ke?"

Aku mengalihkan pandangan ke arah Hina. Pakcik mana pulak ni?

"Shu I meant."

"Oh....He. You know? Dia just pergi untuk seketika. Karang balik jugaklah tu."

Hina terdiam. Mengambil tempat duduk di sebelah aku di atas katil ni sebelum soalan lain diajukannya.

"Mirai betul-betul dah mati ke?"

"I....don't know. Dia pernah mati sebelum ni dan hidup balik but I still don't know if he will come back this time."

Kami berdua terdiam balik selepas tu.

Oh! And Hina is 13 now. Which make we have gone this whole Scenario thing.....for almost 6 months.

Ke 8 months? I don't know lah. Tak keep track of time sangat.

But I really hope Mirai come back juga selepas ni.

Just like he used to.

* * *
Mirai;

"Oh, the Ghost? He's apart of Mazoku too. That thing is his shadow. For some reason, lepas Mazoku mati je, his power; which is Maou, crawl into your head, and his shadow power pula pergi hidup dekat dalam badan Mortal Shuu tu."

Ah-ha. I understand now. That's why shadow tu selalu ikut aku dulu. Because dia attract dengan darah Mazoku yang ada dalam badan aku ni.

Make much more sense now.

"Any more question?"

Aku berfikir sekejap. There are many questions I want to ask actually and disebabkan aku berfikir terlalu lama, Satan dah membuka mulutnya terlebih dahulu.

"I recommend you to find a sponsor though. You think you can survive with just the reward coins from clearing the Scenario?"

Oh, Satan. You are not in any likely place untuk ceramah aku sekarang ni. We both are trap. Inside your head. Do you think you have any right-

Wait! Ada satu soalan ni yang aku nak tanya sangat.

"You said pasal Mazoku's death tadi. Macam mana-"

Kata-kata aku mati bila aku mengalihkan pandangan ke arah Satan.

Bila aku pandang ke arah dia, badannya dah takde rupa badan dah. What I mean is, badan dia mula mencair macam serupa lilin yang sedang dibakar.

"Apa....kau...cakap.....tadi......?"

Dan dia bertanya seraya badannya mencair. Sehinggalah sisa badan Satan aku dah tak nampak walau setitis pun.

Such a horror scene.

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now