Buk!
Wow. Sedas tumbukan terus dia kasi.
Aku pula menekup mulut. Cuba menahan tawa.
Dan bila Hephaestus nak membalas tumbukan Shuu tu, Calypso cepat-cepat campur tangan lalu meleraikan mereka berdua.
Hah....
How come kitorang tiba-tiba jadi macam ni?
* * *
A few minutes ago;Ugh.....
Aku hampir termuntah bila badan sudah menjejaki pulau ni. Ya. Badan.
Aku mengengsot ke atas permukaan pasir ni semata-mata untuk menjejakkan tubuh badan aku yang satu ni ke atas island.
Oh. And why is that? Well....tempat tinggal Calypso kan dekat island so, kitorang semua terpaksa naik bot untuk sampai ke tempat ni.
And tiba-tiba, pusaran air mana entah datangnya kat tengah-tengah laut tadi membuatkan bot kami termasuk ke dalam pusaran tersebut and Ta-da!
Dah sampai ke tempat tinggal Calypso.
Mata sempat dilirikkan ke arah Shuu yang turut sama berjaya sampai di atas island ni sambil dia terbaring di sebelah aku. Cuba mengatur nafas yang tak teratur.
And beberapa saat selepas tu, Yano, Yuuki, Minase dan Hina juga turut sama muncul.
Melihat semua ahli kumpulan aku dah cukup, aku terus bangun lalu cuba meembuang semua sisa pasir yang terlekat di badan ni tapi tak berjaya.
Of course tak berjaya, badan aku still basah and memang melekat teruklah pasir-pasir ni ke badan aku.
Kemudiannya, langkah diteruskan untuk masuk lebih dalam lagi ke kawasan hutan island ni.
* * *
Now;Yes.
We found the house. Tetapi sebaik sahaja sampai di depan rumah, kami semua dapat mendengar suara yang tengah....moaning.
Haih. Lepas tu apa jadi? Mestilah si smartass Shuu ni terus menendang kasar pintu utama rumah tersebut dan jelas kelihatan tubuh badan Calypso yang separuh terdedah bersama Hephaestus yang dah tak berbaju. Hanya memakai seluarnya tu.
Dan terjadilah sesi pergaduhan mereka tadi.
Wow. Can't believe first thing yang kitorang nampak lepas menjejakkan kaki ke atas island ni is a couple that was making love.
And I respect Shuu's decision yang terus merempuh masuk rumah ni tadi.
Dan sekarang?
Sekarang ni Hephaestus sedang duduk di atas sebuah sofa bersama Calypso di sebelahnya.
Kami semua pula duduk di atas sofa bertentangan dengan mereka bersama Shuu yang sedang berdiri di sebelah sofa. Tepatnya lagi di sebelah aku.
Hmm....Takdelah macam rumah terbiar sangat rumah Calypso ni. It's just like a normal house but on an island.
Hah...Of course it looks like a normal house. Lagipun dah beberapa tahun-mungkin beratus tahun- Calypso tinggal kat rumah ni so memang ada kemungkinan yang dia akan perbaiki sebuah rumah terbiar di atas sebuah pulau macam ni.
"Mirai."
Panggilan suara Minase memanggil nama aku dari hujung lagi satu sofa yang sedang aku duduk ni terus mematikan lamunan aku.
Aku melirikkan mata ke arahnya untuk sesaat sebelum tumpuan kini ditumpukan ke arah pasangan....dua orang gods ni.
"My first question. Since when Hephaestus tinggal kat sini?"
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...