Mulanya semua pelajar hanya mendiamkan diri.Mungkin masih terkejut bila tiba-tiba je muncul makhluk bertanduk tu dan mengarahkan pelajar-pelajar yang ada kat sekolah Shijima ni untuk berbunuhan sesama sendiri.
"Haruto!"
Aku terdengar jeritan seorang perempuan dari kalangan pelajar.Bila perempuan tu dah keluar dari tempat sesak yang penuh dengan pelajar tu,aku dengan jelas nampak nama yang tertera kat atas nametagnya.
Reine Takajima.
So....dia pun guru kat sekolah ni ye?Perempuan yang bernama Reine tu terus memeluk tubuh badan Haruto apabila pandangan mereka bertautan.
Tiba-tiba,aku dengar jeritan seorang budak lelaki.Aku terus mencelah masuk ke dalam kerumunan pelajar-pelajar tu untuk tengok apa bende je yang baru berlaku tadi.
Aku nampak ada titisan-titisan darah merah mula turun jatuh dari lengan seorang pelajar lelaki dan pelajar tu ialah...Riku?Kenapa?Dia kene serang ke?
* * *
Riku;
Sebaik sahaja lelaki bertanduk tu menjerit;
"The game starts now!!!"
Tiba-tiba je ada seorang dari kalangan pelajar lelaki terus menggunakan kuasanya untuk cuba membunuh aku dan aku berjaya mengelaknya.Cuma....aku just dapat luka kecil ni je but it's enough for me to get angry.Gahh!!!Dah lah baru semalam aku dapat pulihkan balik hubungan aku dan Naomi.Siap dah lawat pusara Nao pulak tu.
Hah.....
Aku mengeluh sambil melonggarkan tali leher kat baju uniform aku dengan gunakan tangan kanan aku yang masih elok lalu perlahan-lahan berjalan ke arah budak lelaki yang dah serang aku tadi.Dia terduduk kat atas tanah padang sekolah ni lalu menjerit bila aku perlahan-lahan berjalan ke arahnya.
Tangan kiri aku pulak tengah ambik masa untuk pulih semula.
Bila aku dah berada hanya selangkah jauh je dari budak lelaki tu,serta-merta darah mula merobek keluar dari belakang badan aku lalu membentuk bilah-bilah yang tajam.
Bila bilah-bilah tu semua baru nak menusuk badan lelaki yang dah serang aku tadi,tindakan aku terus terhenti bila ada orang lain menjerit;
"STOP!!"
Darah yang dah membentuk bilah tu semua mula perlahan-lahan masuk ke dalam badan aku semula.Aku mengalihkan pandangan ke arah budak lelaki yang dah hentikan serangan tadi.
Selalunya aku memang tak boleh kawal kuasa aku bila aku dah mula gunakannya.But....this is first time someone stop my attack just by.....screaming.
Pandangan aku jatuh pada seorang budak lelaki....tahun kedua?!!Budak tahun kedua yang hentikan serangan aku?Serius lah?
Aku berjakan ke arah budak tu yang masih tengah mengatur nafas.Maybe dia berlari ke sini kot?Bila aku dah berada di hadapan budak tu,semua pelajar lain mula mengambil tindakan untuk....selesaikan 'scenario' yang baru je diberikan kepada semua orang.
"What's your name?"
"Mirai.Haruto and yang lain ada kat sana."
Tangannya dihalakan ke arah Haruto dan Reine yang berdiri hanya 8 atau 10 meter jauh daripada kami berdua.
"Hei,kau pasti ke kau tahun ke dua?"
* * *
Mirai;
"Hei,kau pasti ke kau tahun ke dua?"
Wah....macam mana boleh ada dua orang boleh suspect umur aku yang sebenarnya dalam masa satu hari?
"Nanti aku explain.Let's just....avoid getting killed by anyone right now."
"Wah.....lelaki tu pun.....smell tasty."
Ah!Suara ni lagi.Dah lama aku tak dengar.But,wait.Dia kata hati lelaki ni pun....sebahagian dari Savage ke?
"No....not just his heart.Seluruh badan dia....Ha.Ha.Ha.Ha."
Ah sudah!Dia gelak pulak.Nak cakap tu cakaplah bagi sampai habis.
"Seluruh badan dia berasal dari Savage..."
Aku tersentak.Riku.....Savage high intelligence jugak ke?
"But....his soul is not from Savage.Mirai,....just eat his entire body.You need power anyway."
Selepas suara yang selalu berada kat dalam kepala otak aku ni selesai cakap ayat yang tak berguna tu,keadaan kembali sunyi dalam otak aku.
"Hei!Kau dengar tak?"
Aku tersentak lalu memandang ke arah Haruto.Oh....Bila masa aku and Riku dah sampai kat tempat kat mana Haruto and Reine berkumpul?Ah!Let's just forget about it for now and just focus on apa yang tengah berlaku kat depan mata aku ni.
"Apa kau cakap tadi?"
Aku kembali menanyakan soalan yang Haruto tanya aku tadi.
"I said.You guys not hurt anywhere,kan?"
Aku menggeleng perlahan.
* * *
Haruto;
Okey... let's just get things straight.There was a man with a pair of horn just appeared out of nowhere and suddenly suruh semua orang yang berada kat sekolah ni untuk berbunuhan sesama sendiri until the amount of people in this school reach 30.
"Wait.....this is really a psyc-..."
Kata-kata aku terhenti bila tiba-tiba je Mirai berdiri di sebelah aku sambil memegang sebuah anak panah yang dah menoreh sikit pipi aku.
"Hah....you really should be careful.Yuuki bagi tau aku yang kau lelaki paling kuat kat sekolah ni,but...anak panah macam ni pun kau tak dapat nak elak."
Selesai mengatakan ayat yang tak berapa berguna tu,budak Mirai ni terus membaling semula anak panah tu ke arah seorang pelajar perempuan yang berada tak jauh dari tempat kami semua berkumpul.Maybe perempuan tu yang mulakan serangan?
"This world is corrupting from inside out.So.....just don't hesitate to..."
Mirai bercaksp sambil membetulkan tangannya yang terkehel disebabkan menahan anak panah tadi lalu mengalihkan perhatiannya ke arah aku.
".....kill somone.Just kill anyone."
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...