"Oh...A guest?"
Eve berjalan ke arah kami lalu mengambil tempat duduk di sebelah Adam.
"How's mom? Getting better?"
Dan Adam menggelengkan kepalanya bagi menjawab soalan Eve tu. Perempuan tu kemudiannya memandang lama ke arah aku dan mengalihkan fokusnya kembali kepada Adam.
"Adam. You're stealing again aren't you?"
"Hah....kau selalu tahu je kan?"
"Adam!"
Adam akhirnya mengaku kalah bila Eve memanggil namanya dengan nada suara yang tinggi tu.
"Okay, okay. Fine. I'm not gonna steal again. I promised this man here."
Jari telunjuknya dihalakan kepada aku. Hah...weird. Even though semuanya nampak kabur, aku still boleh rasa yang budak ni menghalakan jari telunjuknya ke arah aku. Ini ke yang orang kata kalau satu deria tu hilang, yang lain jadi lagi elok?
Anyway...again. I can feel Eve's gaze against me. Ugh...this girl, can't she not look at me as if I'm the one at fault here?
"I'm not blaming you."
"Oh. Thank yo- Wait. You can read my mind?"
Aku boleh nampak bayangan kabur Eve mengangguk lalu dia bangun dan terus menuju ke dapur. Sebuah mangkuk bersama tuala kecil di bawanya ke depan lalu dia gunakan tuala kecil yang dah dibasahkan oleh air di dalam mangkuk tu untuk mengelap muka pucat maknya yang sedang terbaring di hadapan kami semua.
"It's only her though. As for me, aku takde apa-apa gifted."
Dan kata-kata Adam tu berjaya mengalihkan pandanganku ke arahnya.
Yeah, right. But they're twins. Is this like some kind of 'the other one got the gift and the other one is not' thing?
Eve hanya mendiamkan dirinya selepas mendengar suara otak aku ni.
"What? Not gonna answer my question?"
Yeah like...I want to know wether my speculation is true or not.
"I don't have the right to tell the truth."
Ugh what?!! Hah....I really always tangled with the people that keep their secret from me. I mean aku understand lah kalau ianya personal but macam mana kalau secret tu boleh membawa kepada kematian aku? Tak ke naya?
Wait. Oh yeah. I can't die.
"You can die."
"Dude. Don't randomly read my mind."
Eve memandang lama ke arah muka aku sebelum dia berdiri bersama mangkuk tu lalu berjalan ke arah dapur semula sambil berkata; "You always try to search a way to die right?"
Ugh...creepy. Lepas Haruto, perempuan ni pulak yang dah kacau privacy aku.
"Wait!"
Hampir gugur jantung aku bila Eve berlari ke depan semula sambil berkata 'wait' tu.
"Haruto. You have met him? How is he? Great? Getting older? Already married to Reine?"
Woah....She knows Haruto?
"Yeah. Hurry up and answer my question."
Oh my god. Tak sabar betul cara dia tengah tunggu jawapan aku. Nah....it's logic for her to act that way despite for her, still being a kid.
"Dude! Don't call me a kid."
"Okay, okay. Haruto......He's.....ehmm...."
"What?"
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...