Episod 42: Consciousness

10 4 0
                                    

Yuuki;

Mirai's dying.

I know it.

I just know it.

But this guy.

Until his last moment. He just keep.....

Smiling.

Hah....

Bastard

I chuckle a little. He really is a bastard. And a moron too according to Shuu.

But...

What Sumire said before...

About Mirai being killed by his love one, it means....monster tu ke yang 'his love one' nya?

I mean, I still remember story pasal abang Mirai, which is Hirasu, yang lelaki tu pernah cerita kat aku sebelum ni.

And sebaik sahaja kitorang semua sampai kat demon world sebelum ni pon, Mirai bagitau aku yang monster's existance tu is his brother.

At first memanglah aku tak percaya.

But at some point, muka monster tu lama kelamaan menyerupai muka Hirasu.

Damn...

Why the hell this Scenario System did this to Mirai?

* * *

Mirai;

I feel like my body is floating for the past few hours.

But I don't know why. And where. And how.

But one thing for sure.

It just felt....

Relaxing.

Like aku tak pernah ada satu masalah pun kat dunia ni.

Hmm...

Is this a good thing or a bad thing?

Gahh!! I don't know anymore.

"Mi.....rai."

Like am I suppose to die or not since the last Scneario I experienced?

"Mirai."

Wah....damn Scenario thing. Like just let me die. Kenapa dia nak menyusahkan hidup aku sangat dengan buat aku terapung di dalam tempat ni -- tempat apa pun aku tak tahu lah.

"Mirai!"

"AAAAHH!"

Hampir tercabut jantung aku disebabkan terjahan dari siapa entah tu tadi.

Kepala aku perlahan-lahan ditolehkan ke sebelah dan dengan jelas aku boleh nampak ada seorang budak lelaki -- maybe umur 14 tahun? -- tengah terapung sekali di sebelah aku.

"Who?"

"Wah....you don't recognize my voice?"

"Wait. If I think about it again....."

Aku berfikir lama.

" *Gasp dramatically. Maou?"

Budak lelaki tu tak mengangguk mahupun menggeleng.

"But I thought you were....older. Like in late 20s. And besides that, did you even had your puberty?"

Maou terus menendang aku yang mana membuatkan aku terapung lagi jauh dari kedudukan aku dan Maou yang sekarang.

"Aku ni hanya sebuah kesedaran. Means yang aku ni lansung tak aging. And Pu. Ber. Ty."

Wah...satu-satu dia tekankan perkataan 'puberty' tu. But kesedaran je lelaki ni rupanya. Patutlah aku tak pernah berjumpa dengan lelaki ni secara depan-depan and hanya dengar suara dia dalam kepala aku je.

"Ouh wait. Speaking of consciousness, macam mana kau boleh tiba-tiba je muncul dalam kepala aku. I mean masa kita masih ada dekat timeline sebenar dulu. Timeline apocalypse tu."

Lama Maou mendiamkan diri sebelum lelaki tu menghembuskan nafasnya berat.

"Remember? Yang ahli politik tu kata if someone ada symptom hidung berdarah secara berlebihan, tu bermakna yang dia dah terkene jangkitan parasite tu."

Aku hanya mengangguk faham.

"But still doesn't explain kenapa kau boleh muncul dalam kepala ak-"

"Sabarlah. Aku tak habis cakap lagi."

Ok. Ok. Fine. Sheesh....

"So. Kau still remember kan yang kau pernah kene symptom tu dulu?"

Maou mendiamkan diri. Memberi peluang kepada aku untuk recall balik.

Dan bila dah ingat balik, aku terus memetik jari lalu jari telunjuk dihalakan ke arah lelaki tu.

Sorry. Habit mungkin? Aku pun tak tau kenapa aku suka bagi jari telunjuk kat orang bila dah ingat something tu.

So, anyway.....

"Masa dekat tandas tu kan? Hidung aku berdarah teruk masa tu."

Maou mengangguk.

"But....kenapa aku tak kene jangkitan parasite tu?"

"Okay, to answer your question, masa tuan lama aku mati dulu-"

"Wait! Kau pernah tinggal dalam otak orang lain ke sebelum ni?"

Budak lelaki ni mengeluh lagi.

"Aku dah kata aku ni hanya sebuah kesedaran. So I need someone's mind to survive. Like....they are some kind of host to me."

Aku mengangguk faham lagi.

"So anyway. Masa tuan aku mati dulu-"

"Habis tu kau kata kau ni just sebuah kesedaran. But then kenapa kau boleh ada dalam bentuk budak lelaki ni pula-"

"Bagi aku habis cakap dulu boleh tak?!!!"

Disebabkan baran sangat, Maou terus menjerit kepada aku sambil menendang-nendang kaki aku ni.

Wah....pelannya pukulan dia.

"Okay. Sorry. Continue."

"Okay. Yang pasal dalam badan budak-budak ni, I take a form of a human being that exist in your unconscious mind. And pasal masa apocalypse tu pulak, I need to find someone else to be my new host after my old master died. And then masa aku tengah merayau, aku boleh nampak yang otak kau macam tengah corrupt by some kind of parasite. So-"

"So kau pun masuk dalam otak aku untuk betulkan otak aku yang tengah corrupt masa tu? But then ramai je lagi yang kene jangkitan parasite tu sama macam aku at that time right?"

"Right....Okay so here the climax. I sense that...you some kind.....have the same power as my old master."

"Wait. I what-"

Aku tak dapat menghabiskan kata-kata bila tiba-tiba je tempat ni mula bergegar.

"Looks liks you're gonna wake up. See you soon."

"Wait Maou!"

But Maou hilang macam tu je.

Agh!!! I still have so many questions.

Like siapa sebenarnya budak lelaki yang Maou take form tu?

And kenapa aku lansung tak boleh recall sama ada aku pernah jumpa ke tak budak lelaki tu?

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now