Episod 19: Station

24 8 1
                                    

Marbas;

Bukan aku je yang ada channel macam ni yang mana bertujuan untuk give entertainment to the Legion.

We....the Host...... is responsible to keep the Legion entertain.Kalau diorang tak entertain,bila-bila masa je diorang boleh musnahkan bumi ni.Bukannya aku peduli sangat pun dengan bumi ni.It's just....it's our home too.Untuk para Demon.Bumi rumah kitorang jugak tapi in a different dimension.

The demons are the Host for their own show.Apa?Korang ingat aku larat sangat ke nak jadi Host untuk seluruh manusia kat bumi ni?Mestilah each demons ada diorang punya channel sendiri jugak.To entertain the Legion of course.

Let's just imagine yang aku ni youtuber and I have my own channel.And every video in my channel are the purpose to entertain the Legion.Yeah...senang sikit korang nak faham kalau aku explain macam ni kan?

Anyway....Cuma aku ditugaskan untuk jadi host kat Japan.And it's getting interesting bila aku terjumpa budak bernama Mirai tu kat Scenario pertama semasa semua para demons tengah lunch our first show in our channel.

"Marbas!You're alone today?"

Aku hanya mendiamkan diri tapi Vine tetap jugak letak gelas yang berisi air alkohol tu kat depan aku.

"Vine...I have work after this.Aku just nak rest je kat bar kau sekejap."

"You're not gonna get drunk with just one glass Marbas."

Aku tergelak kecil seraya mengambil gelas tu lalu meneguknya dengan sekali gus.

"So...lepas ni Main Scenario ke or Sub Scenario?"

"Main Scenario.Aku malas nak buat Sub Scenario buat masa sekarang ni."

Aku mendiamkan diri semula sebelum tiba-tiba je Vine bagitau aku yang semua Host diberi arahan untuk berkumpul dengan serta-merta kat Grimoire Library.

Hah!!Aku baru je nak rest sekejap.

* * *

Ruang kat dalam library ni dah mula sesak dengan semua kedatangan para Host.

"I'm Barbatos."

Semua orang terdiam bila lelaki yang selalu menjadi orang kanan Lucifer,Barbatos muncul untuk beri tahu kami semua sebab kenapa kami dikumpulkan di Grimoire Library masa
waktu rehat para Host.

"This is an order straight from the above.You guys need to do a Sub
Scenario in...."

Barbatos melirikkan bebola matanya di jam yang berada di pergelangan tangan kanannya lalu mengalihkan fokusnya semula kepada kami semua.

"....in 5 more minutes start from now.That's all for now."

Lelaki tu menundukkan badannya sekali sebelum dirinya hilang macam tu je in thin air.

Dan....Grimoire Library mula bising semula dengan semua rungutan demons yang ada kat library ni.

Hah....aku hanya mengeluh panjang sebelum menghilangkan diri sendiri juga untuk hadirkan diri di tempat di mana budak Mirai tu berada.

* * *

Mirai;

'Sub Scenario: Find shelter at any underground train station that exist in Japan'
'Difficulty: Rank D'
'Time: 30 m'
'Penalty: Getting killed by the 'turning human' '

Hah....Are you kidding me right now??!!

"Tak sampai beberapa jam pun sejak that Main Scenario and diorang nak buat Sub Scenario!!And what the f*ck is that 'turning human' anyway ?!!"

Aku hanya buat tak tau dengan apa yang Yano baru katakan tadi lalu fokus kepada perkara yang tengah berlaku sekarang ni.

And...while I'm thinking how many stations that exist in Japan,tiba-tiba je lelaki yang bertanduk bernama Marbas tu muncul di hadapan kami semua.He just came out of the thin air.

"As you guys know,Sub Scenario will begin soon.So....get ready."

Baru je lelaki Marbas tu nak berura-ura untuk pergi,dia memalingkan badannya semula lalu mengalihkan pandangannya ke arah aku.

"Your choice in that matter of The Legion....seriously interesting.Tapi ingat Mirai,you cannot survive in this world on your own."

Dan Marbas tersenyum lebar ke arah aku sebelum jasadnya menghilang macam tu je.

* * *

"Ah!Shibuya Station!"

Yano menjerit sambil melunjurkan jari telunjuknya ke arah subway station tu.

Kami berempat terus menuruni tangga ke arah ruang bawah tanah train station ni.

And....there's already many people that gathered in here.

Aku mengalihkan pandangan ke arah Kazehaya yang masih belum masuk ke dalam kawasan bawah tanah ni.

"Kenapa kau tak masuk?"

Yuuki terus bertanya and....bila lelaki tu cuba untuk masuk ke dalam kawasan train station Shibuya ni,tangannya macam tengah menyentuh permukaan sebuah dinding cuma....there's really no wall in front of Shibuya Station's entrance.

And muncul tulisan berwarna hijau yang sangat terang di bahagian atas 'dinding' masuk ke station ni.

'Reach limit'
'100:100'

"Kazehaya!!"

Yano cuba keluar tapi entah kenapa dia hanya menghentam permukaan 'dinding' yang memang takde siapa nampak tu.

Looks like once kau dah masuk,kau dah tak boleh keluar dari sesuatu station tu.

"Don't worry guys.I will find another station."

"Kau okey ke nanti?"

Aku pula mengajukan soalan.Yeah....aku pun risaukan lelaki tu jugak walaupun kami baru je kenal.

"Like I said before.Don't worr-..."

Kami semua terdiam.Hanya terpaku menyaksikan kepala Kazehaya yang tengah dimakan hidup-hidup oleh seorang manusia.

No.It's not....a living thing anymore.

Yano dah mula menjerit histeria bila darah dari badan Kazehaya terpercik ke dinding yang halimunan tu.

Dan Yuuki pula...dia terduduk sambil menekup mulutnya dengan kedua-dua belah tangannya.Mungkin sebab tak percaya akan hal yang baru je terjadi edepan mata kami semua tadi.

Bila that non living thing tengok badan Kazehaya dah tak berkutik lagi walaupun seinci,benda tu mula mengalihkan pandangannya ke arah kami semua.

Walaupun benda tu cuba masuk ke dalam kawasan train station ni,but it's not workung disebabkan invisible wall tu.

And.....there's more.There's more....like that non living human datang ke kawasan station subway ni lalu berama-ramai mereka cuba untuk menyeberang dari sebalik dinding tu dan cuba untuk membunuh kami sama seperti apa yang salah satu benda tu baru buat kat Kazehaya tadi.

Their face look like human tapi....dalam keadaan dah rotten.

Ada jugak beberapa benda tu yang bahagian badannya tak berada kat tempat yang sepatutnya ia berada.

"Are all of them.....is what they called the 'turning human' ?"

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now