Yuuki;
"Hey,where are we going?"
Yano lansung tak menjawab soalan aku dan sebaliknya dia hanya meneruskan langkahnya lalu melangkah masuk ke dalam sebuah lorong.
And aku pun hanya mengikut perempuan tu.
Sebaik sahaja kaki dijejakkan ke dalam lorong ni,aku terus nak patah balik sebab keadaannya yang terlalu gelap but sebaik sahaja aku berpaling,jalan masuk ke dalam lorong ni tadi dah takde.
And baru aku perasan yang aku dan Yano dah berada kat tempat lain sekarang ni.
Pandangan dialihkan ke sekeliling aku and this place looks like....a shop?
I mean lebih kepada kedai patung.Banyak jugaklah patung yang ditayangkan kat dalam almari kaca tu.
"Hey Yuuki!"
Kepala terus ditolehkan ke arah Yano.
"What?"
"Kim Dooyun.Yuuki."
Tangan Yano dihalakan ke arah seorang lelaki di sebalik meja kaunter pembayaran tu bila dia menyebut nama 'Kim Dooyun' and tangannya dihalakan ke arah aku pula bila perempuan ni menyebut nama 'Yuuki'.
"Korean?"
Lelaki tu mengangguk lalu berkata;
"Oh but kau boleh je bercakap dengan aku macam biasa.I've lived in Tokyo since I was young."
Woah...he sure can speak japanese well.
"Then...kita buat apa kat sini in the first place?"
Pandangan perlahan-lahan dialihkan ke arah Yuuki bila mengajukan soalan tu.
"Your arm.Mirai ada bincang dengan aku hari tu yang dia nak sangat rawat tangan kau and I know some guys too.So..this guy here probably can fix it."
Jari telunjuk Yano ditujukan ke arah Kim Dooyun.
"Then..dia ada like some kind of specific power ke untuk baiki tangan aku ni?"
"Nope.I'm a non-power. But she told me that you're a robot.It's not like only the Grim user can fix everything you know?"
Muka aku mula membahang sebab tengah tahan malu.Yeah...he's right.Bukan Grim user je yang boleh baiki semua benda.A non-power like him is also a human....
"Then,can I see your arm?"
Aku tersentak lalu mengangguk.
Kain yang membaluti tangan aku ni ditanggalkan lalu aku menyuakan tangan aku ni kepada Dooyun.
Dia membelek tangan aku untuk beberapa saat sebelum lelaki ni memandang pelik ke arah aku.
"Who made you?"
Kepala ditelengkan.
"Manalah aku tau.Haruto yang jumpa aku dulu.Ah!And then baru Mirai pulak yang selamatkan aku."
Dooyun memandang pelik ke arah aku bila aku mula cakap berbelit macam tu and I just say;
"I'll explain later.So...what's wrong with my arm?"
"This technology.....Is a little weird.First,I never see something work like this before.And second,it looks like you have a Savage heart?"
Aku tersentak lalu mengangguk.Macam mana...lelaki ni tau?
I mean memang lah sebelum Haruto or Mirai hidupkan aku dulu,aku memang dah lama ada Savage heart ni.But...I still don't know who created me.
"Ouh.Don't think too hard.Deria bau aku terlalu kuat sampaikan.....I can smell the present of Savage."
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...