Episod 60: Your life

3 0 0
                                    

We had run the DNA test and it looks like he really is my brother. My blood related brother.

"Stop being so clingy."

"I see nothing wrong with it."

Yeah....kau tak nampak salah apa pun sebab kau lah orangnya yang jadi clingy sangat tu. Like dude, stop following me around. Let me have my privacy.

"Dia cakap dia tak suka. Can't you read the room?"

Aki terdiam mendengar arahan Shuu. Mula menjarakkan dirinya dari aku dengan menolak kerusinya jauh ke belakang. Dan dengan tiba-tiba, terukir senyuman sinis di wajahnya.

"Wait. Are you his boyfriend or what?"

Wait, what?

"How come kau boleh buat assumption macam tu?"

Semua di dalam bilik ni terdiam bila mendengar soalan yang diajukan oleh aku tu. Wait....does this mean....

"Korang pun ingat yang Shuu tu bf aku ke selama hari ni?!"

Yano tergelak kecil. Yuuki pula berkata;

"Can't help it. You guys being too fruity."

Dan Minase pula hanya mengangguk, mengiyakan kata-kata Yuuki tersebut. Sumire pula...she just....diam. Tak banyak cakap.

"Oh, come on! We both just met! And celah mananya fruity tu?!"

"Oh-ho...so you admit lah yang kau sebenarnya memang ada interest dengan lelaki? 'We both just met'? Come on. Do you think we stupid? Kalau betul pun assumption ni, we are not a judgemental people."

Kata-kata Yano tu membuatkan aku terdiam. Have to admit that I have a slight interest in men before. But that was in the past. It feels weird now kalau orang lain try tanya aku whether I'm gay, bisexual, straight, pansexual or anything.

Shuu mengambil tempat duduk pula di sebelah aku selepas tu. Tak melakukan sebarang effort lansung dalam membela diri aku ni. In fact, rumor ni pun melibatkan diri dia.

"Come on Shuu. Say something."

"I will just.....stay silent for now."

Minase dan Aki dah mula tergelak besar mendengar jawab balas Shuu terhadap kata-kata aku tu.

Wah.....okay fine. We will see how long you can endure this rumor about you who's being my 'boyfriend'.

"Admit it Mirai. Kau dengan adik kau sama je. Dua-dua hidung merah bila try nak cover up benda yang memalukan diri sendiri."

Of course merah. It's an emberassing thing kot-

Ha? Wait. Did he just said adik just now?

"Adik?"

"Oh yeah.....forgot. You don't remember a shit. Adik. Your little sister. If I'm not mistaken dia mungkin 16 tahun sekarang ni."

Mungkin?

"Mungkin?"

"We got..."

Dia mengeluh sambil memejamkam kedua-dua belah matanya.

"......separated."

Separated, huh?

"Like what? 5 years ago? When the fisrt Scneario started?"

"Yeah."

Wait, what? It's true? It's been 5 years they both haven't met? It's just....like what Minase said before.

Saying yang semua benda apoclaypse System ni dah berlaku sejak 5 tahun lalu.

Which means....

Probably, my 'brother' ni datangnya dari timeline asal sama dengan Minase.

But this is just a theory.

There's more answer than that rather than just my theory.

"So.....This is your house, huh?"

"Temporary."

He corrected me.

"Since 4 years ago actually. Cadangnya nak cari shelter lain pulak nanti."

Aki berkata sambil pandangannya ditebarkan ke sekeliling ruang tamu rumah ni.

Temporary......

Maybe that's for the best. Because we can't get attach to something that easily you know?

Anyway. I'm wondering-

'Main Scenario: Face the wrath of the 76th demon king
Reason: There's a mortal that just killed The Executor(The 76th demon king's vessel)
Difficulty: Rank S
Time: 72 hours'

Aku terdiam.

Woah.....Is this....my fault?

Because kalau ikut logiknya, akulah kan yang penyebab kenapa kitorang kene lawan demon king sekarang ni?

Okay. Let's face it. It's really is my fault. Haduh....kalau je lah aku tak bunuh The Executor masa tu.

"Mirai."

Suara tegas Shuu berjaya mengembalikan aku ke alam nyata.

"Yeah, yeah. I know. Kene defeat pulak si Demon King ni. Oh, and...."

Aku menepuk sebelah bahu Shuu sambil memandang ke dalam anak matanya.

"Let's continue our fight after this Scenario."

"Wha-"

Tanpa mengendahkan suara mamat ni yang macam nak bunuh aku dah, aku hanya menepuk bahunya beberapa kali lagi sebelum kaki mula melangkah keluar dari rumah ni.

[Who the f*ck, in their right mind...!!! Killed my f*cking things?!!!!]

Wow. As soon as I got out from this house, first thing I need to hear is this?

And a lot of curses at that.

Truly a demon king there.

In front of me right now, is one of those mortals' body yang digunakan oleh Demon King tu sebagai temporary badan dia kat dunia manusia. So I'm just merely fighting a mortal- No. Let me correct myself. Endless mortals' body that he can use for his own benefit right now.

Aku keluarkan pedang dari sarungnya dan badan sudah berada di dalam keadaan bersedia sebelum aku boleh nampak dari ekor mata yang Shuu turut sama berada di sebelah aku.

Looks like he will be fighting this demo-

What?

Kepala aku ditolehkan ke arah Shuu yang mana lelaki tu fokusnya hanya terarah ke arah satu tempat je.

Why....

Why the f*ck did you cry?

And because of that, aku terleka dan lansung tak nampak yang sebuah pedang sedang dicampak dan sedang menuju ke arah kami. Lebih tepatnya lagi, ke arah Shuu.

Damn.

Dammit.

F*cking dammit.

And he didn't even intend to avoid the attack.......

Entah apa yang merasuki aku, aku terus menuju ke depan Shuu dan bilah pedang tu pun terus menusuk tembus dada aku.

Shit.

Shit. Shit. Shit. Shit. Shit. Shit. Shit.

Damn hurts.

"Mirai?"

Badan aku terus terjatuh ke bawah sambil sebelah tangan aku sedang dipaut Shuu sekarang ni.

"Mirai- F*ck! Fuck! Fuck. Fuck. Fuck. Don't f*cking die on me."

Wow. I just saved your life you f*cking dimwit.

Hah..... so much curses.

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now