Yuuki;
Disebabkan risau dengan keadaan Shuu yang tak terurus bila meninggalkan rumah Aki hari tu, aku terpaksa juga keluar malam-malam sebegini untuk mencari keberadaan dia.
Ada lah juga aku tanya orang yang lalu lalang sama ada mereka ada nampak seorang lelaki tinggi, berbaju hitam yang sedang membawa sebilah pedang atau tak.
And guess what? Diorang memang ada nampak seseorang yang sama seperti apa yang aku describe; masuk ke dalam salah satu subway tak jauh dari rumah Aki.
Shit. Dia buat apa pun dalam subway? Bukannya subway boleh pakai pun.
Kaki laju berjalan turun ke dalam subway yang orang ramai tadk perkatakan.
Dan perkara pertama yang aku nampak ialah Mirai yang sedang memangku kepala Shuu sambil kepalanya tertunduk. Laju aku meluru ke arah mereka. Kaki dibengkokkan dan aku melutut di sebelah Mirai. Dengan tangan yang menggeletar, aku memeriksa nafas yang keluar dari hidungnya and THANK GOD.
He's alive.
Apa-apa je yang Shuu buat sampai keadaan dia jadi berlumuran darah semua ni is worth it.
Dia berjaya bring back Mirai.
* * *
Aku place Mirai di sebelah katil Shuu. Even though dia hidup, luka di bahagian dada di mana dia kena tikam sebelum ni masih ada. Tak parah but his wound still kena rawat.
Tangan kanan Mirai pula ada calar balar sana sini. Terpaksa aku membalut tangan tersebut juga.
Pandangan beralih ke arah Shuu. Other than dia punya kecederaan pada bahagian mata, luka parah yang lain aku tak nampak pula. Thank god lah dia tak berada di ambang maut dah lepas kitorang refill balik segala darah yang hilang dari badan dia disebabkan luka matany-
"Yuuki."
Perlahan suara tersebut memanggil aku. Laju aku berpaling ke arah Mirai dan duduk di atas kerusi di sebelah katilnya. Aku menggenggam tangan kiri dia. "What is it? Kau ada rasa sakit kat mana-mana ke?"
Dia menggeleng sambil cuba bangun dati perbaringan. Aku turut sama menolongnya.
"Boleh tak... kau tolong aku? Turun dari katil ni?"
Aku terdiam. Sebelah kening terangkat. "Are you mad? Sebab nak tengok Shuu? Is that it? Dude. Dia sebelah kau je. Takyah risau sangatlah!" Aku cuba sedaya upaya untuk memperlahankan nada suara supaya tak buat Shuu terjaga.
"Yuuki. Just... please."
Aku memandangnya lama sebelum nafas berat dilepaskan. "Fine."
Aku memapah tubuh Mirai untuk mengambil tempat duduk di kerusi aku tadi lalu kerusi tersebut ditolak ke sisi katil Shuu. "Well, aku keluar dulu."
Mirai tak membalas apa-apa. Aku selepas tu meninggalkan bilik ni untuk membiarkan mereka berdua rehat.
* * *
Mirai;
Aku membuka mata perlahan-lahan.
Terasa sengal seluruh badan bila semalaman aku tertidur membongkok kat sisi katil Shuu ni.And last time I saw him, he was unconscious.
So....
Aku meregangkan kedua-dua belah tangan ke atas. Terlupa dengan keadaan seluruh badan yang berbalut, terus ternaik suara aku satu oktaf bila rasa sakit tu dah mula menjalar di seluruh tubuh semula.
Okay. Remind me to not meregang bila badan kau dalam keadaan sakit.
But it still weird. Macam mana pulak badan aku boleh sakit macam ni sedangkan aku hanya terperangkap dengan minda Satan tu?
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasía[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...