"What?"
"Dude. Listen here. Like who in their right mind want to live in a body with two consciousnesses?"
Lelaki tu terdiam mendengar kata-kata aku. Memicit pangkal hidungnya sambil melepaskan keluhan yang panjang sebelum berkata, "That's why we called 'it' REVIVE!!!So that when Mazoku's consciousness regain in your body, dia punya kesedaran tu akan tolak keluar kesedaran kau- Wait. Kau kata ada dua consciousnesses dalam badan kau ke tadi?"
Duh. Obviously.
"Who's the other one?"
Maou lah pun. Siapa lagi.
Belum sempat aku ingin membuka mulut bagi menjawab pertanyaan lelaki ni, tiba-tiba muncul sebuah idea dalam otak aku yang aku sendiri rasa agak....bernas?
"I'm not dead, right?"
Lelaki di hadapan aku ni terdiam.
"Of-of course you're dead. Then how come you can be here-"
"When I am really dead before, I was sent to the Underworld. Not in this kind of.....thingy-dark place."
Kami berdua terdiam. Tiada sesiapa yang ingin membuka mulut mahupun menjelaskan perkara yang berlaku sekarang ni.
Dan akhirnya lelaki di hadapan aku ni melepaskan keluhan berat.
"Okay. Let's start over. My name is Satan. The 8th sin assistan-"
"Wait. Assistant? Aren't you more powerful than Lucifer? One of the 7th deadly- No, I mean one of the 8th deadly sins himself?"
Satan terdiam. Lalu sebuah senyuman yang lebar terukir di wajahnya. Okay. I don't like that smile.
"All the 7th sins are arranged by their strength in power, right?"
Right....And of course you asked that question to yourself.
"But the 8th sin....He just...."
Pandangannya perlahan-lahan diangkat untuk memandang ke arah aku.
"....There. He's just there. Existing. Breathing. Created by people that commited a sin that never exist before. Diorang tak pernah record sin ni dalam Bible. Or mana-mana buku agama lain. Maybe because this sin is just too......"
"Unforgivable."
"Unforgivable."
Kami berkata perkataan tersebut serentak.
Aku memandang lama lelaki di hadapan aku ni sebelum hembusan kasar dilepaskan lalu berkata, "And you are saying that 'unforgivable' sin is going to revive in me? In my body?"
Wow. Bila dikatakan secara nyata ayat aku tu, it just sounds so unreal.
Satan kemudiannya memberi pandangan seriusnya tu kepada aku. Seolah-olah soalan yang aku utarakan tadi lansung kedengaran tak masuk akal.
"The 8th sin is eternal or unforgivable sin or you can say it a sin that blasphemy against the Holy Spirit, also known as the sin unto death. The sin, unto, death. Of course he's going to find a way to get in your body."
Ayat Satan yang diulang dua kali tu membuatkan aku naik seram. Seluruh badan aku meremang mendengarnya.
The sin unto death. Means yang dosa tu very, very extreme.
* * *
Shuu;Perkara terakhir yang aku nampak hanyalah muka Mirai yang sedang menahan kesakitan sambil lelaki tu sedang teruduk di hadapan aku di atas permukaan tanah ni sebelum dia menghilangkan diri.
Sebelum badannya pecah menjadi serpihan kecil. Bermula dari bahagian dadanya di mana dia menerima serangan tadi sehinggalah crack di bahagian tersebut merebak ke seluruh badannya.
Dan badan Mirai.....ia.....
Pecah. Pecah seperti patels of flowers yang dikoyak menjadi serpihan kecil sebelum dibawa angin pergi.
Dan air mata yang sedia keluar disebabkan Demon King yang kami terpaksa lawan ni menggunakan badan adik perempuan aku sebagai vessel sementaranya di bumi ni, makin mencurah keluar. Hanya disebabkan seseorang dah gadaikan nyawanya, for me. For, me.
Aku mengelap kasar air mata lalu kaki dipaksa untuk ditegakkan.
Pedang dah dikeluarkan dari sarungnya lalu aku menghunuskan mata pedang tersebut ke arah beberapa orang lain lagi- No. I mean beberapa buah mayat lagi yang dah dirasuk Demon King tu. Termasuk mayat adik perempuan aku.
Sementara kawan-kawan Mirai yang lain sedang berlawan dengan mayat lain yang ada di sini, aku pula terpaksa menghunuskan pedang ni semula untuk menusuk budak perempuan berumur 18 tahun yang berada di hadapan aku. Budak perempuan yang memegang gelaran sebagai adik perempuan aku.
Adik yang aku tak dapat nak selamatkan dulu.
* * *
Semua mayat yang digunakan oleh Demon King tadi dapat ditewaskan. And nampaknya Demon King tu hanya boleh menggunakan 100 buah mayat di bumi ni or he need to face the System's penalty.Aku dan lain dah terduduk di hadapan rumah Aki. Ada yang terbaring pun ada. And yes. Diorang macam tu pun sebab diorang dah penat berlawan tadi.
Siap ada yang cedera lagi. Nasib baik si Aki tu ada peralatan untuk merawat sesiapa yang cedera kat sini.
Aku pula sedang duduk di atas salah sebuah kerusi yang berada di sekeliling meja bulat di luar rumah Aki ni.
Sedang terduduk sambil memandang kedua-dua belah tapak tangan aku yang dilumuri darah Mirai disebabkan aku cuba menahan darah dari keluar lebih banyak dari badan lelaki tu tadi sebelum darahnya diganti oleh darah mayat-mayat tersebut pula.
Tidak kisah dengan darah kering yang melumuri teruk seluruh tangan aku ni, aku terus meramas kasar rambut aku out of frustration. Frustrated because I can't even safe Mirai.
That f*cking guy...! Why the hell he need to jump out in front of me? Just to save someone like me?
Wow. Really a stupid action right there.
"You okay?"
Soalan yang datang dari suara seseorang yang berada di belakang aku berjaya membuatkan aku kembali ke alam nyata semula.
Aki kemudiannya mengambil tempat duduk di sebuah kerusi di sebelah aku.
Dia mengeluarkan sepuntung rokok dari dalam kotak rokok yang berada dalam poket jeansnya tadi lalu dia menyuakan kepada aku sebatang.
Aku hanya menggeleng lalu Aki menarik tangannya semula. Kotak rokok tersebut disimpan dalam poket jeansnya lalu lelaki tu menyalakan puntung rokoknya.
Asap rokok dihembus perlahan sebelum kesunyian yang menyelebungi kami berdua ni dipecahkan oleh soalan aku.
"Yang lain mana?"
"Diorang dah rehat dalam rumah. Lagi-lagi si Yano tu. Teruk betul luka kat lengan dia."
Kami berdua terdiam semula.
Agaknya disebabkan Aki rimas dengan keadaan luar rumah yang terlampau sunyi ni, akhirnya dia mengutarakan juga soalannya yang ingin ditanyakan kepada aku tadi masa dia mula-mula datang ke arah aku.
"Kau tengah rasa bersalah ke sekarang ni?"
Aku tak mampu menjawab.
"Seriously? Guilty? Then what? You're gonna jump off a bridge or something? Suck it up. Mamat tu tak akan hidup balik-"
Tak sempat Aki menghabiskan ayatnya, aku terus mencengkam kasar kolar baju t-shirtnya.
"He's...your brother. Macam mana kau boleh cakap ayat bodoh macam tu?"
Sambil menepis tangan aku, Aki berkata,"That's why I said those things. 'Cause I know a guy like him doesn't want us to mourn over his death!"
Akhirnya aku tak mampu berkata apa-apa selepas tu. Hanya mampu menghadam kata-kata Aki tersebut.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasía[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...