Episod 21: Hidden Scenario

25 9 0
                                    

So....we clear this Main Scenario tak sampai dua hari pun.

I mean....tu pun disebabkan aku boleh baca 'simbol-simbol' yang ada kat pintu masuk tomb tu.

But...seriously.Why the hell aku boleh baca simbol-simbol tu semua?

"....rai..."

And even lagu yang aku mainkan kat piano tu.....is a song from my dream the other day.You know.....mimpi pasal lagu yang mak aku nyanyikan tu.

"...mi....rai...."

Ugh!It's hella creepy.

"Mirai!!"

Aku terus tersentak lalu kembali ke alam nyata.

"What the hell are you thinking about?"

Aku hanya tersenyum kecil sambil menggeleng bagi menjawab soalan Yuuki tu.

"So....Sponsor korang semua siapa?"

Minase bertanya semasa semua orang dah berkumpul kat tempat di mana Main Scenario ni mula-mula berlaku tadi.

Kat station.

"Spon....sor?"

Yano pula yang bertanya balik kepada Minase and lelaki tu menunjukkan riaksi muka yang pelik sebelum berubah semula macam dia baru tersedar dari sesuatu.

"Oh yeah....Korang baru tau pasal semua benda ni 4 hari lepas kan?Sponsor....I mean The Legion.Siapa yang korang pilih untuk sponsor korang sepanjang Scenario tu semua?"

Hah.....Aku mengeluh dulu sebelum mula melunjurkan kaki.

"Hei Minase, even kitorang dah pilih siapa The Legion yang akan jadi sponsor kitorang sekalipun,bukan ke it's weird to just tell someone who's The Legion that become our sponsor?"

Kata-kata aku berjaya membuatkan semua orang kat sini terdiam.

"Wah....looks like you guys are having fun."

Baru je aku nak berehat,entah dari mana Marbas datang and ganggu ketenteraman kat station ni.

"Wake me up later."

Aku berkata sambil berbaring lalu melapikkan kepala dengan tangan.

"I'm sorry.....But can't do."

Kata-kata Marbas berjaya membuatkan aku membuka mata semula and pandangan dihalakan ke arah lelaki tu.

Dia memberikan aku senyuman lebarnya.

"What the hell are you talk-..."

Tak sempat aku nak menghabiskan kata-kata,dengan sekali petikan je dari jari Marbas,kami semua dah berada kat tempat lain.

Aku mula berdiri dan fokus dihalakan ke sekeliling kami semua.

Black.

All arround us is just surrounded by pitch of black.

Minase pulak cuba berjalan ke arah hujung kawasan tempat ni tapi tiba-tiba je dia sampai ke tempat di mana kami berada semula.

I mean....lelaki tu cuba mencari jalan keluar dari tempat ni dengan mengambil jalan dari arah kanan tapi dia sampai semula ke tempat kami berkumpul dari arah kiri.

"There's really no way out of this place you know.Disebabkan....korang dah habiskan that Main Scenario too early,The Legions are not really satisfied.So....this is the hidden Scenario..."

Aku tersentak bila tiba-tiba je skrin transparent berwarna biru tu muncul di hadapan kami semua.

'Hidden Scenario: Sacrifice somone in order to escape this place. The sacrifice one will be revive once the decision is made.'
'Difficulty: Rank C'
'Time: 30 m'
'Penalty: --'

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now