Yuuki;
So even though Dooyun berjaya bagi aku tangan baru, because tangan yang lama tu lansung dah tak boleh pakai, Mirai tetap sama dengan perangai yang suka menghilangkan dirinya tu.
I mean look at the clock!! It's already lunch time. Where the hell have those two been going?
And is the list that long-
"We're back!! And Mirai's blind. Yay!!"
Minase tiba-tiba melangkah masuk ke dalam rumah ni bersama Mirai. Wait....blind?!!!
"Blurry."
Oh. Thank god Mirai says that way. Wait. It still bad.
"Whatever."
Minase membalas kata-kata lelaki tu lalu berjalan ke arah dapur di mana aku berada dan meletakkan barang-barang yang dibelinya tadi ke atas kitchen table yang berada di sebelah aku ni.
But that's not the point here. The main point is....
"Did you said blind just now?"
"Blurry Yuuki. Not blin-"
Dan tanpa sempat Mirai mampu menghabiskan kata-katanya, aku hanya mencelah lelaki tu lalu fokus kembali dialihkan ke arah Minase semula selepas tu.
"Zip it Mirai. And kau, apa dah jadi kat Mirai sebenarnya? Aku suruh kau ikut lelaki tu supaya benda macam ni tak terjadi lah."
But lelaki tu hanya mendiamkan dirinya bila mendengar kata-kata aku sebelum dia mengeluh perlahan lalu langkahnya dibawa ke arah Mirai.
"Let's.....find Anne for now."
Dan Minase terus memegang tangan lelaki tu untuk leadnya berjalan ke tingkat atas di mana Anne berada.
* * *
Mirai;
"Hmm...So you only can see like some kind of silhouette figure?"
Aku mengangguk.
"But not the face, huh? Interesting."
Ok-kay...? Cara Anne cakap tu agak creepy. Seolah-olah dia nak masukkan aku ke dalam salah satu list eksperimennya. But the meaning of silhouette memang bermaksud aku tak boleh nampak muka orang lain pun, kan?
Hmm....this woman is weird sometimes.
"So...."
Anne menolak kerusi berodanya ke belakang lalu meletakkan balik lampu suluh kecil yang digunakannya tadi untuk memeriksa penglihatan aku ke atas sebuah meja dan terus menarik kerusinya kembali ke arah aku.
"I'm sure nothing is wrong with your eyes. It's just the vision. For now, jangan balik ke bumi dulu."
"Wait, what?"
Aku boleh dengar nada suara Yuuki yang tinggi senada tu bertanya sebelum dia mengeluh perlahan.
"I'm sorry tapi potion yang kau cakapkan tu dari dunia ni. So aku tak boleh jamin kesan apa yang potion tu boleh kasi lagi dekat kau if korang semua balik ke bumi semula. So....just stay for a couple of days more, okay? Lagipun Issei macam agak seronok dengan kedatangan korang semua."
Aku boleh nampak seakan-akan bayang Anne tersenyum kecil sebelum dia terus berlalu pergi.
Yuuki pula mengambil tempat duduknya di sisi aku di atas katil ni dan sekali lagi aku boleh dengar dia mengeluh. Kami berdua hanya mendiamkan diri untuk beberapa saat sebelum aku memecahkan kesunyian ni.
"So....we never get to say a proper 'hi' right?"
Yuuki mendiamkan dirinya sebelum akhirnya dia tergelak kecil.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...